Gå til innhold

Trenger hjelp mot sjalusien min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22 som sliter veldig med sjalusi. Har snakket med samboeren om det, men det hjelper ikke. Jeg tenker på hans fortid og frykter at han vil bli sånn som han var før igjen/at han er sånn bak ryggen min. Det bryter meg helt ned og jeg gruer meg hver dag til neste gang han skal ut og drikke uten meg. Ser for meg de verste scenarioer og overtenker ting. En gang ble det så ille at jeg brøt sammen på jobb og måtte dra hjem.

Tror dere det har noe for seg å snakke med psykolog? Eller en som driver med kognitiv terapi? Tar imot alle tips, det er så fryktelig vondt å ha det sånn..

Anonymous poster hash: 72a88...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil nok hjelpe å snakke med psykolog, eller en nær venninne kanskje. Uansett så bør du slutte å "mate" fantasien din, det gjør bare vondt verre.

Han er sammen med deg for en grunn. Aksepter det, vær glad for at han vil være med deg og slutt å lag et problem av noe som ikke er et problem. Vis at du stoler på han og begynn å tenk bedre tanker om deg selv, jente!

Anonymous poster hash: 1b642...0f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 22 som sliter veldig med sjalusi. Har snakket med samboeren om det, men det hjelper ikke. Jeg tenker på hans fortid og frykter at han vil bli sånn som han var før igjen/at han er sånn bak ryggen min. Det bryter meg helt ned og jeg gruer meg hver dag til neste gang han skal ut og drikke uten meg. Ser for meg de verste scenarioer og overtenker ting. En gang ble det så ille at jeg brøt sammen på jobb og måtte dra hjem.

Tror dere det har noe for seg å snakke med psykolog? Eller en som driver med kognitiv terapi? Tar imot alle tips, det er så fryktelig vondt å ha det sånn..

Hm, sjalusi handler jo ikke så mye om negative tanker som vansker i hvordan en forholder seg til seg selv og andre. kanskje en tilnærming som i større grad hjelper deg med hvordan du forholder deg til deg selv og nære andre vil være bedre for sjalusi? De kalles ofte for psykodynamiske eller psykoanalytiske tilnærminger.

Ellers er de fleste psykologer ganske pragmatiske i tilnærmingene sine.

72a88...6b7

Anonymous poster hash: 51a49...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...