Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var da triste greier. Du faar ta igjen vaffelspisingen en annen dag, da! :klem:

Da var pilatestimen unnagjort, og jeg foeler meg som et nytt menneske! Herlig aa faa brukt muskler jeg hadde glemt jeg hadde! :ler:

Fikk en soet melding av T. "Jeg skriver dikt om deg som jeg skal synge (!) for deg i kveld.'' "Hva har jeg gjort for aa gjoere meg fortjent til det?," spurte jeg. "Jeg bare elsker deg saa mye," svarte han. Godgutten min! :hjerter_rundt: tliiegg skal visst diktet/sangen vaere paa norsk, saa det kan bli litt ekstra morsomt (grammatikken er ikke alltid 100% nemlig!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt av ham!

Jeg fikk en tekstmelding av Kelteren for en tid tilbake hvor han skrev: "Jeg spiller gitar!" (Ja, på norsk). Ble helt rørt av entusiasmen, jeg. *le*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt av ham!

Jeg fikk en tekstmelding av Kelteren for en tid tilbake hvor han skrev: "Jeg spiller gitar!" (Ja, på norsk). Ble helt rørt av entusiasmen, jeg. *le*

:ler: Så herlige de er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men foerst er det fullt program denne uken. Skal paa julefest hos sjefen paa fredag, alle skal ha med barna sine saa T og jeg blir de eneste uten. Blir nok mye baby/barneprat. Men det gaar greit. Bare ikke folk hinter altfor mye om naar vi har tenkt aa faa barn....synes det er litt ubehagelig.  :forvirret:

Vet godt hva du mener.... :sjenert:

Da jeg var i bursdagen til pappa i helgen fikk jeg ganske mange granskende blikk av tanter og andre slektinger.... så ut som de stod å lurte på om jeg var gravid eller ikke! Er så frustrerende!! :sur:

Ivertfall når vi faktisk prøver å bli gravide... :sjenert:

Men men, over til noe annet:

Blir vel deilig å komme til Norge på julaften? Å spise norsk julemat.. spiser dere pinnekjøtt på julaften?

Så søt meldig du fikk av T da! :ler: Liker briter jeg også, vertfall etter at jeg så Hugh Grant i en film...hva het den nå igjen da.....hmmm... den med julia robberts??! Jaja... briter er søte :ler:

Ha en fin natt, må nesten tulse i seng nå!

Natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke folk hinter altfor mye om naar vi har tenkt aa faa barn....synes det er litt ubehagelig.  :forvirret:

Ikke bare er det ubehagelig, men det er etter min mening direkte ufint! Det er definitivt ikke noe folk har noe med... Grrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da T kom hjem i gaar satte han seg ved pianoet og sang sangen sin, til "Deilig er den himmel blaa"-melodien, og selv om den kanskje ikke var av Nobelpriskvalitet, saa var den veldig roerende! :grine:

Impia: :klem: Naar blir det dagbok, da? Vet jeg maser, men! :ler:

Bertine: Skal ikke feire jul i Norge, men vaere der uken foer jul...saa drar den 23., som sikkert kommer til aa bli litt vemodig. Men vi skal feire "liksomjul" med mamma og pappa og gjengen (minus den ene broren min, som kommer den kvelden vi reiser....) den 22., foerst skal vi paa julekonsert med Rune Larsen, Tor Endresen, Anita Skorgan og Marian Aas Hansen (var der i fjor og det var kjempebra), deretter skal vi hjem og spise koldtbord med ribbe, sild, roast beef, laks, you name it! :sjarmor: Vi pleier aa ha ribbe paa julaften. Pappa er halvt svensk, saa han pleide aa ha juleskinke, men mammas familie har bestandig hatt ribbe. Vi har faktisk hatt kalkun noen aar, fordi broedrene mine foretrekker det. I aar blir det jo kalkun i England, blir sikkert godt...svigermor er (nesten) like flink som mamma til aa lage mat!

I uken foer vi drar over skal jeg hjelpe mamma med julebaksten, og ta med litt smaakaker og marsipan over til svigersene. Tror det kan falle i smak!

Saeria: Ja, briter er soete. De maa bare oppleves! :sjarmor: Neida, skal ikke anbefale noen aa vaere utro altsaa!! Bergensere er jo veldig kjekke de ogsaa! Dessuten er de veeeeldig snakkesalige! :ler: (min far er bergensk saa jeg vet hva jeg snakker om!)

Lunacia: Haaper Kelteren sender flere soete meldinger (enten de er paa norsk eller engelsk!).

Nei, maa lese aviser naa. En del av jobben!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

:hoppe:

Jeg har blitt spurt om aa bli forlover for bestevenninnen min! :grine2: Ble saa glad da hun spurte! Gleder meg til aa hjelpe til med planleggingen, vielsen og festen! Hun har funnet den perfekte mannen aa dele livet sitt med, saa jeg er saa glad paa hennes vegne! :herremann:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Arwen!

Har nettopp intervjuet en dame hvis ektemann ble knivstukket og drept tidligere i aar. Det er toeffe saker, man maa passe paa hva man sier saa man ikke hoeres frekk eller ufoelsom ut, samtidig som man vil ha den informasjonen man leter etter.

Moette justisministeren tidligere i dag, koselig dame. Virker som hun tar problemet med kniv-relatert kriminalitet alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Impia! Skal bli goey, selv om jeg gruer meg til aa holde tale...tar den vel paa engelsk, siden halvparten av gjestene kommer fra England regner jeg med, som i vaart bryllup!

Jobber hjemmefra naa, men maa komme meg paa jobb snart, for i dag er det veldedighetsprosjektet som skal gjennomfoeres! Vi skal til et fattig omraade her i byen og dele ut julegaver til barn paa et bibliotek - boeker, juletrepynt, godteri og fingerdukker. Blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gratulerer med forloverervervet.

Briter er søte, ja. Hvertfall en del av dem, men jeg må nok nøye meg med min egen bergensgutt. Ikke er han den mest snakkesalige eller brautende, så der har han gått i mot stereotypene. :ler: Men så er mor hans stril, og faren Hedmarking. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig torsdag. Det betyr at vi er over halvveis til helgen! Og da skal jeg til Norge og juleforberedelser....siste julehandelen skal gjennomfoeres, kaker og marsipan skal lages, og det skal koses med julemusikk, julemat og juleforventninger! Skal gaa lange turer med vofs (som skal faa baade julestrompe og julepresang av meg i aar!), skal sy ferdig nissejentene jeg holder paa med, og skal besoke mormor samt venner. Og jobbe, da... :forvirret:

I kveld skal jeg pakke, for i morgen kveld er det juleselskap hos sjefen. Haaper bare alle pakkene faar plass og at de ikke veier for mye! Og at jeg ikke glemmer noe! Skal kjope te og andre godsaker til tante og onkel og mamma og pappa i kveld - maa huske paa:

Stilton i blaa keramikkkrukke (pappas favoritt)

Diverse tesorter

Kanskje litt shortbread

Appelsinmarmelade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...