Gå til innhold

Hvilket parti skal jeg stemme?


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi venter fortsatt på svar på hvordan 45 % reduksjon i tallet på asylsøkere er en utvikling som vil medføre at nordmenn (hva nå dét er) blir en etnisk minoritet i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Og mer fra Dagbladet,dette gjelder særlig deg monster sommener asylsøkere kan puttes i samme gruppe som flyktninger.

Den store asylbløffen,les hele artikkelen,har bare et lite utdrag under

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/07/29/404109.html

Ali-saken begynte seinsommeren 1995 da Seyed Ali kom til Norge med foreldrene. De reiste snart fra Norge og etterlot gutten. Han søkte om asyl og konverterte til kristendommen. Søknaden ble avslått. I juni 1996, 15 år gammel, ble han fraktet ut for første gang.

- I ettertid ser jeg at norske myndigheter hadde grunn til å sende meg ut første gangen. Jeg fikk ingen problemer i Iran da jeg kom tilbake den gangen. Jeg ble ikke forfulgt, forteller Seyed Ali.

Den mindreårige asylsøkeren hadde fått oppnevnt verge i Norge. Etter noen måneder i Iran hevder Seyed Ali at han ble overtalt av sine nærmeste støttespillere til å komme tilbake igjen _ og for å gå i kirkeasyl. Han ble omringet av folk som ville hjelpe.

- Det var ikke jeg som foreslo at jeg skulle i kirkeasyl. Det ble laget historier om at jeg bodde på gata og at jeg prøvde å ta selvmord i Iran. Det stemmer ikke. Jeg skulle hatt et liv som andre ungdommer, det fikk jeg aldri. Egentlig kunne jeg tilbrakt disse årene hvor som helst. Istedet ble jeg deprimert og fikk psykiske problemer på grunn av den lange tiden alene i kirkeasyl. I ettertid ser jeg at jeg hadde hatt det mye bedre i Iran enn å komme tilbake til Norge, sier Seyed Ali.

Den "store" asylbløffen? Basert på en persons vitnemål.....jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
nordmenn (hva nå dét er)

Rister på hodet. Det er det som gjør at vi vil falle,ingen stolthet og bevissthet om egen kultur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rister på hodet. Det er det som gjør at vi vil falle,ingen stolthet og bevissthet om egen kultur

Her har vi tydeligvis med en ekte nasjonalist å gjøre. Det syrer jo gjennom alt det du skriver at du mener nordmenn er overlegne andre nasjonaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Her har vi tydeligvis med en ekte nasjonalist å gjøre. Det syrer jo gjennom alt det du skriver at du mener nordmenn er overlegne andre nasjonaliteter.

må innrømme jeg synes vi er bedre enn visse østeuropeere og muslimer. Men er ikke nasjonalist i det hele tatt... det er stort sett kun de jeg ikke liker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Rister på hodet. Det er det som gjør at vi vil falle,ingen stolthet og bevissthet om egen kultur

Lille venn, jeg har altfor mye stolthet og bevissthet om min egen kultur. Men å hevde at det finnes én norsk kultur er vel omtrent like smart som å hevde at vi to er relativt homogene.

Jeg har liksom ikke inntrykk av at du ønsker å bli satt i bås med meg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Gjest det var Dagbladets overskrift,du får ta det opp med dem. Poenget her var at det ble stor oppmerksomhet rundt denne saken og de vanlige skyldige,Stålsett,anti rasistiske fundamentalister og venstrevidde ble lurt.

Dette skjer hele tiden i Norge,vi vet ikke hvem de vi slipper inn er og de får servert historier om hva de skal si. Husker du asyladvokaten som ble filmet med skjult kamera mens han fortalte en "asylsøker" hva han skulle si for å slippe inn i landet? Han lagde hele historien for han inkudert på hvilke måter han skulle ha vært torturert. Det var ganske mye oppmerksomhet rundt den saken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Husker du asyladvokaten som ble filmet med skjult kamera mens han fortalte en "asylsøker" hva han skulle si for å slippe inn i landet? Han lagde hele historien for han inkudert på hvilke måter han skulle ha vært torturert. Det var ganske mye oppmerksomhet rundt den saken også.

Den advokaten var norsk, og som sådan en vakker del av norsk kultur.

Vel verd å kjempe for!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

må innrømme jeg synes vi er bedre enn visse østeuropeere og muslimer. Men er ikke nasjonalist i det hele tatt... det er stort sett kun de jeg ikke liker...

Jeg er ikke rasist i det hele tatt, det er bare det at jeg ikke liker negre og synes jeg er bedre enn dem.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Dette skjer hele tiden i Norge,vi vet ikke hvem de vi slipper inn er og de får servert historier om hva de skal si. Husker du asyladvokaten som ble filmet med skjult kamera mens han fortalte en "asylsøker" hva han skulle si for å slippe inn i landet? Han lagde hele historien for han inkudert på hvilke måter han skulle ha vært torturert. Det var ganske mye oppmerksomhet rundt den saken også.

Denne saken husker jeg. Var det ikke en asylsøker som avslørte løgnene (fordi han selv mente dette var feil fremgangsmåte)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
en del her som har en eller annen blokkering for å innse sannheten...

Og den sannheten har du monopol på?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ja jeg er nasjonalist. Nasjonaldemokrat. jeg synes helt klart at vår vestlige kultur er den beste og det skammer jeg meg ikke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Vi venter fortsatt på svar på hvordan 45 % reduksjon i tallet på asylsøkere er en utvikling som vil medføre at nordmenn (hva nå dét er) blir en etnisk minoritet i Norge.

Ikke vent så mange svar fra ham. Hans standardtaktikk er å gå videre, når han ikke finner svar som samsvarer med ønskede fordommer. Venter selv på mange svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Denne saken husker jeg. Var det ikke en asylsøker som avslørte løgnene (fordi han selv mente dette var feil fremgangsmåte)?

Jeg tror det var en innvandrer som var den som gikk inn med kameraet. Denne asyladvokaten hadde hatt utrolig mange saker og tjent seg rik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Denne asyladvokaten hadde hatt utrolig mange saker og tjent seg rik.

Også typisk norsk! Penger, penger, penger!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TomKrus
en del her som har en eller annen blokkering for å innse sannheten...

Ja, og du er dessverre en av dem.

Verden er komplisert. Mennesker er komplisert. Noen forstår denne kompleksiteten mer enn andre, og innser at det finnes ingen enkle og naive løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ja Trøffel det har vært gjort tiltak som bremser innvandringen. Det er flott. Danmark har også snudd utviklingen,med sterkere tiltak enn oss. Det er slikt jeg ønsker og det er det som kan redde oss fra å bli minoritet i eget land. Det er partier som Venstre RV og Sv som ville snudd dette igjen,derfor er det viktig å fortsette disse tiltak.

Tom list spørsmålene dine igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Også typisk norsk! Penger, penger, penger!

:wink:

Jeg trodde du ikke klarte å finne noe typisk norsk?

Klarer du å holde deg til temaet her som er at asylsøkere blir instruert i hvordan å lyve for å slippe inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja Trøffel det har vært gjort tiltak som bremser innvandringen. Det er flott. Danmark har også snudd utviklingen,med sterkere tiltak enn oss. Det er slikt jeg ønsker og det er det som kan redde oss fra å bli minoritet i eget land. Det er partier som Venstre RV og Sv som ville snudd dette igjen,derfor er det viktig å fortsette disse tiltak.

Dette betyr med andr ord at du med den politikken som føres i dag forstår at etnisk-minoritet-babbelet er en illusjon?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...