Gå til innhold

Hvilket parti skal jeg stemme?

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Kjære Tom, vi sier jo ikke det du påstår... At jeg veit om en som voldtok ei dame. Det vi påpeker er at det finnes begge deler; det er mange som tilpasser seg og som er gode mennesker, men det er oxo mange som ikke gjør dette og som skaper problemer. Risikoen er derfor stor ved å fortsette å ta inn innvandrere. Du er vel klar over at det er mange som er/blir kriminelle?

Og hva synes du om at de som har kapret fly og dratt hit, eller kommet hit til landet og gjort noe kriminelt får sone i norge fordi det er så mye strengere straffer der de kommer fra?

sohaila andrawes-saken gjorde i hvert fall meg uvel...

Jeg blir utrolig provosert av de som med en gang de ikke får vilja si enten: utfører en terror-aksjon, kaprer et fly eller sender selvmordsbombere. Du må vel innrømme at disse oxo finnes? selv om det er langt i fra alle (må si det hele tiden, hvis ikke så får jeg bare usakelige kommentarer som: ja alle jeg kjenner kaprer fly :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilleulv

Forsiktig med slike skrivefeil,Trøffel kan komme med nazibeskyldninger av mindre

ok jeg ler enda av den der... :D

*humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Lilleulv, Vallhall påstår at kriminalitet er kulturelt betinget, og jeg vil gjerne vite hvordan han kan hevde det. Han klarer ikke å bevise det overhodet, og dermed mener jeg det er en tåpelig teori tuftet på paranoia, frykten for det ukjente. Lite vitenskaplig og ikke engang interessant å diskutere.

Lilleulv, hvorfor blir folk kriminelle?

Eksempelet mitt tok jeg med for det virker som flere på høyresiden er veldig flinke til å generalisere, og putte folk i båser. Utlendinger er kriminelle og motstandere i debatter er fundamentalistiske og like generaliserende som deg og tror du er nazist. Et uhyre naivt verdensbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Jeg blir utrolig provosert av de som med en gang de ikke får vilja si enten: utfører en terror-aksjon, kaprer et fly eller sender selvmordsbombere. Du må vel innrømme at disse oxo finnes? selv om det er langt i fra alle (må si det hele tiden, hvis ikke så får jeg bare usakelige kommentarer som: ja alle jeg kjenner kaprer fly  :-? )

Herregud, tror du jeg er så dum at jeg ikke vet slike finnes? Og de er jævlig flinke i jobben sin også for ønsket deres er å få folk i vesten redd for dem, og de har iallfall skremt deg i Vallhalla.

Og, nei det er ikke langt fra alle, det er en mikroskopisk andel av de 1.3 milliardene muslimene som finnes. Tror det relativt sett er flere kriminelle blant norske menn enn det er selvmordsbombere blant muslimer. Kanskje vi skal kaste alle oss ut?

Men hva har selvmordsbombere å gjøre i en diskusjon om innvandring til Norge (opprinnelig hva du skal stemme på)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sånn som det peset med israel og palestina. Herregud, de er jo så jævlig skutte i skallen. Bare la dem holde på der borte, de vil jo ikke ta i mot hjelp, de er så jævlig sta og hjernevaska at jeg blir flaue på dems vegne. Må da gå an å oppføre seg som voksne volk og drite i den j*** religionen for en gangs skyld. Det blir så dumt vettu...

Takk for meg. Et mer hjernedødt innlegg skal man lete lenge etter. Det jeg ikke forstår lilleulv, er hvordan du klarer å skrive raskere enn du tenker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

Men hva har selvmordsbombere å gjøre i en diskusjon om innvandring til Norge (opprinnelig hva du skal stemme på)?

vet ikke jeg... Det spora vel litt av igjen :oops:

Men var fornøyd med svaret ditt egentlig... vi er jo enige, på et par punkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Takk for meg. Et mer hjernedødt innlegg skal man lete lenge etter. Det jeg ikke forstår lilleulv, er hvordan du klarer å skrive raskere enn du tenker?

murr, det er jo litt urettferdig at en viss trøffel får provosere så mye han vil mens når en annen setter ting litt på spissen... du takler den her, monstermagnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Kulturelle forskjeller kan være en grunn til kriminalitet. Jeg sa ikke at det var den eneste årsaken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Du har rett i at det langt fra er alle som støtter terror. I en avstemning på Al-Jazeera sine nettsider synes faktisk hele 61% at det var galt med Al-Qaidas terrortrusler mot Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Du har rett i at det langt fra er alle som støtter terror. I en avstemning på Al-Jazeera sine nettsider synes faktisk hele 61% at det var galt med Al-Qaidas terrortrusler mot Europa.

