AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 jeg bor i blokk, har nettopp flyttet for meg selv. Brukte ikke mye papir, men doen er vell sensitiv. Det ble tett. Prøvde å fjerne papiret med dobørste, gikk ikke. Tok ut mesteparten av vannet med desilitermåler (som nå er i søppla) også tømte jeg oppi ei bøtte med vann. Nå funker den som den skal. MEN! Jeg er livredd for at det kanskje er noe galt lengre ned i rørene som jeg ikke ser. Tok oppi litt avløpsrenser, og leste at bak at det IKKE skal i do, skylte ned og spylte med varmt vann. trakk ned doen en del ganger, også tok jeg oppi klorin. Har jeg gjort alt rett? trakk ned en del ganger, og det gikk som det skulle... funker kloring? tar det å løser opp eventuelt rester av papir? Anonymous poster hash: 5fd69...e8a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Få deg en stor sugekopp til neste gang, kan kjøpes på biltema o.l. for rundt en femtilapp. Anonymous poster hash: 72319...18f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 OMG, du må ikke bruke avløpsrens. Det er felles rør i blokka så problemet kan være en annen plass. Det har nok gått bra ellers ville det nok doen fylt seg opp med vann og flommet over. Slapp av og pust. Noen rørsystemet kan være gamle og da kan det gå litt tregt når en trekker ned. Blir overtrykk i røret. Det pleier og gå bra. Bare ikke stapp masse papir nedi når du trekker ned. Anonymous poster hash: 0b031...e0d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 OMG, du må ikke bruke avløpsrens. Det er felles rør i blokka så problemet kan være en annen plass. Det har nok gått bra ellers ville det nok doen fylt seg opp med vann og flommet over. Slapp av og pust. Noen rørsystemet kan være gamle og da kan det gå litt tregt når en trekker ned. Blir overtrykk i røret. Det pleier og gå bra. Bare ikke stapp masse papir nedi når du trekker ned. Anonymous poster hash: 0b031...e0d er det så galt å bruke avløpsrens? :O Er livredd nå!!! det er helt normalt ut nå... tok ut ganske mye vann, til det ble normal mengde.. og da gikk det ned som det skulle.. er det fikset da? TS Anonymous poster hash: a5296...4e9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Ja, du har gjort det meste feil. Renner det ned nå, så renner det ned så lenge ingen putter masse tull som ikke skal i do nettopp i do. Husk at det grove tykke gjenbruks toalettpapiret er frarådet å bruke fordi det har for tykke fibre og lett setter seg fast og lager "forstoppelse" i rørene. Anonymous poster hash: c9dc6...590
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Så hva skal jeg gjøre neste gang jeg går på do? Trekke ned mange ganger, for å være sikker på at det er åpent? Bare gå på do som normalt? Tømme nedi ei bøtte med vann? TS Anonymous poster hash: a5296...4e9
lisske Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Gjort er gjort nå, så lenge alt ser ut til å være i orden så er det nok det tenker jeg Bare ikke hell avløpsrens i toalettet flere ganger Har bodd i gammelt hus med trege rør. Dersom det gikk tett helte jeg bare en 7-8 liter varmt vann i toalettet, da ordnet det seg alltid Sugekopp er visst også effektivt har jeg hørt. Dyrere ikke-resirkulert toalettpapir tetter heller ikke på samme måte, som nevnt over Dette er ting som er kjekt å vite ved trege rør. Du trenger ikke være livredd! Gå på do som vanlig
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 Bruk så lite dopapir som mulig, bruk dopapir av god kvalitet som løser seg opp. Hva med å kontakte d om har ansvaret for blokka og hør hvordan det står til med rørene, det kan være andre enn deg har hatt problemer også. Anonymous poster hash: e82cc...7c0
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 bruker serla toalettpapir. Er den noe ille? må høre om rørene. TS Anonymous poster hash: a5296...4e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå