AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #21 Del Skrevet 7. desember 2014 Det er jeg som har skrevet at jeg fraråder det. Jeg er altså ikke imot det, men jeg tenker at det er dumt for deg hvis du føler som meg "åååh så deilig å være ferdig med alt for en stund fremover" og deretter måtte gjøre alt om igjen. Mine tenner er jo og "tatt mye mer av", enn nødvendig pga hullene har vokst under fyllingene narkosetannlegen la.Å trekke tenner i narkose syns jeg er greit som jeg skrev over. Anonymous poster hash: 9b4df...457 Så lenge de ikke tar alle, eller store deler av tennene. Men som andre her har skrevet, så er det litt skummelt når man er nødt til å skrive under og dermed "samtykke" i at tenner blir fjernet. Man kan risikere å våkne uten tenner. Tror det kommer an på tannlegen som utfører behandlingen på sykehuset. En annen ting er at tannleger på sykehuset er i den offentlige tannhelsen. De skal utføre jobben på billigst mulig måte, men hos private så får man gjerne valg. Anonymous poster hash: 81342...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #22 Del Skrevet 7. desember 2014 Så selv om tannlegen jeg går til, som også er offentlig, nylig har sagt det kun er en tann som må trekkes så kan det hende at de trekker fler der? Og det har ingenting å si hva jeg sier før? Anonymous poster hash: 4f666...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #23 Del Skrevet 7. desember 2014 Har du faktisk fått time for narkosen, TS? Det er jo ventetid på et par år? (særlig siden alle psykisk utviklingshemmede, barn osv kommer først i køen) Anonymous poster hash: ba61b...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #24 Del Skrevet 7. desember 2014 Så selv om tannlegen jeg går til, som også er offentlig, nylig har sagt det kun er en tann som må trekkes så kan det hende at de trekker fler der? Og det har ingenting å si hva jeg sier før? Anonymous poster hash: 4f666...1fc Hvis de som skal utføre behandlingen på deg vurderer at flere tenner må trekkes, så gjør de det. Er derfor du må skrive under og samtykke før du legges i narkose. Du får narkose fordi at du har ekstremt tannlegeskrekk, og da går du under den gruppen som ikke er i stand til å ivareta egen tannhelse. Terskelen er nok kortere for å trekke da når man ser tenner som om kort tid kan skape problemer for deg. Anonymous poster hash: 81342...17b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #25 Del Skrevet 8. desember 2014 Har du faktisk fått time for narkosen, TS? Det er jo ventetid på et par år? (særlig siden alle psykisk utviklingshemmede, barn osv kommer først i køen)Anonymous poster hash: ba61b...ef4 Ja, jeg har fått time. Har ventet i et halvt år.Anonymous poster hash: 4f666...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #26 Del Skrevet 8. desember 2014 Ja, jeg har fått time. Har ventet i et halvt år.Anonymous poster hash: 4f666...1fc Har du fått time til samtale, eller skal du opereres da? Anonymous poster hash: 81342...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #27 Del Skrevet 9. desember 2014 Har du fått time til samtale, eller skal du opereres da?Anonymous poster hash: 81342...17b Det står at jeg skal opereres, i brevet står det at jeg må faste fra klokken 24:00 og at jeg legges i en seng først.Anonymous poster hash: 4f666...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #28 Del Skrevet 9. desember 2014 Det står at jeg skal opereres, i brevet står det at jeg må faste fra klokken 24:00 og at jeg legges i en seng først.Anonymous poster hash: 4f666...1fc Ingen samtale og forberedelse i forkant? Anonymous poster hash: 81342...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #29 Del Skrevet 9. desember 2014 Ingen samtale og forberedelse i forkant?Anonymous poster hash: 81342...17b Ikke i følge brevet Anonymous poster hash: 4f666...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #30 Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg fikk heller ikke noen samtale i forkant hverken offentlig eller privat. Måtte bare fylle ut et skjema ang helse. Anonymous poster hash: 9b4df...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #31 Del Skrevet 9. desember 2014 Uff, du skulle nok hatt en time i forkant å blitt enig om hva som skal gjøres. Det hadde både forberedt deg og beroliget deg. Men, du får satse på at det går bra. Er det lenge til du har time da? Anonymous poster hash: 81342...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #32 Del Skrevet 9. desember 2014 Uff, du skulle nok hatt en time i forkant å blitt enig om hva som skal gjøres. Det hadde både forberedt deg og beroliget deg. Men, du får satse på at det går bra. Er det lenge til du har time da? Anonymous poster hash: 81342...17b Man kan ringe inn og be om å få en forberedelsestime. Anonymous poster hash: 9b4df...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #33 Del Skrevet 9. desember 2014 Man kan ringe inn og be om å få en forberedelsestime. Anonymous poster hash: 9b4df...457 Er igrunnen rart at ts ikke har fått det. Dette er tross alt et planlagt inngrep og det hadde nok roet h*n å bli forberedt på det som skal skje. Anonymous poster hash: 81342...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #34 Del Skrevet 9. desember 2014 Er igrunnen rart at ts ikke har fått det. Dette er tross alt et planlagt inngrep og det hadde nok roet h*n å bli forberedt på det som skal skje. Anonymous poster hash: 81342...17b Ja, og hvis det er snakk om narkose skal man helst møte en anestesilege først, for å avklare om det er noen risikofaktorer. Men mulig ts har fylt ut skjema el om dette tidligere.Anonymous poster hash: 82b23...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #35 Del Skrevet 10. desember 2014 Er igrunnen rart at ts ikke har fått det. Dette er tross alt et planlagt inngrep og det hadde nok roet h*n å bli forberedt på det som skal skje. Anonymous poster hash: 81342...17b Jeg fikk ikke det heller som jeg skrev over. Hverken offentlig eller privat. Det er vel for å spare tid. Man får jo et skjema man fyller ut og på det står det at man kan avtale time dersom man ønsker/det er behov for det. Jeg fikk også snakke med anestesilegene før inngrepet begge gangene. Ikke på en egen samtale, men en prat rett før. Anonymous poster hash: 9b4df...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #36 Del Skrevet 10. desember 2014 Nei, det står ingenting om det i brevet. Det eneste som står er "Oppmøte er kl. 07:00 på dagkirurgi. Tiden det tar før pasienten er klar for behandling vil variere. Pasienten får en seng, og etter behov, premedisinering." Men er det sånn at jeg kan ringe til det vanlige tannlegekontoret og be om "forberedelsestime"? Eller må jeg ringe til sykehuset? Jeg vil jo gjerne ha litt forberedelse, ikke bare at jeg kommer, blir lagt i en seng, i narkose og rett ut igjen... Anonymous poster hash: 4f666...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #37 Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg har forresten ikke fått noe skjema å skrive under på heller. Anonymous poster hash: 4f666...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #38 Del Skrevet 10. desember 2014 Nei, det står ingenting om det i brevet. Det eneste som står er "Oppmøte er kl. 07:00 på dagkirurgi. Tiden det tar før pasienten er klar for behandling vil variere. Pasienten får en seng, og etter behov, premedisinering." Men er det sånn at jeg kan ringe til det vanlige tannlegekontoret og be om "forberedelsestime"? Eller må jeg ringe til sykehuset? Jeg vil jo gjerne ha litt forberedelse, ikke bare at jeg kommer, blir lagt i en seng, i narkose og rett ut igjen... Anonymous poster hash: 4f666...1fc Det står sikkert ett tlf. nr til avdelingen du skal på i brevet. Ring dit å si at du gruer deg veldig og gjerne vil ha litt informasjon om hva som skal skje, at du vil vite hva de skal gjøre med deg. Anonymous poster hash: 81342...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #39 Del Skrevet 10. desember 2014 Nei, det står ingenting om det i brevet. Det eneste som står er "Oppmøte er kl. 07:00 på dagkirurgi. Tiden det tar før pasienten er klar for behandling vil variere. Pasienten får en seng, og etter behov, premedisinering." Men er det sånn at jeg kan ringe til det vanlige tannlegekontoret og be om "forberedelsestime"? Eller må jeg ringe til sykehuset? Jeg vil jo gjerne ha litt forberedelse, ikke bare at jeg kommer, blir lagt i en seng, i narkose og rett ut igjen... Anonymous poster hash: 4f666...1fc Du får snakke med anestesilegen eller sykepleier først uansett, men du burde ringe den avdelingen du skal til og be om et møte i forkant evt. Anonymous poster hash: 9b4df...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #40 Del Skrevet 10. desember 2014 Du snakker med anestesilege før narkosen, det er ingen tung narkose som gis når du kun skal utføre tannbehandling, nok til at du sovner og ikke får med deg noe av det. Det har ingenting for seg å be om forsamtale, hva i all verden skulle de ta opp der? Hadde det vært nødvendig med samtale før selve dagen hadde det vært en del av prosedyren. Og til dere som nevner planlegging av hva som skal gjøres, det er jo litt vanskelig når ts nekter å åpne kjeften i våken tilstand. Anonymous poster hash: 6e92e...990 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå