Gå til innhold

Dårlig ånde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg får så fort dårlig ånde.

Det skal sies at jeg aldri har fått høre at jeg har det, og jeg tror ikke jeg er unormal.

Likevel opplever jeg det som plagsomt. Puseer tennene, tanntråd og tungeskrape morgen og kveld. Noen ganger munnskyllevann, men tannlegen sier det bare er tull. Ikke hjelper det mot den dårlige ånden heller.

Hva kan jeg gjøre utover å spise halspastiller og tygge tyggis? Ønsker meg en mer varig løsning på minst noen timer.

Anonymous poster hash: 75057...467

Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp

Anonymous poster hash: e9489...f50
Skrevet

Sjekk om du har mandelpropper. Det er bakterier/matrester?? (gulhvite klumper) som samler seg i hulrom i mandlene. Prøv å klemme forsiktig på mandlene så ser du det.

Anonymous poster hash: d73c7...c73

Skrevet

Du kan ha tannkjøttbetennelse? Men da skal tanntråd hjelpe. Ta en tur til tannlegen og spør og forklar

Anonymous poster hash: 31b6b...f73

Skrevet

Samme her

Anonymous poster hash: 35890...93a
Skrevet

Jeg føler jeg får så fort dårlig ånde.

Det skal sies at jeg aldri har fått høre at jeg har det, og jeg tror ikke jeg er unormal.

Likevel opplever jeg det som plagsomt. Puseer tennene, tanntråd og tungeskrape morgen og kveld. Noen ganger munnskyllevann, men tannlegen sier det bare er tull. Ikke hjelper det mot den dårlige ånden heller.

Hva kan jeg gjøre utover å spise halspastiller og tygge tyggis? Ønsker meg en mer varig løsning på minst noen timer.

Har du mageproblemer?

Skrevet

For meg har det hjulpe å slutte med melkeprodukter, pluss hyppig bruk av tanntråd

Skrevet

Kan være reflux fra magesyre

Anonymous poster hash: 10e68...e19
Skrevet

Eventuelt tannkjøttproblemer, som noen over her nevnte.

Skrevet

Pusspropper i mandlene lukter døden. sjekk det...

Anonymous poster hash: aceed...ce5
Skrevet

Sjekk om du har mandelpropper. Det er bakterier/matrester?? (gulhvite klumper) som samler seg i hulrom i mandlene. Prøv å klemme forsiktig på mandlene så ser du det.

Anonymous poster hash: d73c7...c73

Ja, dette har jeg, men hva kan man gjøre mot det? Og hva kan jeg gjøre for å forhindre at det oppstår?

Skrevet

Har du mageproblemer?

Nei.

Skrevet

Eventuelt tannkjøttproblemer, som noen over her nevnte.

Hva kan man gjøre for å bli kvitt det? Jeg tror ikke jeg har det, og tannlegen min har ikke sagt noe til meg når jeg har vært der. Er det bare å begynne med tanntråd, eller må man ha medisiner?

Skrevet

hvordan klarer dere å klemme på mandlene deres :sjokkert: Jeg brekker meg bare. Bruker dere fingrene?

• Liker 1
Skrevet

Pusspropper i mandlene lukter døden. sjekk det...

Ja, jeg har dette. Men dytter ut gørra hver kveld og 'tømmer' mandlene. Likevel synes jeg at jeg får så fort dårlig ånde. Soveånde på en måte. Det lukter ikke død slik mandelpusset gjør, men bare.... vondt. Ja, soveånde.

Skrevet

hvordan klarer dere å klemme på mandlene deres :sjokkert: Jeg brekker meg bare. Bruker dere fingrene?

Bare fortsett å prøve. Brekningene gir seg etter en litt 'trening'.

Skrevet

Gå til legen og få det ordnet opp i med laser eller fjerning av mandlene ved operasjon

Anonymous poster hash: b3c6f...49c

Skrevet

Gå til legen og få det ordnet opp i med laser eller fjerning av mandlene ved operasjon

Jepp. Pussproppstanken ødela livskvaliteten min så jeg fjernet mandlene kirurgisk. Prøvde med laserbehandling først (som skulle glatte ut vevet i mandlene) men det hjalp ikke helt så jeg fjernet dem i narkose. En lettelse.

Skrevet

Hvordan går jeg frem for å få dette? Er det bare åetterspørre operasjonen? Må jeg betale selv?

Skrevet

Jepp. Pussproppstanken ødela livskvaliteten min så jeg fjernet mandlene kirurgisk. Prøvde med laserbehandling først (som skulle glatte ut vevet i mandlene) men det hjalp ikke helt så jeg fjernet dem i narkose. En lettelse.

Hvor fikk du operert deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...