Gå til innhold

Ufordragelie barn..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Måten hun snakker om dem som bonus får det til å høres ut som en byrde, bare slik jeg følte det. Trenger ikke bli sint O:

Jeg er ikke så stor fan av alle nymoderne slang ord, kaller det heller det det alltid har hett

Tror nok det er TS følelser for disse barna som gjør at de blir en byrde uansett hva hun hadde kalt dem.

Anonymous poster hash: 97f39...a1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måten hun snakker om dem som bonus får det til å høres ut som en byrde, bare slik jeg følte det. Trenger ikke bli sint O:

Jeg er ikke så stor fan av alle nymoderne slang ord, kaller det heller det det alltid har hett

Er ikke sint men bonus er jo ikke negativt å få. En bonus er en fordel

• Liker 2
Skrevet

Ser ut som vi har to helt forskjellige meninger om dette. Jeg er ihvertfall ikke interessert å begynne å kalle folk for bonus istedenfor ste helt plutselig fordi noen har begynt å bruke de ordene. I løpet av mine 23 år har jeg alltid brukt ste til mor og ditt og datt og det skal jeg fortsette å gjøre ;)

• Liker 2
Skrevet

Ser ut som vi har to helt forskjellige meninger om dette. Jeg er ihvertfall ikke interessert å begynne å kalle folk for bonus istedenfor ste helt plutselig fordi noen har begynt å bruke de ordene. I løpet av mine 23 år har jeg alltid brukt ste til mor og ditt og datt og det skal jeg fortsette å gjøre ;)

Jeg og foretrekker det ordet altså

Skrevet

så heter det også bonusmor og bonusfar, bonusforeldre. Det er jo mye bedre enn stebarn, steforeldre. Rart du ikke har fått med deg dette. Kanskje du har vært for opptatt med noe annet de siste årene :P

Nei, det heter stemor, stefar, og stebarn. Og det heter ikke biomor og biofar, men mor og far.

Utifra hva du skriver så ser du ikke akkurat på barnet til mannen din som en bonus i livet. Og jeg kan vedde på at barnet ikke ser på deg som en bonus i sitt liv heller... En bonus er et positivt ladet ord, et pluss. Utifra hva du skriver her så er det definitivt ikke det.

• Liker 3
Skrevet

Nei, det heter stemor, stefar, og stebarn. Og det heter ikke biomor og biofar, men mor og far.

Utifra hva du skriver så ser du ikke akkurat på barnet til mannen din som en bonus i livet. Og jeg kan vedde på at barnet ikke ser på deg som en bonus i sitt liv heller... En bonus er et positivt ladet ord, et pluss. Utifra hva du skriver her så er det definitivt ikke det.

tror du svarer FEIL AB nå, jeg er ikke TS!!! Jeg bare skriver at bonus har blitt veldig vanlig å bruke. Hører ikke folk bruke steforeldre eller stebarn mer. Om du gidder å bruke tid på å skille hvem som skrive rhva her, så ser du at jeg skriver at for meg er ikke bonus noe forferdelig ord, og jeg synes det er bedre å bruke det enn ste. Jeg skriver også at jeg ser på min manns sønn som en bonus i forholdet, og ser på han som min sønn også selvom han er en mor han bor mesteparten av tiden hos. Jeg går jo ikke rundt å kaller han for bonussønn, bruker jo fornavnet til barnet. Fatter ikke at det går an å være så negativ.

Kan forøvrig se at slik TS omtaler dette med bonusbarn virker negativt!

Skrevet

ste betyr jo falsk.Bonus betyr ekstra

Anonymous poster hash: fb3fd...a3f
Skrevet

Under hver bruker så ser du en kode, slik skiller du hvem som skriver hva!

Gjest crazycatlady
Skrevet

Bonusbarn, bonusmor og bonusfar er tåpelige ord.

Er det noe jeg virkelig ikke tåler så er det frekke krapylunger! Den ungen ts skriver om hadde egentlig fortjent juling! Men er vel heller faren som skulle hatt det som lar krapylet få oppføre seg sånn! Dagens unger er grisefrekke, ihvertfall mange av dem.

• Liker 4
Skrevet

Nok en gang, besvar riktig bruker - jeg er IKKE TS!!!

Skrevet

Bonusbarn, bonusmor og bonusfar er tåpelige ord.

Er det noe jeg virkelig ikke tåler så er det frekke krapylunger! Den ungen ts skriver om hadde egentlig fortjent juling! Men er vel heller faren som skulle hatt det som lar krapylet få oppføre seg sånn! Dagens unger er grisefrekke, ihvertfall mange av dem.

Er nok far som må på bane her også må TS sette foten ned.

• Liker 2
Skrevet

Nok en gang, besvar riktig bruker - jeg er IKKE TS!!!

Jeg skjønte det den første gangen du svarte, hva er vitsen med å svare tre ganger det samme??

• Liker 2
Skrevet

Og som vanlig på KG utvikler dette seg til en diskusjon om noe helt annet enn det TS spør om :rolleyes:

Jeg hadde faktisk ikke tid til å få erfart det :/ jeg ble gravid før vi fikk flyttet sammen..

