Gå til innhold

jerntabletter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig for kvinner å ta jerntabletter pågrunn av anemi?

Og, er det å ta jerntabletter akkurat som om man skulle tatt tran, dvs man trenger ikke kontakte lege, ta blodprøve for å få diagnose osv.. man kan bare gå på butikken å kjøpe (viss man er ganske sikker man har jernmangel)?

Anonymous poster hash: e65d3...dbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt kontakt med legen først, for å ta blodprøver. Lurte på det samme selv for ikke så lenge siden, men tenkte at jeg ville sjekke ut først at det faktisk var jernmangel før jeg begynte med jerntilskudd. Dro til legen, og fikk påvist d-vitaminmangel isteden, så fikk beskjed om å ta tran. Om du har jernmangel, så bør du ta jerntilskudd og c-vitaminer, c-vitamin for å øke opptaket av jern, etter hva jeg har hørt :) Anbefaler deg å dra til legen først :)

Endret av kath93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt kontakt med legen først, for å ta blodprøver. Lurte på det samme selv for ikke så lenge siden, men tenkte at jeg ville sjekke ut først at det faktisk var jernmangel før jeg begynte med jerntilskudd. Dro til legen, og fikk påvist d-vitaminmangel isteden, så fikk beskjed om å ta tran. Om du har jernmangel, så bør du ta jerntilskudd og c-vitaminer, c-vitamin for å øke opptaket av jern, etter hva jeg har hørt :) Anbefaler deg å dra til legen først :)

problemet er at jeg er så redd for blodprøver.. kan man påvise det på en annen måte?

Anonymous poster hash: e65d3...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...