Gå til innhold

Oppbevare urinprøve

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha en legetime på ettermiddagen og skal jo på jobb først. Har jo hørt at urinprøve skal tas med første morgen toalett besøk. Derfor må jeg jo ta med denne på jobb. Har jo ikke særlig lyst til å sette den i felles kjøleskapet. Må den stå kaldt?

Anonymous poster hash: 058bc...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vet du, ta urinprøven rett før legetimen. Tiss på dingsen på do på jobb, og ta med..

Anonymous poster hash: 58987...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det graviditetstest eller er det urinveisinfeksjon eller andre ting som er grunnen til urinprøven? Svaret kommer nemlig an på dette....

Anonymous poster hash: 9b997...e88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye du drikker, har du drukket mye så blir urinen utvannet. Så derfor er morgenurin best, men har opplevd å måtte ta urinprøver hos legen uten at jeg visste om det på forhånd og legen har ikke sagt noe på at det ikke var morgenurin. Sa legen at du må levere morgenurin?

Anonymous poster hash: 1e6b8...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det graviditetstest eller er det urinveisinfeksjon eller andre ting som er grunnen til urinprøven? Svaret kommer nemlig an på dette....Anonymous poster hash: 9b997...e88

Ifølge min fastlege, kan de se positiv graviditetstest på urin tatt når som helst - prøvene hos fastlegen er så ømfintlige at de viser positiv test selv med HCG på kun 4

Anonymous poster hash: 58987...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha en legetime på ettermiddagen og skal jo på jobb først. Har jo hørt at urinprøve skal tas med første morgen toalett besøk. Derfor må jeg jo ta med denne på jobb. Har jo ikke særlig lyst til å sette den i felles kjøleskapet. Må den stå kaldt?

Anonymous poster hash: 058bc...5e2

Kommer helt an på hva som skal sjekkes i urinen

Anonymous poster hash: f943a...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig avhengig av hva de skal gjøre med denne urinen, TS. Er det graviditetstest, og du er langt på vei, er det ok med spoturin (urin tatt sporadisk, altså foreksemel utpå dagen). Skal den stixes (UVI) bør det være morgenurin. Men har redusert holdbarhet.

Men, hadde jeg vært deg, ville jeg tatt urinprøven om morgenen. Pakket inn glasset i tørkepapir, også inn i en pose. Da kan du sette den i kjøleskapet uten at det blir like ekkelt, og alle skjønner ikke hva det er. Gjem den litt.

Haha, ei jeg kjenner satte den oppi ei drikkeflaske, slik at ingen så det, og satte den i kjøleskapet på jobb. Haha, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...