Gå til innhold

Hvilket parti skal jeg stemme?

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Valhalla

Det er konflikter Tom,men ikke på stor skala ennå. Det har vært etniske opptøyer i engelske byer og i Frankrike har store deler av innvandringsbefolkningen skilt seg fra den franske. Slik ser man også enkelte steder i Sverige.

Man ser motsetningene på mindre skala også i Norge,da mest i form av etnisk gjengdannelse. Folk liker å være sammen med sin egen folkegruppe og samarbeide med disse,det multikulturelle felleskap er en vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det hadde vært greit hvis disse muslimene hadde sett dette og tenkt: herregud så teite vi er... Her tar norge i mot våre landsmenn med åpne armer og legger ting til rette for oss, oxo oppfører vi oss som mongoloide... :-? oxo gikk de på en skikkelig smell, og fikk seg en tankevekker... dette førte til at de la om sin livsstil, droppet all krig og drit og at usa fikk et "sorry for 11.september"-brev av al qaida!!

da hadde det vært greit... :tunge1:

men dessverre, de legger ikke merke til det en gang. de er for opptatt av å tenke at det er vi, og bare vi som gjør alt riktig. vi dyrker allah og med en gang vi møter LITT motstand så sender vi ut et par selvmordsbombere eller kaprer et fly...

:klappe:

Jeg ser du betrakter alle verdens 1,3 milliarder muslimer som en homogen, ensartet og likeartet gruppe.

Det er vel behagelig for mennesker som ønsker enkle svart/hvitt svar på kompliserte spørsmål.

Ifølge denne logikken er vel ikke du mye forskjellig fra Lynndie England heller? (ung, vestlig, hvit kvinne ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Vi bør ikke være sure på muslimene fordi de har en sterk kultur og tar vare på den Lilleulv,det er netopp det europa mangler og det er derfor europa vil falle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Man ser motsetningene på mindre skala også i Norge,da mest i form av etnisk gjengdannelse. Folk liker å være sammen med sin egen folkegruppe og samarbeide med disse,det multikulturelle felleskap er en vits.

Hvorfor oppstår slike gjenger? Hva er det som fører til at kriminelle gjenger oppstår? Hvorfor bli små gutter med i nazistiske grupper? Er det kun for å være med sine egne, eller er det for å føle et fellesskap? Føler man seg kanskje utstøtt? Blir de ikke integrert godt nok? Hvem sitt problem er det? Bare dem, eller bare resten, eller er det en delt skyld?

Dette er ikke unnskyldninger for deres ugjerninger, på lik linje med din borgervernsfilosofi, men forsøk på å forstå hvorfor slikt oppstår og for å vite hvordan man skal angripe problemet.

Hvorfor oppstår raseopptøyer i usa?

For at store konflikter oppstår tror jeg det kreves en stor følelse av urettferd, med en resulterende gruppementalitet. Slike konflikter oppstår ikke uten grunn, men sakte bygges opp, og det er ikke fordi du ikke liker kulturen i landet du bor i, men snarere en følelse av at du ikke blir likt. At du blir urettferdig behandlet. At du blir diskriminert.

Dette problemet er ikke så stort i Norge, og tviler på at det noensinne vil bli det, derfor tror jeg ikke på at vi vil få slike raseopptøyer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv
Forøvrig er det interessant å se at du applauderer ditt eget innlegg' date=' lilleulv..[/quote']

:D haha... det var litt bra sagt da... jeg applauderte ikke innlegget, men disse muslimene jeg snakket om.

nå må dere slutte å si at jeg tar alle under en kam hele tiden!! Jeg snakker om enkelte muslimer, de mest ekstreme, de som lever for allah og tror det beste er å dø for han som selvmordsbomber... Det kom kanskje ikke godt nok frem, her må man passe på i hvert innlegg å begynne med: jeg mener ikke ALLE men...

Kom ikke å si at jeg ikke har rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Et spørsmål,er det likegyldig for deg om etniske nordmenn blir minoritet i eget land? Vi er på vei dit med den politikken vi fører i dag nemlig,så interesant å vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
nå må dere slutte å si at jeg tar alle under en kam hele tiden!! Jeg snakker om enkelte muslimer, de mest ekstreme, de som lever for allah og tror det beste er å dø for han som selvmordsbomber...

Hvorfor drar du dette inn i denne debatten om hvilke parti du skal velge? Hva har islamister med denne saken å gjøre? Når det her snakkes om innvandring til Norge, trodde du virkelig ikke at noen ville misforstå deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Et spørsmål' date='er det likegyldig for deg om etniske nordmenn blir minoritet i eget land? Vi er på vei dit med den politikken vi fører i dag nemlig,så interesant å vite[/quote']

enig... det er en skremmende utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Vil også minne om at europa ikke akkrat er immun mot etniske og religiøse konflikter. Jugoslavia ex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Et spørsmål' date='er det likegyldig for deg om etniske nordmenn blir minoritet i eget land? Vi er på vei dit med den politikken vi fører i dag nemlig,så interesant å vite[/quote']

for å sitere Waco: Her prater du om ubegrunnet frykt. Det vil aldri skje. Du kan ikke ekstrapolere dagens innvandring langt inn i framtiden. Det blir rett og slett bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke å si at jeg ikke har rett...

Neida, det er ikke det at du ikke har rett, men at du tar feil hele tiden. :wink:

Men det er selvfølgelig kompliserte greier dette her.. Det krever jo både empati og forståelse, og det er jo to ting på én gang, og det er som regel vanskelig for små ulveunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Vil også minne om at europa ikke akkrat er immun mot etniske og religiøse konflikter. Jugoslavia ex.

Er det så rart i et syntetisk konstruert land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

...den politikken vi fører i dag har blant annet medført en reduksjon i tallet på asylsøkere med 45 % siden samme periode i fjor.

Spennende å høre hvordan den reduksjonen kan medføre at vi blir en etnisk minoritet...

:wink:

Eller kanskje det faktisk er slik som Vidar Kleppe uttalte en gang; at somaliske kvinner konstant går høygravide? Har genmanipuleringen kommet såpass mye lenger blant disse, altså?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Neida, det er ikke det at du ikke har rett, men at du tar feil hele tiden. :wink:

Men det er selvfølgelig kompliserte greier dette her.. Det krever jo både empati og forståelse, og det er jo to ting på én gang, og det er som regel vanskelig for små ulveunger.

*knurr* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

I beste fall omdiskutert, hvis du leste litt lenger enn overskriften.

Men det er håp: Med tilsvarende matematisk fremskriving av utviklingen i oppslutning vil FrP ha omtrent 130 % allerede i 2076.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Og mer fra Dagbladet,dette gjelder særlig deg monster sommener asylsøkere kan puttes i samme gruppe som flyktninger.

Den store asylbløffen,les hele artikkelen,har bare et lite utdrag under

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/07/29/404109.html

Ali-saken begynte seinsommeren 1995 da Seyed Ali kom til Norge med foreldrene. De reiste snart fra Norge og etterlot gutten. Han søkte om asyl og konverterte til kristendommen. Søknaden ble avslått. I juni 1996, 15 år gammel, ble han fraktet ut for første gang.

- I ettertid ser jeg at norske myndigheter hadde grunn til å sende meg ut første gangen. Jeg fikk ingen problemer i Iran da jeg kom tilbake den gangen. Jeg ble ikke forfulgt, forteller Seyed Ali.

Den mindreårige asylsøkeren hadde fått oppnevnt verge i Norge. Etter noen måneder i Iran hevder Seyed Ali at han ble overtalt av sine nærmeste støttespillere til å komme tilbake igjen _ og for å gå i kirkeasyl. Han ble omringet av folk som ville hjelpe.

- Det var ikke jeg som foreslo at jeg skulle i kirkeasyl. Det ble laget historier om at jeg bodde på gata og at jeg prøvde å ta selvmord i Iran. Det stemmer ikke. Jeg skulle hatt et liv som andre ungdommer, det fikk jeg aldri. Egentlig kunne jeg tilbrakt disse årene hvor som helst. Istedet ble jeg deprimert og fikk psykiske problemer på grunn av den lange tiden alene i kirkeasyl. I ettertid ser jeg at jeg hadde hatt det mye bedre i Iran enn å komme tilbake til Norge, sier Seyed Ali.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...