Gå til innhold

Askepotts nøtter


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk i like maate, Linn! :klem:

Hjemme i Skottland. Kom sent hjem i gaar kveld, flyet var forsinket som vanlig...

Jobber hjemmefra, om en time skal jeg til legen for aa ta blodproever. Gruer meg litt, er ikke saa kult med sproeyter....men men. Det blir jo spennende med resultatet.

Naa skal jeg spise opp det nystekte rundstykket med makrell i tomat og ta noen jobbtelefoner, saa i dusjen og avgaarde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hatt en fin jul? Endelig er jeg på nett, men bare en stund da.

Sitter på en ny kafe som er åpnet, med gratis internett ;)

ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bertine! Kjempefin jul, takk - selv om jeg savnet familien ble det koselig likevel!

Her er min rapport fra julefeiring i UK:

Julaften: som lillejulaften i Norge. Siste-liten stress, forventinger, venting....vi dro paa midnattsmesse, det var koselig.

Foerste juledag: Vi fikk kjempefine "stroemper" og te paa sengen - stroempene var faktisk dynetrekk stappet med all slags fine ting - tror jeg skrev om det for noen dager siden. Saa var det en kjapp frokost, og deretter besok hos noen naboer som hadde fest. I to-tre tiden dro vi hjem og Ts bror med famile kom. Diiiiger kalkunlunsj. Om kvelden: saa paa tv og spilte spill.

Andre juledag, eller Boxing Day som det heter: Vi dro paa nok et party hos noen naboer, moette noen eksentriske mennesker og det hele minnet om 4 Weddings and a Funeral - en dame med sjokkrosa haar og slitte olabukser, en tv-produsent som var ganske kjekk men litt sjenert, en ferm dame som var veldig morsom etc. En av naboene kom med karriereraad: "du som er saa pen burde begynne aa presentere nyhetene, ikke skrive om dem." Ble litt flau, men det gjorde godt for selvtilliten (eller var det innbilskheten? :ler: ). Etter festen tok vi oss en liten blund (bl.a! :sjarmor: ), og saa spiste vi sen middag til en Thomas Hardy-film.

Tredje juledag: Til puben for aa moete forloveren til T og hans familie, deretter til Tunbridge Wells: http://www.visittunbridgewells.com/

Kjempekoselig by. Vi shoppet og byttet noen julegaver. Vi endte bl.a. opp med en krukke til kjoekkenredskaper og to mindre krukker til krydder i denne serien:

http://www.henrywatson.com/charlpic.htm

Saa naa samler vi Charlotte Watson-ting.

Kjopte ogsaa et herlig ullpledd paa salg, og svigermor ga meg helt uten videre en Beauty Flash Balm fra Clarins! :overrasket: Kjempesnilt.

Vi spiste middag paa Wagamama, en japansk-inspirert restaurant. Kjempegod mat....

Flyet i gaar kveld var nesten to timer forsinket, saa vi var rimelig slitne, men fornoyde, da vi la oss i gaar kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa gleder jeg meg til T kommer, hjem, da skal vi spise en god, sunn middag med mye groennsaker, og deretter se enten Tante Pose eller Askepott, og jeg skal aapne 6(!) julegaver fra min kjaere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du hadde en fin jul likevel, og det beste er jo at neste gang er det din tur. :)

Selv reiser vi hjem i morgen. Har hatt det så utrolig koselig hos Mamma og gleder meg allerede til neste jul. Litt vemodig å dra herfra, det er så hyggelig og sosialt. Men hun besøker oss om bare noen uker, så det går bra. Skal bli deilig å sove i egen seng også, og ikke minst å se pusekatten igjen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana: :klem:

Saeria: en :klem: til deg ogsaa!

Hadde en koselig kveld i gaar. Tok meg en blund paa ettermiddagen, saa kom T hjem. Jeg lagde i stand lammekoteletter med roestede kastanjer (nam nam!), gulroetter og linser, saa pakket jeg opp gaver fra T (har en igjen til i kveld):

amaryllis-loek i nydelig glassvase

Eurochopper (en finurlig sak som kutter alt mulig av mat)

En spiralkniv til gulroetter o.l.

