Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Saeria: takk for fine ord! :klem: T er veldig flink med det han driver med, men saa er han ogsaa veldig interessert i fagfeltet sitt....han har aldri vaert borte en dag paa tre aar, mest fordi han liker seg saa godt paa jobben! :ler:

MrsL: :klem: tilbake!

Er i litt bedre humoer i dag. T var kjempesoet i gaar kveld og beroliget meg. Ikke at han vet saa mye om saant, men han var helt sikkert paa at proeving etc. kom til aa gaa bra. Vi venter og ser hva legen sier foerst, og saa skal vi revurdere naar proevingen starter. Hvis det er sannsyblig at det kommer til aa ta lang tid, saa kommer vi til aa begynne foer januar 07. Kanskje til vaaren isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig beskjed fra legen - det blir spennende å se hva blodprøven sier. Sant som du sier at hvis det er sannsynlig at dere kommer til å bruke lang tid på å bli gravide, så er det fornuftig å begynne å prøve litt før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader ikke å begynne prøvingen om legen finner ut at det er det du har. Du kan jo søke litt på nettet om det og finne ut om det kan være vanskeligere å bli gravid med en slik "diagnose"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peony: ja, har soekt paa nettet, det kan nok bli vanskeligere aa bli gravid. Vet ikke akkurat hvor mange prosentvis som lykkes med naturmetoden, men vet at mange faar Pergotime, noen maa ty til proeveroer. Vi faar haape vi klarer det selv, da!

MrsL: Det var det T sa ogsaa. Fint at han ikke er saa steil mht. til timingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hans er at det kan bli at det kreves litt mere innsats for å bli gravid :klem:

Hans umiddelbare kommentar var: "Da faar vi bare soerge for aa ha sex hver kveld"! Kan bli litt slitsomt, da! :ler:

Han er utrolig god...han mener bestemt at jeg er veldig fruktbar, for "menn har en sjette sans naar det kommer til slikt". Hyggelig kompliment, men det er jo ikke noe man alltid kan se paa utsiden selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder som regel paa aa sovne. Men det er nok pms - det er bare aa holde ut! Sovnet faktisk da jeg var paa en konferanse i formiddag. Men saa var temaet kjemikalier og reguleringer i forhold til skadelig stoffer....saa det var kanskje ikke saa rart at jeg glippet med oynene! :ler:

Ut paa restaurant med T og noen kolleger i kveld. Restaurantanmelderen vaar fra London er paa besok - blir interessant aa skulle virkelig reflektere over maten og vinen og servicen! Blir helt sikkert god mat, da det er en av Edinburghs beste steder vi skal til.

Naa faar jeg jobbe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt T er. Og morsom. Hadde jeg vært i dine sko hadde sikkert min kjære kommet med akkurat den samme sex kommentaren. :ler:

Håper dere får en fin kveld på restaurant. Blir sikkert kjempespennende å være med en ordentlig anmelder. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper legen finner ut av det da, slik at dere kan planlegge i forhold til problemet ditt. Men det ordner seg for snille jenter vettu ;)

Håper du har en fin dag.. tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper legen finner ut hva det er. Og at dere kan bli gravide selv. Ellers er det jo mye hjelp å få nå. Er ikke så lett å gi noen råd, når man selv har vært veldig heldig med å bli gravid.

Vil bare gi deg en veeeeldig god klem :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skulle jeg gjerne blitt i sengen noen timer til! Vaaknet med saar hals, er nok smittet av min kjaere. Det hjalp nok ikke at vi var ute og spiste i gaar - men det var verdt det! Maten var nydelig - smakte verdens beste foie gras, hummer og creme brulee....

I dag skriver jeg om en fotballklubb. Ogsaa jeg som hater "the beautiful game!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra lunsj. Skulle oenske arbeidsdagen var over for jeg er ikke i saerlig bra form. Men jeg kan ikke dra hjem - var syk forrige onsdag ogsaa, og noen uker foer det var jeg borte to dager pg.a forkjoelelse...

Har proevd aa spise sunt, hvertfall. Og tatt vitaminer. Saa faar vi se om det hjelper. Skal gaa saa fort jeg kan i dag og dra rett hjem og legge meg.

T og jeg har snakket litt om hund igjen. Blir kanskje en Soft Coated Wheaten Terrier. De er nydelige, morsomme og allergivennlige. T reagerer bare paa settere, labradorer og spanieler, ikke hunder som ikke roeyter. Heldigvis! For vi elsker hunder begge to! Men det blir ikke hund foer det blir baby, dessverre...for da faar vi etterhvert au pair som kan passe paa den (og barnet) paa dagtid. Det er planen hvertfall. Vi faar se...kanskje jeg blir hjemmevaerende husmor til tross for alle planer - T sier at det er opp til meg, men at han vil stoette meg alt han kan dersom jeg velger aa jobbe. Det er jo det jeg helst vil, da....

Kjopte meg en lys turkis cardigan i lammeull i lunsjen, som jeg skal ha til den nye ballkjolen min paa fredag. Og lyseblaatt skjerf og matchende vanter. Brrr....er kaldt her naa, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klem*

Skulle det vise seg at dere ikke kan få barn kan dere jo enten adoptere eller leve med det. Husk - det er mer i livet enn barn. ;) (Prøver bare å se det positive i det her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
*klem*

Skulle det vise seg at dere ikke kan få barn kan dere jo enten adoptere eller leve med det. Husk - det er mer i livet enn barn. ;) (Prøver bare å se det positive i det her...)

Er nok ikke aktuelt aa "leve med det," som du sier. Men foer adopsjon er aktuelt er det jo medisiner som kan proeves, og proeveroer ogsaa. Ikke at jeg har noe i mot adopsjon - har ofte tenkt at det kunne vaert fint aa adoptere et barn i tillegg til aa ha "egne."

Jobber hjemmefra i dag. Sitter her med irriterende forkjoelelse i pysjen.

Endelig ble en artikkel jeg har jobbet leeeenge med publisert. Deilig aa se den paa trykk. Men det blir nok ingen hvile paa laurbaerene - er allerede i gang med neste feature. Med vold som tema denne gangen. "Heavy" tema, men interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring!

Følger med i barn-/prøve-diskusjonen, og håper dere finner en løsning som funker på begge. Det høres litt slitsomt ut (for begge) og ha det sånn som nå, hvor den ene vil og den andre vil prøve. Det er jo vigtig og nyte hverdag, og ikke bare gå og tenke på fremtiden...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet, takk for god-bedringshilsen. Halsen er hvertfall bedre, heldigvis!

Naa er det ikke egentlig spoersmaalet om naar vi skal starte proevingen som er viktig - bekymrer meg mer om det vil bli vanskelig aa bli gravid hvis jeg evt. har pco....men du har rett i at det er dumt aa leve i fremtiden, det er viktig aa nyte her og naa ogsaa!

Nydelig utsikt her jeg sitter. Elsker aa se bolgene, baatene og fuglene som flyr i flokk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa har jeg sovet litt og foeler feberen kommer sigende....har knasket i meg en hel plate med Milka-sjokolade :flau: men er ikke saa mye bedre....

Tror jeg skal ta meg noe aa drikke og krype til koys igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...