Gå til innhold

veneflon i hånden

_Ulve-elsker_

Anbefalte innlegg

Var innlagt på sykehuset på onsdag og fikk veneflon i hånden, ser gjør så sabla vondt i hånden min etrer det! Er kjempe vondt om noen kommer borti der nåla ble satt og litt oppåver. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt. Du er blitt øm og sår etter stikkingen, men det vil nok gå over. Om det ikke går vekk etter et par dager, så ville jeg kontaktet lege.

Anonymous poster hash: bf65c...1f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et plastkateter som sitter i hånden. Nåla de bruker til å stikke med, trekkes ut med en gang. Men om du er rød og hoven, kan du ha føtt en infeksjon. Litt ømt er normalt.

Anonymous poster hash: bd3ca...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir rødt, hovent, ømt og varmt, kontakt lege.

Anonymous poster hash: 39b92...186
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt å bli litt bå og gul og. Dette skyldes dels at det har vært et fremmedlegeme for kroppen inne i hånden dels at det kan ha vært litt eller mye blødning fra blodåren når veneflonen har blitt satt inn eller trukket ut, evt begge deler. Kroppen pleier å ordne opp i dette. Blir du rød og hoven oppover armen kontakter du lege eller legevakt.

Anonymous poster hash: a6d99...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde veneflon i begge ledd for 3 uker siden, den på venstre satt ikke bra og ble tatt ut igjen etter få minutter, var øm pluss at jeg hadde stort blåmerke frem til et par dager siden. På høyre siden var det ikke ømt i der hele tatt så antar den ble satt riktig der.

er vanlig

Anonymous poster hash: b62c3...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig å bli slik etter en VENflon. Ble operert og var øm i 3 uker etterpå

Anonymous poster hash: de328...720
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ja, disse smertene er ikke deilige, men helt normale, heldigvis. Jeg har vært en del inn og ut av sykehuset siste året, og etter en innleggelse hadde jeg fryktelig vondt i handa i LANG tid etterpå! Jeg fikk bare permisjon i jula i fjor, så måtte gå med veneflonen i handa hjemme og prøve å vaske håret med den i osv! Da jeg skulle tilbake hadde den glidd litt ut og væska de satt i handa mi traff ikke der den skulle,så fikk mildt sagt jævlig vondt hver gang de satt enten saltvann, næring eller "drugset" da jeg skulle til ekle undersøkelser. Var både blå og gul i flere uker. Det går nok over, men deilig er det ikke! :(

Anonymous poster hash: 5bf22...725
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...