Gå til innhold

Hvilket parti skal jeg stemme?


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Verden er komplisert. Mennesker er komplisert. Noen forstår denne kompleksiteten mer enn andre, og innser at det finnes ingen enkle og naive løsninger.

Har du noen løsninger? Eller foretrekker du å ikke tenke noe over slikt siden verden er så komplisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TomKrus

Tom list spørsmålene dine igjen da.

Det det er snakk om kulturelle årsaker til kriminalitet, noe du til stadig forfekter.

Hvor stor prosentandel skyldes kulturen? Har du sammenlignet det med kriminalstatistikker fra deres hjemland? Og er menneskene som kommer til Norge et tilfeldig utvalg fra disse nasjonenes populasjon? Eller må man kanskje hente inn statistikk fra subgrupper i disse kulturene?

Videre er denne kulturelle betingede kriminaliteten demografisk ubetinget? Er for eksempel muslimske leger mer kriminelle enn etnisk norske leger? Somaliske bussjåfører mer kriminelle enn etnisk norske bussjåfører?

Hvorfor oppstår slike gjenger? Hva er det som fører til at kriminelle gjenger oppstår? Hvorfor bli små gutter med i nazistiske grupper? Er det kun for å være med sine egne, eller er det for å føle et fellesskap? Føler man seg kanskje utstøtt? Blir de ikke integrert godt nok? Hvem sitt problem er det? Bare dem, eller bare resten, eller er det en delt skyld?

Dette er ikke unnskyldninger for deres ugjerninger, på lik linje med din borgervernsfilosofi, men forsøk på å forstå hvorfor slikt oppstår og for å vite hvordan man skal angripe problemet.

Hvorfor oppstår raseopptøyer i usa?

For at store konflikter oppstår tror jeg det kreves en stor følelse av urettferd, med en resulterende gruppementalitet. Slike konflikter oppstår ikke uten grunn, men sakte bygges opp, og det er ikke fordi du ikke liker kulturen i landet du bor i, men snarere en følelse av at du ikke blir likt. At du blir urettferdig behandlet. At du blir diskriminert.

Dette problemet er ikke så stort i Norge, og tviler på at det noensinne vil bli det, derfor tror jeg ikke på at vi vil få slike raseopptøyer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg trodde du ikke klarte å finne noe typisk norsk?

Klarer du å holde deg til temaet her som er at asylsøkere blir instruert i hvordan å lyve for å slippe inn?

Nei, gutten min, temaet her er at en norsk advokat begår kriminelle handlinger og tjener penger på dem.

I den grad vi har en felles norsk kultur er han en representant for denne - på samme måte som selvmordsbombing er typisk for verdens 1,3 milliarder muslimer og voldtektssiktelser er det mest vanlige som en FrP-politiker blir siktet for.

Nei, jeg tar det tilbake. Det siste er jo faktisk sant, se bare på Søviknes...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du ikke klarte å finne noe typisk norsk?

Klarer du å holde deg til temaet her som er at asylsøkere blir instruert i hvordan å lyve for å slippe inn?

Overlevelsesinstinktet er det sterkeste instinktet vi har. Synes du det er rart at folk tyr til løgn for å komme ut av en håpløs tilværelse? Spesielt hvis de kommer fra et land som er gjennomsyret av korrupsjon, maktmisbruk og fattigdom? I mange land kan man ikke overleve uten å lure systemet på en eller annen måte. Dette er jo elementær psykologi. Og har man et velferdssystem som vårt vil det alltid være muligheter for å utnytte systemet. Hva vil du gjøre med norske trygdemisbrukere? Sende dem til Sudan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Har du noen løsninger? Eller foretrekker du å ikke tenke noe over slikt siden verden er så komplisert?

