Bokalven Skrevet 4. april 2005 #361 Del Skrevet 4. april 2005 Rideturer for turister høres ganske gøy ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 4. april 2005 Forfatter #362 Del Skrevet 4. april 2005 Ja, ikke sant? Men det er dyyyyrt aa ha hest, og skal man i tillegg ha en business som har med hest aa gjoere er det nok mye arbeid og enda dyrere! Men det er et alternativ en gang i fremtiden, hvis vi faar en liten bondegaard eller et hus med stor eiendom. Haaper du hadde en fin paaske, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 10. april 2005 Forfatter #363 Del Skrevet 10. april 2005 Lenge siden sist! Har hatt en stort sett fin uke, har faatt trent en del og jobbet masse. Naa er svigersene paa besok, koselig men litt slitsomt aa ha dem her. Ikke at de er saa krevende, men vi er ikke vant til aa ha flere enn oss to her og jeg maa innroemme at jeg lengter litt etter at de drar igjen....(men ikke si det til noen! ). Saa goey at April endelig har faatt lilletulla si. Victoria er et pent navn, synes jeg. Ellers hadde dessverre T og jeg en kjempeteit og opprivende krangel i gaar. Ikke helt bra timing, nei. Selvsagt maatte han rope paa foreldrene mens vi kranglet (om en dum bagatell), noe som provoserte meg veldig. Vi skulle ut og spise, men ble da forsinket. Ikke goey. Og da vi endelig kom til restauranten, viste det seg at menyen var en helt annen og MYE dyrere enn vi hadde blitt forespeilet. Vi fikk vinen gratis da, men likevel. Deilige blaaskjell.... Etterpaa besokte vi puben for en liten night-cap. Vi saa litt paa bryllupet i gaar. Fint at de spilte Vaaren av Grieg - den er nydelig. Men den er jo veldig trist, da -- synes egentlig den passer bedre til begravelser! Ellers har jeg strukket en muskel eller sene i ryggen. Foeles hvertfall slik. Haaper det blir bedre. Tror det skjedde da vi var paa sykkeltur i gaar. I dag skal vi i kirken, spise lunsj enten ute eller hjemme, og saa dra til botanisk have eller et sted som har masse fine hager og noen artige, smaa bygninger. I kveld skal jeg lage lasagne og legge siste haand paa verket paa mandelkaken jeg begynte paa i gaar. Fant oppskrift i Hjemmet og tenkte aa by paa noe mer eller mindre ekte norsk! Ha en fin soendag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. april 2005 #364 Del Skrevet 10. april 2005 Heisann,vennen! :D Du har hatt nok å gjøre denne uka? JObben og svigers på besøk og greier. Skal ikke si det til noen at du lengter litt til de drar igjen. Synd med krangelen og at restauranten var dyrere enn dere trodde, men jeg regner med at alt har ordnet seg i det britisk/norske hjem. Du får ha en riktig fin søndag! Håper prekenen er fin og at dere får en fin tur ute i naturen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. april 2005 Forfatter #365 Del Skrevet 11. april 2005 en diger :klem2: til Saeria! Saa e det paa'an igjen....mandag IGJEN?! Hvor ble det av helgen?? Foelte meg mildt sagt sliten i dag morges. Det er ikke bare-bare aa ha gjester. Selv om det var Ts foreldre falt det meste paa meg. Eller, dvs., jeg tok meg av matlagingen frivillig. Naa man proever aa imponere er det jo ens egen feil, da....Men jeg ville jo servere like god mat som det vi faar hos dem! Saa i gaar bakte jeg broed (i broedbakemaskin), kake og lasagne, samt lunsj - koldtbord med sjoemat og fiskepaalegg - og frokost: arme riddere. I tillegg stoevsuget jeg hele huset rett etter kirken og vasket kjokkenet etc. Ingen tvang meg, saa jeg kan ikke skylde paa noen hvis jeg er sliten, men naa skjoenner jeg hvordan det er aa ha folk paa besok! I kveld skal jeg til Lidl og kjope hesteting. En ny ridebukse og litt av hvert. Det er utrolig billig der. De begynner aa selge rideutstyr i dag. Nei, jeg faar jobbe naa, der kom den foerste kollegaen min gjennom doeren...Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. april 2005 #366 Del Skrevet 11. april 2005 Skjønner godt at du vil tilby svigersene like god mat som det du får hos dem, og at du legger deg litt ekstra i selen for at de skal ha det fint, er jo prisverdig. De har da fått seg en flott svigerdatter. :D Lykke til med kjøp av hesteting. Håper du finner noe som faller i smak. :klem2: fra lille meg i Bergen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. april 2005 Forfatter #367 Del Skrevet 11. april 2005 Saa koselig med enda en hilsen fra deg!! Jeg er dessverre ikke noe flink til aa legge igjen hilsener for tiden. Har en ganske treg data hjemme, og boer egentlig ikke vaere her inne paa jobben. Jeg faar prove aa faa litt ekstra tid en dag! Var paa Lidl og kjopte fine ridehansker og ridevest i dyp roed. Ser ut som bra kvalitet ogsaa! I kveld skal vi legge oss tidlig. Helgen tar paa, gitt...! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. april 2005 #368 Del Skrevet 11. april 2005 Ja, du har det en anelse travlere enn meg. Skjønner godt at du ikke har tid å fly i alle dagbøkene på KG. Så flott at du fant hesteting. Oi...legge meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. april 2005 Forfatter #369 Del Skrevet 12. april 2005 Hei og hopp! Sniker meg inn en liten tur og sier god morgen! Deilig aa vaere alene paa kontoret en tidlig morgen. Maa vel regne med at de andre dumper innom snart.... Planlegger et lite norgesbesok snart - en venninne av meg aapner et galleri og jeg har kjempelyst til aa vaere der paa aapningsdagen. Tenkte jeg skulle jobbe en ukes tid paa Oslokontoret. Maa huske aa spoerre sjefen. Naa skal jeg sjekke internettsidene hennes.... Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. april 2005 #370 Del Skrevet 12. april 2005 Hei. Nå skal jeg snart på skolen, men måtte jo inom en tur. Så gøy for veninna di å åpne galleri. Hun går nok spennende tider i møte nå. :D Håper du får dra til Oslo sånn at du kan overvære åpningen. Skjønner jo at du har lyst å være der for henne på den store dagen hennes. Ha en fin dag, Popelka. :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. april 2005 Forfatter #371 Del Skrevet 12. april 2005 Takk for det, Saeria! Hadde en fin dag, faktisk - dro paa pilatestime, slik som fysioterapeuten min anbefaler, deretter gjorde jeg ferdig en stor artikkel og fikk ros fior den (selv om det er mer jobb aa gjoere paa den i morgen...men hva har man redaktoerer til hvis de ikke kommer med forslag til forbedringer ). Saa fant jeg en annonse om en Fell-ponni som trenger forrytter - og jeg skal ut og se/proeve den om noen uker! Jeg sa at pg.a jobben, som innebaerer mye reising, saa kan jeg ikke ri hver uke, men det var visst greit! Saa da faar vi se hvordan hesten er og om vi passer sammen! Da vi kom hjem fra jobben lagde T middag, og naa slapper vi av. Han ser paa Little Britain, en ganske artig om enn litt paa kanten satire. Han maser paa at jeg maa komme og se ogsaa, saa jeg faar nesten gaa... By the way - vi skal til Goteborg i slutten av mai! Skal leie bil i to dager og se Smogen og Marstrand og selvsagt selve Goteborg. Gleder meg! Nei, naa gaar jeg og ser paa tv! Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 13. april 2005 #372 Del Skrevet 13. april 2005 Høres spennede ut med hest, og veldig bra at den kan tilpasses jobbsituasjonen din. Jeg går også på pilates og synes det er så bra. Passer veldig godt til mitt temprament, for jeg liker ikke sånn pust-og-pes-trening. Ha en flott onsdag! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. april 2005 #373 Del Skrevet 13. april 2005 Pilates hørtes herlig ut! Håper du og hesten passer sammen. Det er jo litt artig å ha en fast hest en kan ri og pludre med og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. april 2005 Forfatter #374 Del Skrevet 13. april 2005 Hei paa dere, Saeria og Piglet! Naa har jeg vaert paa jobb i over 11 timer, og begynner aa bli litt susete i hodet. Er kjempesulten - lunsj var klokken 11 - og lei av aa sitte foran skjermen. Har en feature som naa heldigvis er ferdig og klar for redigering... Naa maa jeg loepe - skal moete T ved bilen om 10 minutter! Blir deilig aa komme seg hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. april 2005 #375 Del Skrevet 13. april 2005 Nyt tiden hjemme med T. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. april 2005 Forfatter #376 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg er visst ikke saerlig flink til aa holde dagboken min i ive - side 2 igjen! Ja ja... Endelig fredag. Gleder meg til to dager med jobbfri. Skal til London soendag kveld og jobbe en uke der nede. Det er kjipt, men saann er det. Er ganske sur paa T akkurat naa. Vi hadde en teit krangel i sted, og tok opp igjen loerdagens krangel. Han mener fortsatt at han er den uskyldige...saant irriterer meg. Tror egentlig vi trenger en liten ferie sammen. I slutten av mai skal vi til Goteborg, tror det blir bra. Saa skal vi til Norge i slutten av juli, og til Riviera del Conero i Italia i midten av september. Men jeg er fortsatt sur paa T. Skjoenner ikke hvorfor han maatte blande inn foreldrene sine da vi kranglet forrige loerdag. Synes det var utrolig barnslig og illojalt. Men det er sikkert dumt aa dvele ved det altfor lenge. Kjenner jeg oss rett er vi nok venner igjen om noen minutter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. april 2005 #377 Del Skrevet 15. april 2005 Klart det er kjipt å krangle og å være sure på hverandre, men dere blir nok venner snart skal du se. Kos deg i helga vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 17. april 2005 Forfatter #378 Del Skrevet 17. april 2005 Hei Saeria - ja, vi ble venner igjen og har hatt en koselig helg hittil! I gaar utforsket vi et omraade som heter Inverleith, like ved Botanisk Hage. Det er bare ti minutter unna, med masse smaa, koselige butikker. Kjopte to flasker av Torres Vina Esmeralda (verdens beste hvitvin), samt noen koselige prints i en rammebutikk. Vi leverte inn et bilde til innramming ogsaa, av utsikten som den ser ut akkurat fra leilighetene vaar, malt av en ganske kjent Edinburgh-kunstner. Ogsaa dro vi til Sainsbury's, kjopte masse godt og lagde en deilig middag i gaar med Lemon Sole (hvit, liten fisk) med ristede mandler og sitronsaus, samt gratinert blomkaal med Jarlsberg. Namm.... Naa skal vi spise en deilig frokost med nylaget broed og bacon og egg. Senere i dag blir det ridetur, foer jeg maa pakke og dra til flyplassen. Enda en uke i London... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. april 2005 #379 Del Skrevet 17. april 2005 Åhhh... Det hørtes ut som en herlig helg. :D God tur til London! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 18. april 2005 #380 Del Skrevet 18. april 2005 Innom med ein for å oppdatere meg på livet ditt! For ei herleg helg du har hatt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg