Gå til innhold

Alanya vs. Side

Fat Sally Lee

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære planlegger en aldri så liten kjærlighetsferie. Etter mye stress og tunge tider har vi fortjent en ferie... Vi har hørt mye positivt om Tyrkia, og vil derfor reise dit.

Det jeg lurer på er om vi bør velge Alanya eller Side? Det er jo ikke så langt i mellom, så om en bor i Alanya kan en dra en tur til Side og omvendt.

Vi er først og fremst ute etter en ferie hvor vi kan bade, sole oss, spise god mat og bare kose oss. :P

Kommer sikkert til å ta en fest en dag også. Hvor bør en dra hvis en skal ut og feste?

Er det forresten noen som har erfaring med å kun bestille flyet fra Norge, og så finne hotell når en kommer fram? Eller er dette risikabelt med tanke på at hotellene kan være fullbooket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare vært i Side. Jeg trivdes ikke noe særlig der, tyrkerne ble i overkant frampå/innpåslitne for min del. Men du skal jo ha med deg kjæresten, så da går det kanskje bedre. Side er helt ok ellers, fin strand og passe stor by (smakssak selvfølgelig), men litt kjedelig uteliv. Alanya er sannsynligvis bedre i så måte.

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har vært i Tyrkia i slutten av september? Hvordan er det der da mht tempratur, turistmengde osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom for to uker siden hjem fra en ukestur til Alanya. Da var det varmt, veeeldig varmt, mellom 48 og 50 grader hele uken... PUH!!! September er sikkert bedre i så måte. Vil absolutt anbefale Alanya, og det hadde jeg ikke trodd jeg skulle gjøre. Hadde på forhånd hørt mye negativt om Tyrkia, men vi tok sjangsen. Og angrer ikke. Jeg var sammen med en venninne, og vi har hatt en kjempeferie. Rent og flott overalt, ikke en sigarettsneip på stranden hvor servitører!! kom med vann og pils på det minste vink!! Vi har allerede bestemt oss for å dra tilbake til neste sommer. Vi bodde etpar kilometer fra Alanya på "Kleopatra" stranden. Veldig fint. Og drosjen inn til byen kostet ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hællæ

sofia: hvordan var det å være på jentetur der nede??

vi skal selv tre jenter dra til helgen!!!

coctail: jeg har vært noen ganger i alanya og stor trives der.. nede ved havna finnes mange gode resturanter og uteplassene ligger tett.. har hørt mye fint om side og at det er en veldig barnevennlig plass.

strendene er så som så, men ikke ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare Side, det er et typisk familiested. Vi koste oss der, for partyfaktoren er lav. Fine strender, billig, mange restauranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofia: hvordan var det å være på jentetur der nede??

vi skal selv tre jenter dra til helgen!!!

Jentetur var helt supert!!! Har hatt det hysterisk morsomt. Billig øl og kjekke mennesker. Tror ikke jeg har ledd så mye på en uke i hele mitt liv. Minner for livet spør du meg...

I Alanya var utelivet helt vilt. Kule LIVE-puber med rock'n'roll til super oppvarming, og digre diskoteker med gratis inngang og digg musikk. Dyrt å drikke på nattklubbene. Så der gikk det i vann. Husk å drikke vann HELE tiden uansett hva annet fludium dere heller i dere. Det er VARMT der nede, veldig varmt.

Skal dere til Alanya MÅ dere gå på Robin Hood. Diskotek med høy partyfaktor..

IKKE gå fra hverandre, tyrkerne kan være riktig så innpåslitne, vær forsiktige, ellers... Ha det gøy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side var veldig fint synes nå jeg. Selfølgelig er det innpåslitne veskeselgere som roper etter deg, men det er det jo overalt. Liten fin by, billig og meget god mat. Diger sandstrand med restauranter. Vi bodde på hotell som hadde alt vi trengte, lå ved bassengkanten og bestilte drikke og mat. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan risikere at du får problemer med å finne deg en seng nå i sesongen. Veldig mye folk.

Side er liten plass. jeg liker meg godt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...