Ulikt mange andre klarer jeg faktisk å håndtere en komplisert verden, samtidig som jeg forstår at jeg alene ikke forstår alt eller kan endre alt. Det jeg vet er at enkle syn på kompliserte problemer er bare med på å gjøre det hele verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Trøffel snakket vel om fødsler tidligere,fra SSB

Noen fødselsrater for innvandrerkvinner

Irak - 3.42

Marokko - 3.09

Pakistan - 3.62

Somalia - 3.87

Norge 1.8

Så hvis det fortsetter vil denne innvandrergruppen fordoble seg i forhold til den norske befolkning hver generasjon. Legger man da til en sykt liberal innvandringspolitikk er det ikke så usannsynlig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det bare to partier som er aktuelle å stemme på, og det er AP og/eller Høyre.

Begge disse står for et gjennomført, gjennomførbart og gjennomtenkt helhetssyn på

- i hvilken retning Norge bør styres

- hvordan man kan/bør komme dit

Jeg kan gjerne være enig med noen av de andre partiene i enkeltsaker, og jeg har stor sans for den utviklingen som har skjedd i SV de siste årene. Men derfra til å stemme på dem...nope!

De andre partiene blir for meg enten representanter for

sær(e)interesser eller ganske enkelt for dumme. Det burde egentlig vært en sperregrense på 10 %, slik at vi slapp alle disse sentrumskristne venstrebøndene som bare lager kvalm og unødvendige utgifter!

:ler:

:enig_animasjon:

Helt enig med Trøffelhelten!

(har dog ikke bestemt meg for hvilke av de 2 det blir neste høst. Er en smule skeptisk til AP dersom det også vil si en stemme til Senterpartiet - SP i regjering, eller for den saks skyld noe annet sted er IKKE noe jeg ønsker meg.

Egentlig så ønsker jeg meg en stabil storkoalisjon bestående av AP og Høyre. Men det snør nok i Sahara før det skjer, sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Trøffel snakket vel om fødsler tidligere,fra SSB

Noen fødselsrater for innvandrerkvinner

Irak - 3.42

Marokko - 3.09

Pakistan - 3.62

Somalia - 3.87

Norge 1.8

Så hvis det fortsetter vil denne innvandrergruppen fordoble seg i forhold til den norske befolkning hver generasjon. Legger man da til en sykt liberal innvandringspolitikk er det ikke så usannsynlig lenger.

Hva er løsningen? Bombe disse landene? For de føder like mange der, og før du vet ordet av det så trenger de mer plass og tar den plassen de trenger.

Kan du vise oss regnestykket for fordoblingen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:enig_animasjon:

Helt enig med Trøffelhelten!

(har dog ikke bestemt meg for hvilke av de 2 det blir neste høst. Er en smule skeptisk til AP dersom det også vil si en stemme til Senterpartiet - SP i regjering, eller for den saks skyld noe annet sted er IKKE noe jeg ønsker meg.

Egentlig så ønsker jeg meg en stabil storkoalisjon bestående av AP og Høyre. Men det snør nok i Sahara før det skjer, sukk.

Hei, du kan ikke komme trekkende med det tråden opprinnelig handlet om!!

For en frekk avsporing!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Trøffel snakket vel om fødsler tidligere,fra SSB

Noen fødselsrater for innvandrerkvinner

Irak - 3.42

Marokko - 3.09

Pakistan - 3.62

Somalia - 3.87

Norge 1.8

Så hvis det fortsetter vil denne innvandrergruppen fordoble seg i forhold til den norske befolkning hver generasjon. Legger man da til en sykt liberal innvandringspolitikk er det ikke så usannsynlig lenger.

..bortsett fra at du glemmer den påviste reduksjonen på 45 % bare på ett år. Men den passet kanskje ikke inn i argumentasjonen?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Hvor stor prosentandel skyldes kulturen? Har du sammenlignet det med kriminalstatistikker fra deres hjemland? Og er menneskene som kommer til Norge et tilfeldig utvalg fra disse nasjonenes populasjon? Eller må man kanskje hente inn statistikk fra subgrupper i disse kulturene?

En ting kan være at man ser på den vestlige kultur som skitten og noe man kan utnytte uten at det er moralsk feil. Voldtekter kan begrunnes med at man ser på de utildekte frie norske kvinner som skitne og at det derfor ikke er så moralsk feil å voldta. Det er kulturelle grunner for kriminalitet.

Videre er denne kulturelle betingede kriminaliteten demografisk ubetinget? Er for eksempel muslimske leger mer kriminelle enn etnisk norske leger? Somaliske bussjåfører mer kriminelle enn etnisk norske bussjåfører?

Ikke nødvendigvis,men det er fakta at somaliere og pakistanere som gruppe er mer kriminelle enn nordmenn. Somalia er et land med klanmentalitet og ikke kompatibelt med Norge. Denne gruppen er en ulykke for Norge.

Hvorfor oppstår slike gjenger? Hva er det som fører til at kriminelle gjenger oppstår? Hvorfor bli små gutter med i nazistiske grupper? Er det kun for å være med sine egne, eller er det for å føle et fellesskap? Føler man seg kanskje utstøtt? Blir de ikke integrert godt nok? Hvem sitt problem er det? Bare dem, eller bare resten, eller er det en delt skyld?

Ikke vanskelig å forstå. Etnisk tilhørighet er svært viktig for mange mennesker. Man samles med de man har mye til felles med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Hva ønsker du jeg skal underbygge med fakta?

For statistikk på kriminalitet blant pakistanere og somaliere i forhold til nordmenn viser jeg til SSB.

For synet på vesten som skitten kan jeg vise til uttalelser fra imamer og andre som mener akkurat det. Kan også vise til rettsaker der innvandrere har blitt sjokkert over hvordan man kunne straffes når det bare var en "skitten hore" som ble voldtatt. I tilegg har kulturelle årsaker blitt brukt som formildende i norske rettsaler tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Hva ønsker du jeg skal underbygge med fakta?

For statistikk på kriminalitet blant pakistanere og somaliere i forhold til nordmenn viser jeg til SSB.

For synet på vesten som skitten kan jeg vise til uttalelser fra imamer og andre som mener akkurat det. Kan også vise til rettsaker der innvandrere har blitt sjokkert over hvordan man kunne straffes når det bare var en "skitten hore" som ble voldtatt. I tilegg har kulturelle årsaker blitt brukt som formildende i norske rettsaler tidligere.

Jeg vil at du skal underbygge din påstand om at kriminalitet er forårsaket av kulturell bakgrunn. Jeg vil at du klart og tydlig ved hjelp av bevis skal kunne dedusere deg fram til kultur som en årsak til en kriminell atferd. I det minste bør du klare å å komme opp med en litt plausibel og delvis underbygget hypotese. Enhver idiot kan "bevise" hva som helst med enkelthendelser.

Hvis ikke er dette ikke annet enn en løs påstand fra din side, og av null interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er nasjonalist. Nasjonaldemokrat. jeg synes helt klart at vår vestlige kultur er den beste og det skammer jeg meg ikke over.

Jeg skammer meg egentlig over slike som deg, og det tror jeg egentlig flertallet gjør.

Overdrevet nasjonalisme er en samfunnsfiende, ikke et gode. Nasjonalisme er roten til konflikt snarere enn forsoning og forståelse. Alt i alt tror jeg det er ganske fordummende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valhalla

Det står du selvsagt fritt til å mene,jeg er sikker på at sosialister vil kunne si det samme om dine liberale ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står du selvsagt fritt til å mene,jeg er sikker på at sosialister vil kunne si det samme om dine liberale ideer.

Mulig det Valhalla, men en liberal ideologi er ikke det samme som manglende respekt for andre nasjonaliteter og folkeslag, manglende evne til empati med disse menneskene samt en overveldende egoistisk holdning til hvem som skal nyte godt av landet vårt.

Det er rett og slett dårlige personlige egenskaper, og kan vel ikke helt sammenlignes med politisk ideologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet ikke du hva nasjonalisme er

Jeg sa jeg skammer meg over slike som deg, og da mener jeg ikke alle nasjonalister. Jeg skrev det på bakgrunn av innleggene dine og de holdningene du viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...