Gå til innhold

Behandle hemoroider selv, uten å gå til lege?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått hemoroider, og hatt det i kanskje 1-1,5mnd nå. Det blir ikke noe bedre. Det klør, og svir en del når jeg går på do.

Samtidig så synes jeg det er utrolig flaut å gå til legen med det.. Er det mulig å slippe lege? I såfall, slippe unna sjekk "der nede"? Har mannlig lege..

Og hva kan man gjøre? Jeg har lest om det på nettet, og funnet ut at jeg ikke er så "hardt rammet", bare litt. Håper noen har erfaring med dette, å kan hjelpe meg med råd til selvhjelp :)

Anonymous poster hash: 06fdd...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fotballflue

Jeg tror du får en krem for det på apoteket. Jeg husker ikke hva den heter, men spør der. eller google det, om du syns det er flaut å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde det, tok jeg og kokte opp vann med masse salt i. Tok på en bomullpads og stakk den inn i rumpa i ca 15-20 min. Leste det som et gammelt kjerringråd :fnise: Gjenta etter behov. Funket for meg etter en liten stund:)

Anonymous poster hash: 45858...5a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scheriproct salve, du får den reseptfritt på apoteket.
Følg pakningsvedlegget, og bedrer det seg ikke i løpet av en ukes tid, bør du kontakte lege likevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på apoteket idag å skulle kjøpe sånn hemoroide-krem; Sheriproct.
Jeg synes egentlig det er jævlig flaut å kjøpe det, så jeg hadde håpet at det var enkelt å finne frem der inne.
Men når jeg kom inn på apoteket, var det så mange folk der, at jeg prøvde å bare finne det selv, uten å måtte spørre om hjelp. Men jeg fant det ikke!
Hvilken kategori skal det stå under?? Det sto ikke under "Diverse legemidler" og ikke under "Underliv/hygiene" eller hva det er.. Hvilke andre legemidler kan det stå sammen med? Jeg vil helst slippe å spørre om hjelp neste gang jeg skal dit..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ligger som regel under Hygiene/Underliv.

Og den er ikke flau å kjøpe. Rundt 90% av alle kvinner får hemorider en eller annen gang i løpet av livet, så de apotekansatte selger sannsynligvis flere tusen av dem i året.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger som regel under Hygiene/Underliv.

Og den er ikke flau å kjøpe. Rundt 90% av alle kvinner får hemorider en eller annen gang i løpet av livet, så de apotekansatte selger sannsynligvis flere tusen av dem i året.

Takk, jeg kikket vel ikke nøye nok under akkurat den kategorien. Det er sikkert ganske vanlig, men jeg synes alt sånt er pinlig. Altså, jeg er 26 år og klarer ikke å gå på butikken å kjøpe BARE tamponger engang, for eksempel. Jeg vil altså bare finne denne salva å få det overstått :fnise:

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg kikket vel ikke nøye nok under akkurat den kategorien. Det er sikkert ganske vanlig, men jeg synes alt sånt er pinlig. Altså, jeg er 26 år og klarer ikke å gå på butikken å kjøpe BARE tamponger engang, for eksempel. Jeg vil altså bare finne denne salva å få det overstått :fnise:

TS

Pleier å ligge i hyllen "Fordøyelse",sammen med legemidler mot treg eller løs mage, halsbrann, osv..

Du må ikke tenke på at det er flaut å kjøpe.Jeg har selv jobbet i apotek og vi tenker aldri over hva den og den kunden kjøper.

Alternativt kan du kjøpe den på nettet. Alle de store apotekkjedene har egne nettbutikker nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at dersom du ikke blir bedre av egenbehandling med salve, så kan du be om legetime hos en kvinnelig lege. Det er helt vanlig her jeg bor, at man kan be om kvinnelig lege (dersom man har mannlig fastlege) når man skal inn til GU for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...