En melonkniv

Blomsterblader i en skaal som lukter godt (plassert paa badet)

Tre kule kassetter til bilen (20 Eurovision Favourites, Diana Ross og Donna Summer)

vannfiltrerer

hmmm....var det noe mer, mon tro?

Ble hvertfall veldig fornoyd! Fikk jo i tillegg en nydelig Herend-bolle.

I kveld skal vi rydde unna presangene og klaerne, og se ferdig tre noetter til Askepott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa har taaken lettet her i Edinburgh. Igjen kan jeg se utover hele byen fra kontorvinduet mitt.

Sitter fullt paakledd i kaape, lue og skjerf, er litt frossen av meg. Og litt lat. :ler:

Gleder meg til....hmmm...neste ferie! Den er i tidlig februar, paa hytta i Norge. Blir kos. Foer det skal vi en helg til Perth, det skal bli goey det ogsaa.

Synes det var uutholdelig aa staa opp i dag tidlig. Ikke helt humant, liksom. Fikk ikke sove foer sent i gaar kveld, det var sikkert derfor det foeltes litt feil aa vaakne klokken seks.

T vil fortsatt vente med proeving til oktober, og er fast bestemt paa det. Han er sikker paa vi faar full klaff med en gang, samme hva jeg sier. Han er saa sta! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aesj, jeg gruer meg til aa faa blodproeveresultatet. Haaper ikke jeg har progesteron-mangel. Har lest litt om det paa nettet og det er ikke gunstig aa ha det - faar oekt risiko for diverse kreftformer osv. :tristbla:

Jeg vil vaere normal! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du trenger en god :klem: og gode progesteronvibber fra meg.

Flotte gaver du fikk av T forresten. Det er en god mann du har. :)

Tusen takk Saeria. Og takk for pm! :klem:

Koselig å lese om din engelske jul!  :klem:

Og tenk - neste gang dere feirer engelsk jul har dere kanskje en mini-Popelka med dere?  ;)

Peony: :klem: Ja, det hadde vaert straalende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: til deg ogsaa! Koselig med besok av deg!

I dag er det halv dag paa jobben. Herlig. Bare fire og en halv time igjen!

Lurer paa hva jeg skal ha paa meg paa nyttaarsfesten i morgen? Har to ballkjoler, en del halvfine kjoler, men ikke saa mange nyttaarsaften-aktige kjoler...kanskje jeg skal ta meg en tur paa salget etter jobb? Forresten, jeg har en liten sort en...men den er litt kjedelig.

Noen som kan foreslaa noen fine kjoler som man faar paa Hennes, Zara eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med kort dag på jobben da - og med en mulig shoppingrunde etterpå, så må jo dette bli en fin dag! ;)

Hvordan skal du feire nyttårsaften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden jeg jobber soendag (8-4 - jippi - kort dag!!) saa blir det vel ikke den stoooore feiringen. Men vi skal i selskap til en venn av oss, blir den faste "gjengen" med Edinburgh-venner. Noen av dem er litt snobbete, men de er egentlig hyggelige alle sammen, saa det er ikke saa farlig!

Vi har planer om aa dra hjem ganske tidlig, slik at vi kan ta et glass champagne bare vi to i leiligheten mens vi ser paa fyrverkeriet nede paa stranden.

Enn dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire sammen med et vennepar. Er bedt på middag til dem kl 19. Vi pleier å være hjemme på nyttårsaften, så det blir litt rart å skulle være "gjester", men veldig koselig da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hoeres koselig ut! Litt deilig aa ikke maatte varte opp, ikke sant?

Fikk nettopp vite at broren min fikk lappen, paa foerste forsoek (som sine soesken), i gaar!! :klappe: Flinke broren min!

Kanskje jeg skal lage en liste over nyttaarsoenskene mine (vil ikke ha forsetter, det er saa mye press forbundet med det!):

En baby paa vei i loepet av 2006

Bedre fysisk form - trene regelmessig, spise sunt

Mindre stress, mer frisk luft!!

Mer tid til hjemlige sysler (haandarbeid, baking/lage mat etc.)

At alle mine kjaere holder seg friske og lykkelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...