Gå til innhold

ME test i tyskland. ME OG HODEPINE.

Brukernavnetmitt

Anbefalte innlegg

Er du sikker på at du har forstått dette riktig? Intrakranielt trykk må alltid vurderes FØR en spinalpunksjon, fordi det er livsfarlig å ta en slik prøve om trykket er for høyt.

Hvis prøvesvarene ikke er mottatt, må man purre på laboratoriet. De har plikt til å oppbevare alle svar i minst ti år, så det virker veldig rart at ikke informasjonen er kommet tilbake til rekvirenten.

Dette virker veldig rart. Jeg tror det bare gjør vondt verre om noen forsøker å trekke noen konklusjoner ut fra hva som kommer frem i denne tråden.

Det eneste jeg kan si, er at dette tyske laboratoriet virker veldig useriøst.Anonymous poster hash: 3773f...9c9

HVORDAN vurderes det intrakranielle trykker før en spinalpunksjon? Hos meg tok de spinalpunksjonen uten noen andre tester enn blodprøver på forhånd.

Prøvesvarene er mottat men den første viste rusk og den andre mistenker jeg at de kun målte trykket selv om de burde vurdert vesken på ny i og med at de fant "noe" på den første. (Jeg mener når de først er inni der med nåla og henter ut veske). Det var også noe jeg reagerte på. Den første gangen var han nøye på å kun ta ut 12dråper veske. Andre gangen tappet hun til hun var fornøyd utenen å telle. Hun sa høyt at hun ville tappe noe veske fordi trykket var høyt. I etterkant har jeg lest at det ikke er bra om man tapper det for mye.

Der har du nok rett i men det er fint å høre hva andre tenker. Når legene ikke er åpne så føler jeg at jeg står litt alene og blir usikker på hva som er riktig. Derfor er jeg ute etter informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du skriver at inneklimaet er undersøkt/utredet, kan du da forklare hva som er gjort? Hvilken undersøkelser og av hvem?Anonymous poster hash: 56c2d...a82

Jeg studerer ikke lengre så jeg har byttet sted hvor jeg oppholder meg på dagtid to ganger etter jeg ble syk og jeg har byttet hjem tre ganger etter jeg ble syk. Uten noen forandring på sykdommen. Når jeg kjøpte det jeg bor i nå hadde jeg fagfolk som kjekket huset for råte, sopp, fukt, radon og lignende. Jeg har også god ventilasjon og et veldig rent hus. Jeg har også kjekket meg for allergier og stoffskifte hos legen. Ingen utslag.

Men godt forslag. Dette er jo ting man kjekkere tidlig i sykdomsprosessen fordi det er typiske grunner til hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer ikke lengre så jeg har byttet sted hvor jeg oppholder meg på dagtid to ganger etter jeg ble syk og jeg har byttet hjem tre ganger etter jeg ble syk. Uten noen forandring på sykdommen. Når jeg kjøpte det jeg bor i nå hadde jeg fagfolk som kjekket huset for råte, sopp, fukt, radon og lignende. Jeg har også god ventilasjon og et veldig rent hus. Jeg har også kjekket meg for allergier og stoffskifte hos legen. Ingen utslag.

Men godt forslag. Dette er jo ting man kjekkere tidlig i sykdomsprosessen fordi det er typiske grunner til hodepine.

Hvem har skjekket for fukt, råte etc.? Og hvem har analysert prøvene?

Anonymous poster hash: 56c2d...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME gir ikke dårlig immunforsvar, tvert imot er immunforsvaret i høygir. Mange spesialister mener derfor at noe som er veldig typisk for de som virkelig har ME, er at de ikke blir forkjølet osv. Hodepine er heller ikke et klassisk symptom, det kan være et bisymptom som ved så mange andre sykdommer.

Kronisk hodepine (som leger ikke finner ut av) kan være blokkeringer/låsninger i andre steder i kroppen. Kiropraktor eller osteopat kan være løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mistenker de ME? Kun basert på hodepine?

ME er en alvorlig diagnose med veldig mange symptomer Anonymous poster hash: dbd54...62c

ME kan ikke testes på en blodprøve. Dersom du ukritisk sender prøver til utlandet kan du få svar på at du feiler nesten hva som helst, vitenskapelig gjennomgang i ettertid avkrefter dette. Foreslår at du ser på folkeopplysningen på nrk nett-tv så ser du hva jeg mener. Du bør heller sjekke ting i miljøet rundt deg, det er tidkrevende, og derfor gidder folk ofte ikke dette, men forventer svar fra legestanden i steden for. Jeg har selv tilnærmet kronisk hodepine, men når ingen tester viser noe galt så er det på tide å gå kosthold, inneklima og miljø nærmere etter i sømmene. Er kommet ett stykke på vei, men fremdeles langt igjen. Anonymous poster hash: 5fe26...17b

Er du sikker på at du har forstått dette riktig? Intrakranielt trykk må alltid vurderes FØR en spinalpunksjon, fordi det er livsfarlig å ta en slik prøve om trykket er for høyt.

Hvis prøvesvarene ikke er mottatt, må man purre på laboratoriet. De har plikt til å oppbevare alle svar i minst ti år, så det virker veldig rart at ikke informasjonen er kommet tilbake til rekvirenten.

Dette virker veldig rart. Jeg tror det bare gjør vondt verre om noen forsøker å trekke noen konklusjoner ut fra hva som kommer frem i denne tråden.

Det eneste jeg kan si, er at dette tyske laboratoriet virker veldig useriøst.Anonymous poster hash: 3773f...9c9

Takk for svarene. Jeg lette frem svarene fra Tyskland og der står det følgende:

CD57+ er en markør for generell immunsuppresjon. Lave nivåer kan sees ved spesifikke kroniske infeksjoner, innflammasjon og ved immunsuppresiv behandling.

Pasienter med kronisk utmattelse (CFS/ME) har ofte en redusert (%) av naturlige dreperceller (NK) og regnes som en av flere uspesifikke parametre ved kronisk utmattelsesyndrom.

Mine resultater:

CD57+ 28*/ul (100-360) redusert

NK-celler % 6% (6-29) grenseverdi, lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene. Jeg lette frem svarene fra Tyskland og der står det følgende:

CD57+ er en markør for generell immunsuppresjon. Lave nivåer kan sees ved spesifikke kroniske infeksjoner, innflammasjon og ved immunsuppresiv behandling.

Pasienter med kronisk utmattelse (CFS/ME) har ofte en redusert (%) av naturlige dreperceller (NK) og regnes som en av flere uspesifikke parametre ved kronisk utmattelsesyndrom.

Mine resultater:

CD57+ 28*/ul (100-360) redusert

NK-celler % 6% (6-29) grenseverdi, lav.

Disse tyske laboratoriene er svært omdiskuterte. Jeg ville ikke lagt vekt på de resultatene, og særlig ikke hvis det der er det eneste du har fått. Dette er ikke særlig spesifikt, og kan være en del av veldig mange forskjellige tilstander. Slike parametre kan dessuten svinge en del i perioder.

Det er ikke noe rart at du har redusert antall NK-celler når CD57 er lav.

Jeg sier ikke at du er frisk, men jeg tror ikke disse prøvene er så interessante uten adskillig supplerende informasjon. Kanskje ikke da heller.

Anonymous poster hash: 3773f...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...