Gå til innhold

Hvilket parti skal jeg stemme?

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla
Har du prøvd å sette deg inn i hvorfor utlendinger er høyt representert på kriminalitetsstatistikken?

Ja,men tror ikke vi har samme svar.

Er det fordi mørkhudede genetisk sett er mer kapable til å drepe, voldta og lemleste tror du?

Nei,men deres kultur har mye av skylden.

Eller kan det ha noe med integreringen å gjøre. Eller det faktum at mange har vokst opp i krigsherjede land. At mange har undergått tortur kanskje? Nei, det kan vel ikke ha noen betydning... :roll:

Er det noe godt argument da? Hvorfor i all verden slipper vi inn slike folk,gi dem behandling i hjemlandet eller et naboland. Flyktninger er dessuten en forsvinnende liten del av innvandringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valhalla

Har jeg sagt at vi ikke har mulighet til å integrere dem? Kanskje jeg mente at vi bør gjøre en bedre jobb med å integrere flyktninger.

Ikke alltid de ønsker å bli integrert ser du. Mange ser på vår kultur som skitten og motarbeider integrering. Derfor blir barn sendt av gårde for å gå på skole i Pakistan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Jeg synes du skulle registrere deg jeg' date= Vallhalla. Det kunne blitt morsomt. :-)

Ja,men jeg kan jo skrive uten å registrere meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
jeg kan jo skrive uten å registrere meg :-)

Det kan du!

Du kan også lese andres innlegg uten å registrere noe!

Flink, hvit gutt!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Hvor stor prosentandel skyldes kulturen? Har du sammenlignet det med kriminalstatistikker fra deres hjemland? Og er menneskene som kommer til Norge et tilfeldig utvalg fra disse nasjonenes populasjon? Eller må man kanskje hente inn statistikk fra subgrupper i disse kulturene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Har noen spurt seg selv hva som er grunnen til at folk reiser rundt kloden for å søke asyl her i Norge? Hvilke Pull faktorer har vi? Er det ikke naturlig å dra til naboland hvis man må flykte? Det er kun en liten del av asylsøkerne som har sine papirer i orden når de kommer hit,man kaster de og kan senere ikke dokumentere hvem man er.

Det er bygget opp en hel asylindustri der kommuner får statlig tilskudd for å ta i mot flyktninger,advokater tjener seg rike og offentlig ansatte tar seg av oppgaver relatert til asyl. Disse vil selvsagt gjøre hva de kan for å forsvare sine arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

herregud å mange uvitende, naive det er her. Legger dere ikke merke til hva som skjer rundt dere eller?? Mange av flyktningene som har kommet til norge har opplevd mye krig og vold i hjemlandet sitt som unge... Klart at dette setter spor. Det er jo ALLMENN KJENT at det er mange innvandrere som gjør kriminelle ting i norge, eller som ikke tilpasser seg vår kultur!!!!!!!!!! Hva med alle disse som fortsetter med tvangsekteskap etter at de har blitt norske statsborgere? og mannen mishandler kona... og faren eller mannen dreper kona fordi hun vil skilles... det er ulovlig i norge!! gi de en goddamn utgave av norges lover!!

sånn er vår kultur sier de... sorry mac, sånn kan ikke din kultur være når du har flytta hit!

når folk kommer hit og gjør noe kriminelt før de har fått oppholdstillatelse så får de sone i norske fengsel... dakar det er jo så mye strengere straff hjemme, de kan risikere dødsstraff eller å bli steina. Ja det visste de vel før de gjorde den kriminelle handlingen!!!!!!!!!!!!!!!!

det er faen meg en moské på hvert gatehjørne enkelte steder... :-?

Og hvis de skal få gå i burka i norske gater så vil jeg gå i hotpants og magekort topp i ALLE muslimske land oxo!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Hvor stor prosentandel skyldes kulturen? Har du sammenlignet det med kriminalstatistikker fra deres hjemland? Og er menneskene som kommer til Norge et tilfeldig utvalg fra disse nasjonenes populasjon? Eller må man kanskje hente inn statistikk fra subgrupper i disse kulturene?

Kan du forklare meg hva som gjør at tamilene,et folkeslag som har vært igjennom konflikt klarer seg utmerket i Norge,mens somaliere er på bunn milevis fra denne folkegruppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slipper inn "slike folk" fordi de ikke har noe annet sted å reise. Hele poenget er jo at de ikke er trygge i sine hjemland. Hvordan skal man behandle noen i et krigsherjet land?

Forsvinnende liten del av innvandringen? Er du heeeelt på jordet? Vi har innvandringsstans i Norge, og har hatt det siden 70-årene. De aller fleste som kommer hit er asylsøkere.

Du burde ta til deg litt mer informasjon om temaet før du lirer av deg flere usakligheter og mer feilinfo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke naturlig å dra til naboland hvis man må flykte?

Tror du u-land har gode systemer for flyktningemottak?

Dessuten. Ved massevandringer i krigsherjede land så går de jo til nabolandene. Og du har kanskje sett hvordan disse flyktningeleirene er? Dårlige sanitærforhold, tyfus, kolera osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du burde lære deg at flyktninger og asylsøkere ikke er det samme

Kan du da forklare meg forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
herregud å mange uvitende, naive det er her. Legger dere ikke merke til hva som skjer rundt dere eller?? Mange av flyktningene som har kommet til norge har opplevd mye krig og vold i hjemlandet sitt som unge... Klart at dette setter spor. Det er jo ALLMENN KJENT at det er mange innvandrere som gjør kriminelle ting i norge, eller som ikke tilpasser seg vår kultur!!!!!!!!!! Hva med alle disse som fortsetter med tvangsekteskap etter at de har blitt norske statsborgere? og mannen mishandler kona... og faren eller mannen dreper kona fordi hun vil skilles... det er ulovlig i norge!! gi de en goddamn utgave av norges lover!!

Mener du vi skal sette strengere krav til innvandrere enn til de opprinnelige innbyggerne her i Norge? Det det finnes en rekke eksempler på norske menn som dreper kona/samboer pga konflikter i forholdet.

det er faen meg en moské på hvert gatehjørne enkelte steder... :-?

Har du problemer med at det er religionsfrihet i Norge?

Og hvis de skal få gå i burka i norske gater så vil jeg gå i hotpants og magekort topp i ALLE muslimske land oxo!!!!!!!!!

Hva er poenget ditt?

At ettersom Det finnes strenge påbud/forbud mht klesplagg i enkelte land, så skal vi straffe de som kommer hit ved å pådytte dem nye forbud/påbud her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble du svar skyldig Valhalla?

Her er svaret:

Flyktninger og asyl

Asyl er et fristed i et fremmed land for en flyktning. En flyktning er en person som er forfulgt i hjemlandet. En asylsøker er en person som på egenhånd og uanmeldt kommer til Norge og ber om beskyttelse og anerkjennelse som flyktning. Hvis søknaden innvilges, kalles asylsøkeren en flyktning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Synes en del her burde ta en titt på de to artiklene jeg postet i min tråd norske fordommer er også humanisme.

Jeg ser en del her har samme holdninger som de anti-rasistiske fundamentalister Walid al-Kubaisi viser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Kan du forklare meg hva som gjør at tamilene' date='et folkeslag som har vært igjennom konflikt klarer seg utmerket i Norge,mens somaliere er på bunn milevis fra denne folkegruppen?[/quote']

Kan du forklare det ved hjelp av kulturen?

Videre er denne kulturelle betingede kriminaliteten demografisk ubetinget? Er for eksempel muslimske leger mer kriminelle enn etnisk norske leger? Somaliske bussjåfører mer kriminelle enn etnisk norske bussjåfører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
herregud å mange uvitende, naive det er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...