Anonymous poster hash: a93f1...c11

Hadde du ikke møtt barnet før dette heller? Uansett, det er situasjonen du er i nå som må gjøres noe med. Sett deg ned og snakk med samboeren din, ta en skikkelig alvorsprat uten å anklage han eller si noe negativt om barnet. Legg det heller frem som at du blir lei deg når barnet sier slike ting enn å si at ungen er ufordragelig og lignende. Har dere snakket om barneoppdragelse av deres felles barn? Det må også gjøres, helst før ungen blir for stor (du skriver ikke noe om hvor gammelt fellesbarnet er, men det er kanskje ikke så gammelt ennå?). Om han tuller det bort eller blir sint ville jeg bestilt en time på FVK slik at dere får input fra noen utenforstående. Dette må tas tak i før du ikke orker mer og flytter ut.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo fra unger og fulle folk man få høre sannheten....

Anonymous poster hash: 4c826...98b

• Liker 1
Skrevet

Hva er galt med stebarn?

tror det er assosiasjoner til alle mulige filmer og historier om onde stemødre og stebarn.

Ja dette. Selv om jeg personlig ikke har noe problemer med ste-ordet, så har jeg forståelse for at en unge som vokser opp med eventyr om onde stemødre, i utgangspunktet vil være mer skeptisk på det.

Skrevet

Er jo litt barnslig å ikke kunne bruke et ord pga eventyrene.

• Liker 3
Skrevet

Er foreødrene sin oppgave å oppdra barnet men mange i dag glemmer det, jobber med barn og mange er ufyselige og har udugelige foreldre. F.eks en gan beit han ene gutten meg og slo, jeg nevnte det til mora når hun hentet han og hun sa "stakkars gutt, han skal få slappe av og kose seg når han kommer hjem, er nok sliten". Eh, hadde det vært min sønn så hadde jeg krevd at han der og da ba om unnskyldning og det hadde ikke blitt ekstra kos (belønning) når han kom hjem. Er snakk om en gutt på 8 år! De skjønner mye. Barn må ha grensesetting og oppdragelse, de skal ikke lære seg at det er greit å være frekk og ikke høre på andre voksne. Er ikke greit å slå andre barn og voksne, er ikke greit å rasere klasserommet og være frekk hele tiden. Men disse foreldrene syr puter på han fordi de syns bare synd i han, sier at han får gjøre hva han vil hjemme.

Snakk med mannne din, fortell han at det er hans oppgave å sette grenser for datteren og lære henne folkeskikk, om hun ikke lærer dette nå kan hun bli fæl som voksen og. Nei det er ikke greit med frekke barn. Har hørt nok av de, førsteklassinger som roper etterhverandre bannskap på engelsk som f.eks "fuck you mother fucker, I wanna kill you". Men fulle setninger på norsk klarer de ikke alltid, selv om de er 100% etnisk norske. Moren til denne gutten er grei (han som sier den setningen), hun gråter og blir lei seg når hun får høre hva han gjør og broren er en engel, så er nok atferdsvansker der. Men når alle i en søskenfolk på 3 er ufordagelige, da er det noe som skurrer med oppdragelsen, kjenner en slik søskenfolk på jobb og. Foreldrene bryr seg ikke. Er også de som er frekke på skolen og en engel hjemme, da sliter man som lærer fordi foreldrene da ofte ikke tror på det. Husker ei mor som hudflettet meg, enda jeg hørte på at sønnen innrømmet til henne hva han hadde gjort den dagen. Hun ringte meg etterpå og hevdet at jeg hadde fått sønnen til å lyve for han kunne ikke ha gjort noe av det han sa, vel med den mora så tviler jeg for at han er en engel hjemme eller kanskje han ikke tør annet.

Stakkars barn uten grensesetting, lurer på hvordan de blir som voksne :(

Anonymous poster hash: 5d6e1...114

• Liker 1
Skrevet

jeg har ikke lyst at mitt barn skal bli som bonusbarna mine.. Jeg er fsktisk livredd for at hun skal bli så ufordragelig.. Bonusbarnet på ti år klager på maten min HVER dag! Hun kaller meg tjukk i klesbutikken så hun som jobber der får hakeslipp og hun slenger frekke kommentarer hele tiden.. Pappaen bare ler det bort og syns det er søtt at lillejenta hans er så frekk.. . I dag fikk jeg nok, og nektet henne lørdagsgodt etter nok en stygg kommentar.. Pappaen ga henne løsrdagsgodt alikevell og bare lo det bort! Æsj!

Anonymous poster hash: a93f1...c11

Det er vanskelig å like noen som oppfører seg slik og det hjelper ikke at det er barn. Ikke bare hadde jeg aldri fått lov til å snakke slik til andre; det ville ikke engang falt meg inn! Jenta fortsetter å være ufin og drive med hersketeknikker fordi faren ikke bare tillater det, men regelrett oppmuntrer til det med sine holdninger om at det er "søtt". Han høres forøvrig ut som verdens mest elendige far som ikke setter henne på plass når hun oppfører seg som en drittunge - han vil nok endre mening om hvor "søt" hun er når hun er frekk, om 2-3 år men da er det for sent..

Anonymous poster hash: 86779...cc9

Skrevet

Jeg skjønte det den første gangen du svarte, hva er vitsen med å svare tre ganger det samme??

Anbefaler deg uansett å ta deg tid til å lese, sykt irriterende å bli beskyldt for noe man ikke ahr gjort/skrevet!!!

Skrevet

Anbefaler deg uansett å ta deg tid til å lese, sykt irriterende å bli beskyldt for noe man ikke ahr gjort/skrevet!!!

Anbefaler deg å puste dypt, telle til 10 og roe deg ned. Du trenger ikke skrive det samme tre ganger til meg, jeg tok det første gangen. Registrerer at folk ofte tar feil av AB-koder, ville vært mye enklere som folk bare skriver under nick.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...