:) Og jeg formoder du antar du har fleretallet på din side pga avstemningsresultater på holmgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

:P

Nei derfor skrev jeg det i en humoristisk tone og ikke presenterte det som representativt. Det er ganske interesant allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

Ok, men det jeg skrev i sta som skremte monstermagnet bort... Er dere ikke enig i at styret der er helt sykt? Og de ortodokse jødene... :-? jeg synes så synd på de uskyldige som bor der jeg... De har jo ikke noe valg stakkars, barna blir jo opplært til at palestinerne er bad og omvendt. Så mange forsøk vi har gjort for å hjelpe til å skape fred der nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Skal vi spore av helt til Israel nå da :-)

Om ikke annet er den konflikten et godt eksempel på hvor ensidig media er. Man kan sammenligne vår dekning med andre lands dekning (takk for internet) og se hvor totalt ensidig vi er,nesten propaganda aktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Skal vi spore av helt til Israel nå da :-)

Om ikke annet er den konflikten et godt eksempel på hvor ensidig media er. Man kan sammenligne vår dekning med andre lands dekning (takk for internet) og se hvor totalt ensidig vi er,nesten propaganda aktig.

Ja, vi mangler Hagens nyanserte syn på den konflikten. Som nevnt i hans famøse tale så er ikke palestinsk terror i Israel av noen nyhetsverdi. Det selger ikke aviser lenger. Sender du ned noen kreativitetstips til terroristene så skal du se at avisene skriver om dem igjen. Blir kjedelig med den samme gamle bussbomba.

Forresten en morsom tale Hagen holdt. Prater bare om fundamentalistene, men da han mener de har et stort grep om Afrika og snart Europa føler jeg ikke akkurat at han ser på fundamentalister som et mindretall. Tipper han mener de har tak på Midt-Østen og. Også likte jeg at han mente vi måtte respekter muslimer som mennesker, for kristne ser på alle også syndere som like mye verdt :) MEN det å respektere betyr ikke å legge oss flate, jaddajadda, og Muhammed vil ha barna til seg for å feste bomber på dem, og ikke kose dem som Jesus (kunstnerisk gjengitt, men essensen er ikke endret, og mulig han prater om islamistiske selvmordsbombere, men da virker det som om han mener Muhammed må være den største av dem).

Hagen har ikke noe mer nyansert bilde av denne saken enn folk langt på venstresiden som legitimerer bruk av terror.

Jeg tipper du har samme syn på konflikten som Hagen, og som vanlig er vel alle som er uenige i deg fundamentalistiske sosialister. Lite spennede å drive med skyttergravsdiskusjoner med personer som ikke ønsker å få et mer nyansert bilde av en situasjon.

Men da jeg uansett ikke føler jeg har nok kunnskap om hele konflikten, og ikke ønsker å sette av noen dager for å lese meg opp, er det ikke en diskusjon jeg ønsker å begi meg ut på. Ikke for annet enn å kverulere over manglende logisk oppbygning av argumenter og feilaktige slutninger :ironismileyfordesomikketarsliktellerhvisjegikke uttryktedetgodtnok:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valhalla

Hagen er kristen. Hagens tale var på grensen til svært konservativ kristen retorikk,vel kanskje litt over grensen til å bli akkurat det også. Da er media ute. Hagen har brutt mot våre politisk korrekte regler! Han har ikke bare kritisert vår unyanserte dekning han har begått kardinalsynden og støttet Israel,korsfest ham korsfest ham!

Det går an å støtte Israel uten å være kristen konservativ. Disse synspunktene ser man SVÆRT sjelden i media. Radikale palestina forkjempere får derimot slippe til stadig. Hvis man tror at palestinerne vil og araberlandene rundt vil nøye seg med en palestinsk stat tar er man virkelig optimistisk. Israel vil alltid måtte kjempe for sin eksistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleulv. Du bør innhente partiprogrammene til ethvert parti du ønsker å sette deg inn i. Du finner sikkert info om det på deres hjemmeside. Viktig at du setter deg godt tilrette hjemme uten innblanding fra alle andre. Se litt på ideologien bak politikken og ikke bare bestem deg på det du hører om i avisa. Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Så klart får han kritisere, det er tross alt ytringsfrihet her i landet, men han har fortsatt et lite nyansert syn på situasjonen, og ikke noe bedre enn de langt på venstresiden som ikke ønsker å se situasjonen fra israelerenes side. Begge bidrar lite i debatten, hvis du da ikke tar de begge med noen gode porsjoner salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ja det er klart. Jeg synes det er feil å kvele høyresidens ultrakonservative synspunkter mens den ekstremrøde siden får slippe til til stadighet uten den samme fordømmelse. Jeg hadde likt å se en fra palestinas venner (eller er det palestinakomiteen de kaller seg?)og israels venner debatere mot hverandre på tv,det hadde vært underholdende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...