Gå til innhold

hull i øret grodd igjen.. skyte nytt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Det ene hullet i øret mitt (øreflippen) har grodd igjen bak! Det vil si at jeg når jeg prøver å stikke inn en øredobb går den nesten gjennom, men ikke 100%. Jeg lurer derfor på å stikke innom en frisør og be de om å skyte nytt.. Eller, går dette? da det allerede er et 90% hull? Og om de skyter, må jeg ha i den "skyte-øredobben" i 6-8 uker da? Siden jeg nesten har et hull allerede!

Anonymous poster hash: a798c...565
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville heller tatt turen til et piercingstudio, så kan de stikke gjennom det hullet du allerede har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit å stikke opp igjen hullet, har gjort det samme selv :)

Anonymous poster hash: eafc9...bb4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stukket opp mange ganger selv... litt vondt, men dersom hullene er gamle er det kun et lite hudlag over hullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville enten gått til en piercer (som faktisk kan faget sitt og hvor metodene er langt bedre enn å skyte) eller presset øredobben gjennom selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, Jeg har prøvd å presse den gjennom, men er så redd for å stikke skjevt!?! :S Og øredobben har jo ikke en spiss så det gjør vel enda vondere å presse den gjennom da? Men, kan jo hende det går an å presse noe annet spisst gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å presse en nål gjennom det hullet du allerede har? :)

Anonymous poster hash: 23dcc...56e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen.

Jeg gikk på apoteket og kjøpte en sprøytespiss (nål) som var sånn ca. like tykk som en øredobb. Lurer på å stikke det opp selv ikveld hvis jeg tør/klarer. Er veldig redd for å bomme på det allerede eksisterende hullet!! Noen med noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt noe å lede sprøytespissen med, ville det gått kjempefint.

Profesjonelle piercere bruker nåler som er dekket med tynne plastrør (ikke sikker på om det faktisk er plast, men for enkelhets skyld skriver jeg plast) som blir sittende igjen i hullet for å holde det åpent slik at man kan sette smykket inn i hullet uten å bomme brutalt.

Hadde du hatt en liten bit av et sånt rør, kunne du trykket røret inn i den delen av hullet som fortsatt er åpent, og så stukket nålen gjennom der igjen. Da ville nålen gått rett igjennom på riktig sted.

Kjenner du noen som er stødige på hånda, kan du be dem hjelpe deg, men jeg ville fortsatt heller tatt turen til en piercer for å fått det stukket opp ordentlig.

Det koster ikke like mye som en vanlig piercing når du får gamle hull stukket opp igjen, og du får også ordentlige smykker som er lette å rengjøre og gode rengjøringstips der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...