Mrs. B Skrevet 27. juni 2002 #1 Del Skrevet 27. juni 2002 Skal til Chaniakysten på Kreta på søndag (bryllupsreise!!), og skal være der i en uke. Hvor høy solfaktor trenger man?! Noen som kan tipse litt?! Har solfaktor 16... er det nok?! Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 27. juni 2002 #2 Del Skrevet 27. juni 2002 Det spørs jo litt hvor mye sol huden din/deres tåler. Jeg bruker alltid solfaktor 15 på kroppen når jeg er i Afrika el. Da blir jeg ikke solbrent, men jeg er mørk og har en mørk hudfarge. Jeg bruker også å gå ut av solen midt på dagen når solen er på sitt sterkeste. Hvis solen er sterk ville jeg ha brukt høyere solfaktor i ansiktet (kanskje 25 eller 30). Jeg er ikke redd for å dynge på med solfaktor hvis solen er sterk. For egen del er det viktigere å ta vare på huden enn å bli veldig brun (lett å si når man har mørk hudfarge). Ha en kjempefin tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chriztine Skrevet 27. juni 2002 #3 Del Skrevet 27. juni 2002 Tror faktor 16 skal holde til kroppen. Kommer litt an på hvilken hudtype du har. Og husk at faktoren går ut etterhvert som kremen blir gammel da. Så hvis den er fra ifjor, så er den ikke like bra i år. Og så burde du absolutt kjøpe en egen solkrem som er beregnet til ansiktet. Når jeg skal til syden så pleier jeg alltid å kjøpe solkrem i taxfree butikken før jeg reiser fra norge. Kjøper alltid 2 kremer til kroppen, en faktor rundt 15 og en rundt 8. Sånn at jeg kan begynne med høy faktor og gå over til en litt lavere mot slutten av ferien når jeg har fått grunnlaget. I tillegg kjøper jeg ca faktor 20 til ansiktet som jeg bruker hele tiden mens jeg er i sola. Og husk at brunfargen holder lengre når du bruker høyere solfaktor! Bruker litt lengre tid på å få fargen, men den sitter dypere! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. juni 2002 #4 Del Skrevet 27. juni 2002 10 på de mest utsatte stedene de første par dagene, 6 ellers på kroppen, etter noen dager kan du gå over til bare 6, og heller smøre deg et par ganger i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. juni 2002 #5 Del Skrevet 27. juni 2002 Et lite tips ,ta en titt på denne siden 8) Kos dere i ferien http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3297961. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 28. juni 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 28. juni 2002 (endret) Det kan kanskje være kjekt å kjøpe en sterkere solkrem til ansiktet. Har allerede fått litt brunfarge, og det hjelper vel litt. Takk takk for alle svar! Endret 8. august 2007 av Mrs. B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2002 #7 Del Skrevet 28. juni 2002 Hei Jeg har nettopp kommet hjem fra Kypros. Jeg brukte faktor 20 i ansiktet og på litt utsatte steder. 10 på resten av kroppen. Det holdt i massevis jeg ble overhodet ikke brent/rød, bortsett fra på ørene for de glemte jeg å smøre. nero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2002 #8 Del Skrevet 28. juni 2002 Vi var i Chania på ferie i august i fjor og da var sola jammen meg sterk så vi begynte med faktor 16 og 20 i ansiktet. Når vi følte at sola ble litt vel sterk så fortsatte vi med 20 på kroppen også. Vi trappet ned til 10 etter ei uke og de to siste dagene så var det faktor 6 - da hadde vi opparbeidet oss et grunnlag. Har begge to ganske lys hud, men vi kom fra det bra. Husk å kjøpe faktor lebepomade - jeg fikk skikkelige blemmer på leppene. Ellers så kos deg i Chania - vi var der to uker og koste oss nå. Litt slaraffen liv var det jammen meg. Men jeg anbefaler å komme dere ut på noen turer dersom man skal være der to uker blir strandlivet for litt oppbrukt 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå