AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Del Skrevet 6. desember 2014 Jeg var ut og gikk tur nå nettopp, så kjente jeg at det ble ekkelt på baksiden av knærne, og nå føles det på en måte litt "ømt" i den venstre leggen, var begge for en stund siden, men etter en dusj så ble jeg bedre i den andre.. Jeg er ikke doven i foten, men i leggen føles det sånn ut, og jeg blir bare litt redd for jeg bruker ikke å få det sånn Ser bare at på apotek-siden står det så: Symptomer ved blodpropp i beina: Vanlige symptomer på blodpropp er ømhet, hevelse, spent hud, varme og rødhet. Symptomene ses som oftest i bare ett ben. Mange klager på smerter både når de går og når de ikke beveger seg. Smertene lindres ofte dersom benet heves høyt og holdes i ro. Symptomene vil variere fra person til person, og i starten kan de være vage. Kilde: http://www.apotek1.no/hjerte-og-blodaarer/blodpropp-i-beina Er det bare musklene som er slitne etter gåturen eller? Jeg har så og si sittet iro i hele dag også da.. Men jeg blir bare redd, går på ppiller, er normalvektig.. Har ingen smerter. Anonymous poster hash: a312c...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #2 Del Skrevet 6. desember 2014 Du sier ingenting om alder? Røyking? Du har ingen blodpropp ut fra det du beskriver. Da vil beina dine hovne opp som store tømmerstokker, det vil verke, svi og brenne i beinet(beina) Ved p-pillebruk er det først og fremst emboli (propp i lungene) som er vanlig Anonymous poster hash: e5537...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Del Skrevet 6. desember 2014 Synes ikke dette høres ut som noe farlig. Og i og med at det skjedde i forbindelse med gåturen tror jeg definitivt at det er relatert til den. Anonymous poster hash: 24314...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Del Skrevet 6. desember 2014 Tusen takk for svar Glemte jo helt å opplyse noe som helst om meg, jeg er 22 og røyker ikke.. Da prøver jeg bare å slappe av, det er ingen smerter eller hovenhet, bare kjennes sånn ut Anonymous poster hash: a312c...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Del Skrevet 6. desember 2014 Ved p-pillebruk er det først og fremst emboli (propp i lungene) som er vanlig Anonymous poster hash: e5537...d0c Det er feil, det er dyp venetrombose (altså blodpropp) i leggen som er mest vanlig, men veldig vanlig er ikke det heller. Av 10 000 kvinner vil 2-12 få blodpropp i motsetning til kontrollgruppen ved bruk av p-piller, avhengig av type og hormonsammensetning. TS, det høres ut som det har sammenheng med turen. Føl med videre og kontakt lege dersom den ene foten hovner opp og bli større enn den andre, blir rød eller gir smerter. Regner med mange løper til lege fordi de har blodpropp med knapt med symptomer etter NRKs skremselsartikkel.... Anonymous poster hash: d7dbf...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #6 Del Skrevet 6. desember 2014 Vel. Blodpropp i lungene kommer av blodpropp i benet som har løsnet... Til TS: det kan mer sannsynlig være en strekk. Er det ikke over i morgen? Dra til lege for sikkerhetsskyld. Jeg har hatt mange blodpropper i bena, de mildeste symptomene var at det kjentes ut som en småstein som satt fast, og det gjorde forferdelig vondt å ha benet NED.. De mer alvorloge symptomene var ekstreme smerter og at jeg ikke klarte å gå på benet. Samt hevelse.Anonymous poster hash: 1b180...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 7. desember 2014 #7 Del Skrevet 7. desember 2014 Kjære TS, det er ingen her som kan vite om du har blodpropp eller ei. Hvis du tror du kan ha det, ber jeg deg om å kontakte lege. Vi vet ingen ting om kompetansen som ligger til grunn for de svarene du får her, tråden stenges derfor. Lykke til! Mvh Kosemose, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg