Gå til innhold

Alenejulemiddag

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg vet det er o.t, men jeg klarer ikke la være å fundere over det sosiale aspektet ved alenejul.. for det høres unektelig trist ut i mitt hode. Er det selvvalgt, å feire helt alene? Hvorfor feirer dere ikke med noen? Foreldre? Søsken? venner...?

Kan jo godt være noen ønsker det selv, men jeg får meg liksom ikke helt til å tro det. er det slik? Hvis noen av dere ønsker å feire sammen med noen finnes det jo alltid løsninger for det..

God jul til alle, hvordan den enn feires :)

Anonymous poster hash: 4198f...369

Det er veldig nedtur å åpne en tråd i håp om gode julemiddagstips for én person, for så å oppdage at også denne tråden har blitt kolonisert av utenforstående som "ikke forstår" og "synes synd på" oss..

Denne tråden er til og med postet på Mat og drikke, og TS presiserer i førsteinnlegget at det ikke er en sippetråd. Det er derimot en tråd for de som av ymse grunner feirer alene i år, men som fremdeles skal gjøre noe ekstra ut av dagen, og derfor ønsker å utveksle middagstips. Det er maten som er fokuset her! At noen brukere allikevel er nødt til å vri denne tråden over til stakkarsliggjøring, er utrolig irriterende.

Det er flott at du har så mye sympati med ensomme, og det finnes mange veldedige organisasjoner og julekveldsarrangementer som ville blitt takknemlige for din bistand i julen. Men vit også at det er noen som har det helt fint som alene på julaften. Jeg personlig gleder meg til å lage meg en nydelig middag, nyte en fin vin og høre Sølvguttene, i mitt eget selskap. Hvorfor jeg feirer alene, har ikke du noe med - ihvertfall ikke i denne tråden.

Sånn, utblåsning over. ;)

Anonymous poster hash: eac42...00c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

...Og for å vende tilbake til trådens tema:

Jeg funderer på å lage meg en treretters i år. Til forrett har jeg planer om en kremet aspargessuppe (en barndomsfavoritt), til hovedrett heller jeg mot and.. kanskje i appelsinsaus, siden det tross alt er jul? Dessert er jeg litt usikker på ennå, kanskje jeg lager en konfektkake på forhånd. Ekstra god kaffe og vin er et must.

Er innmari glad i lutefisk, men det får jeg servert i selskap førstkommende lørdag, så da får det bli noe annet på julaften ;)

Anonymous poster hash: eac42...00c
Skrevet

Det året jeg var alene ble det, som vanlig for meg på julaften, pinnekjøtt, mandelpotet, og kålrabistappe. Riskrem til dessert.

Anonymous poster hash: 6ab2c...504
Skrevet

Jeg er ikke noe glad i tradisjonell julemat, og jeg hater å lage mat, så jeg dropper matlaging på julekvelden. Jeg pleier å lage noe dagen før, som jeg kan spise kaldt. F eks kalde poteter med noe salt som spekemat eller røkt fisk. Det er godt nok!

Anonymous poster hash: a2060...f55
Skrevet

De to julekveldene jeg har tilbrakt alene, har jeg laget meg tradisjonell middag med ribbe, pølse, surkål og poteter med multekrem til dessert. Det er den ene dagen i året jeg spiser dette, så da spiller det ingen rolle om jeg er alene eller ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...