Gå til innhold

Blødning med nexplanon (p-stav)

Nuttery

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Nexplanon p-stav i armen, og i blant får jeg blødninger som varer ganske lenge. I begynnelsen er det som en vanlig mens, men etter hvert er det bare... griseblødning. Ikke mye blod, men nok til at det setter merker i truser og blir klissete... Det varer lenge, kan ikke bruke tampong pga etter lengre bruk med det får jeg sopp (lenger enn en vanlig mens-periode på 4-7 dager).

Blodet kan variere fra å være frisk og rødt, til å være grisete brun-aktig, grå-rødt, grått med såvidt rødhint, mørkerødt, helt brunt osv... Det fortsetter i ukesvis. Nå har jeg hatt det slik i ca 1 mnd.

Virker som det bare "smålekker" hele tiden, enn å blø ut alt på en gang.

Er det noen som har hatt dette problemet som kan si om denne småbløingen kan stoppes på en eller annen måte? Eller noen andre gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som opplever å gå å småblø hele tiden med p-stav, mens andre mister mensen helt fra starten av. Du må nesten prøve i 6-8 mnd og se hvordan det går til. De fleste fjerner den etter 6 mnd fordi de blør hele tiden

Anonymous poster hash: 6a541...df1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde nesten konstant i 6mnd. Og så gikk det over til vanlig mensen. Absolutt å holde ut synes jeg.

Anonymous poster hash: 7e442...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som opplever å gå å småblø hele tiden med p-stav, mens andre mister mensen helt fra starten av. Du må nesten prøve i 6-8 mnd og se hvordan det går til. De fleste fjerner den etter 6 mnd fordi de blør hele tiden

Anonymous poster hash: 6a541...df1

Jeg har hatt den i 6 mnd nå! Blødd en periode på 5 uker (samme type blødning som nå), også den perioden jeg er i nå (ca 4 uker). Hadde ca 4 mnd uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå på 4 år med p-stav. Har for ikke så lenge siden byttet og fått i ny. Når jeg satt i den første fikk jeg mensen de 6 første månedene og den var som normal (rundt 4-5 dager). Etter denne perioden sluttet jeg å blø. Sluttet å blø fram til måneden før jeg skulle bytte og fikk en mellomblødning da på et par dager. Ikke hatt mensen siden og dette er 3 måneder siden. Så jeg har ikke hatt de store problemene.

Hvis du er i tvil, så er kanskje det lureste å ta en telefon til legen.

J26

Anonymous poster hash: 4b40e...2ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødninger og p-stav utarter seg helt forskjellig fra person til person. Hele 40 av 100 mister mens som bivirkning, så jeg tror ikke at "alle" tar den ut pga. blødninger. Her i gården blødde jeg de 60 første dagene i strekk, hadde opphold på 2 uker og har blødd siden det igjen. Så lenge du sjekker at du ikke har jernmangel og anemi så er det nok ikke farlig, spørsmålet er hvor lenge du gidder å blø sporadisk og "kronisk". Jeg skal gi det 1 år.

Anonymous poster hash: e922e...321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ogsp p stav, blødningene mine er som dere sier fra 1-4 uker, det eneste tipset jeg kan gi som har gjort det litt bedre for meg, altså få ut blodet fortere er ved å få orgasme.

Anonymous poster hash: 5ad78...2fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...