Gå til innhold

Noen andre med vondt i magen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter med det noen dager, andre dager er jeg helt god. Når jeg har vondt verker det veldig over hele magen. Så vondt at jeg må legge meg. Blir helt uvel av å stå eller sitte. Når jeg ligger på magen forsvinner smertene som regel. Kan gjerne komme noe luft.

Lurer på om det er intoleranse eller allergi for noe matvarer?

Andre som sliter? Hva gjør dere? Jeg fungerer ikke når jeg jobber eller gjør andre ting når jeg har vondt.

Anonymous poster hash: bbcc9...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn å føre dagbok over hva og når du har spist, hva du har drukket (utover vann) og hvor mye du har beveget deg. Det kan være matvarer du ikke tåler, det kan være for lite fiber, det kan være at du ikke spiser regelmessig nok, det kan være at du bør bevege deg mer, kanskje tåler ikke magen din kunstig søtning eller kaffe...

Anonymous poster hash: c4f83...ab4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også slik. Er oftere at jeg har vondt i magen enn jeg ikke har det Tror egentlig jeg er overfølsom på det meste av matvarer. Vært til lege med det, men de kunne ikke finne noen allergier via blodprøver osv.

Hun anbefalte meg å kutte ut en og en matvare om gangen og se om det ble likere. Men det blir for mye stress. Da går jeg heller med litt oppblåst og vond mage. Uansett hva jeg spiser til middag eller frokost så er jeg oppblåst. Irritabel tarm tror jeg det heter, må bare leve med det :)

Kan legge til at jeg legen ba meg gå på idogas eller hva det het en periode for å se om det ble bedring. Med den hadde null effekt på meg noe legen mente var veldig rart. Kom på det nå, og det er jo egentlig veldig rart.

(Men drar jeg tilbake til legen med problemet igjen så blir det å putte kamera opp i rumpa for å utforske tarmene mine, og så dreit jeg bokstavelig talt i det)

Endret av Alvea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...