Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gleder du deg til ballet i år, Popelka?

Jeg skal sitte ved tven og følge med slik som hvert år.  :klem:

Jeg får jo ikke sett på "meg selv" slik jeg pleier, men jeg har dvd'en....kanskje jeg tyvstarter og ser den denne uken! :sjarmor:

Hørtes deilig ut for deg å komme hjem. Selv reiser jeg i dag...om noen få timer. :)

Da er du vel hjemme nå! Kos deg! :klem:

Er litt sliten nå jeg. De foreldrene mine holder nemlig høyt tempo i julestrien!

Etter lang tur i skogen med vofs, bar det til byen. Vi besøkte en kunstner mamma kjenner - han har en utrolig fin leilighet! Ble helt satt ut, jeg! :ler: Vi kjøpte to bilder, ett til min tante og onkel, som giftet seg i høst, og ett til min bestevenninne som jeg skal være forlover for.

Så var vi på Oslo City og Steen og Strøm. Tror det meste av gaver er innkjøpt nå.

Til middag var det kalkunfilet fra Sverige med villris/basmatiris og salat. Hvitløkspate til forrett. Blir veldig godt vant her, ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 60 sider!

Høres ut som du koser deg hjemme. Er det snø? Jeg reiser jo hjem i morgen, og mener og huske at vi nesten kommer fra samme sted... Og jeg ønsker meg hvit jul!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piglet: ja, det er sne! Det daler ned as we speak! Det er kanskje fem-ti cm for oeyeblikket, men det skal bli litt mer!

Impia: takk! Liker de bildene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foerste juledag, som jo er en familedag i Norge

Er ikke det veldig individuelt. For meg er første juledag den kjedligste dagen i året, hvor ingenting skjer. I år skal jeg riktignok pakke, siden vi drar til London dagen etter. Tjoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. juledag har alltid vært familiedag hos oss også. Da fikk vi ikke gå på besøk til venner og slikt. Vi tok det med ro, lekte med julegavene, spilte spill hele kvelden med familien og spiste stor julemiddag. Kjempekoselig, og tror aldri vi kjedet oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det veldig individuelt. For meg er første juledag den kjedligste dagen i året, hvor ingenting skjer. I år skal jeg riktignok pakke, siden vi drar til London dagen etter. Tjoho!

Om det er individuelt? Jo - men det er kanskje mer vanlig at 1. juledag feires med den naermeste familien, og ikke ute paa byen? Men jeg synes ikke det er kjedelig - det er herlig at det ikke skal "skje" saa mye....samtidig har man jo bare den moroa man lager selv, og man kan jo finne paa ting hvis man vil! I fjor gikk vi en lang og herlig skitur paa nysne i Nordmarka den dagen....

1. juledag har alltid vært familiedag hos oss også. Da fikk vi ikke gå på besøk til venner og slikt. Vi tok det med ro, lekte med julegavene, spilte spill hele kvelden med familien og spiste stor julemiddag. Kjempekoselig, og tror aldri vi kjedet oss.

Skriver under paa denne. Bortsett fra at det er lunsjen som er det store maaltidet denne dagen hos oss! Koldtbord med alskens snadder...mmm...

Nei, faar vel jobbe litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg på vei til Norge, og tenkte bare jeg ville ønske deg en god jul først. Håper du får noen fine dager, selv om det er litt anderledes enn du er vandt til.

:klem: Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Piglet! :klem:

I dag skal jeg kjope inn de siste julegavene (det dukker hele tiden opp nye av en eller annen grunn! :ler: ). Skibukser og evt. anorakk til T og en cd til pappa.

Ogsaa maa jeg sende et brev til folkeregisteret...som jeg nesten hadde glemt. :overrasket:

Det er utrolig kaldt her paa kontoret i dag! Brrrr...

Er saa glad det bare er 1.5 dager igjen til juleferien - nakken/hodet er saa vondt som det kan faa blitt... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er det lunsj - da skal jeg ut og handle litt.

I kveld blir det vel tur med vofs og mer baking - i gaar laget vi kjempegode havrekjeks og marsipan, i kveld blir det utrulling av marsipanen og enda flere havrekjeks! Og kanskje negerboller...nam.

Deilig med sol ute. Men det er lovlig kaldt da...minus 9 i dag morges. Ekte, norsk vinter! :)

T og jeg har alt planlagt de to neste norgesoppholdene vaare. Vi skal tilbake i begynnelsen av februar i fem dager, paa hytta for aa gaa paa ski og kose oss. Og til paaske blir det en tur.

Men naa er jeg sulten, tar meg en tur i kantinen tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naa har jeg bestilt aromaterapitime til meg selv i morgen kveld. Det faar vaere julepresang til meg selv. :sjarmor:

Men jeg har egentlig ikke tid, da...maa nok pynte juletreet i kveld! Og dra til Sandvika for aa kjope skiklaer til T.

Naa skjoenner jeg order juleSTRI. Selv om jeg ikke arrangerer jul for noen, men skal vaere gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er individuelt? Jo - men det er kanskje mer vanlig at 1. juledag feires med den naermeste familien, og ikke ute paa byen? Men jeg synes ikke det er kjedelig - det er herlig at det ikke skal "skje" saa mye....samtidig har man jo bare den moroa man lager selv, og man kan jo finne paa ting hvis man vil! I fjor gikk vi en lang og herlig skitur paa nysne i Nordmarka den dagen....

Okei, men vi hadde ikke noen tradisjoner for 1. juledag. Snakker ikke om ut på byen, alt er da vel stengt? For meg har det bare vært en helt vanlig dag, bortsett fra at alt var stengt o. l.

Og som du vet sliter jeg med snøen, så da... Men i år skjer det noe 1. juledag for da drar jeg hjem, og så skal jeg pakke, siden jeg reiser på ferie dagen etter! Jeg gleder meg til ferietur! :D

Naa har jeg bestilt aromaterapitime til meg selv i morgen kveld. Det faar vaere julepresang til meg selv.  :sjarmor:

Høres vanvittig deilig ut! Selv reiser jeg til Drammen i morgen, for å feire midtvinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du faar ha god tur, Lunacia! *klem* Og god jul hvis jeg ikke "ser" deg!!

Selv er vel London det siste stedet jeg hadde dratt frivillig paa juleferie...forbinder det stedet med stress og mas og jobb!

Naa skal det bli superdeilig med ferie. Og herlig aa se mannen i kveld! :)

Alle gavene minus en er i orden. Og i gaar kjopte mamma gave til meg, en kjempestilig buksedress paa salg paa Vivikes! En annen kunde kjopte maken etter aa ha sett meg i den, saa jeg tror jeg kledde den! :sjarmor:

Kjopte en bukse til meg selv ogsaa, og en utrolig soet cardigan med blonder og perleknapper.

Fikk kjopt skibukse til T, naa haaper jeg bare at den passer!

Har en del aa gjoere siste dagen foer jul, men det skal gaa. Trenger den aromaterapitimen i kveld, for hodet verker noe utrolig... :tristbla:

Snart er det lunsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel siste gangen før jul jeg stikker innom her - med mindre jeg får litt ekstra tid!

Så god jul til alle som er innom - haaper dere alle får en kjempefin jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...