Gå til innhold

Den virkelige hundemishandlingen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en nabo som driver en såkalt valpefabrikk med Golden Retrivere.

Han har 4-6 tisper og en hannhund. Tispene har kull ved hver løpetid og har hatt det i mange år nå. Samme far til alle kull.

Miksing og triksing med eierdokumentasjon. Tispene blir registrert på barn, barns kjærester, svigerbarn, kone, venner mm for å unngå å bli oppdaget.

Ingen av hundene har noengang vært på utstilling.

Kullene blir annonsert på tekst-tv og på Finn. Reklamerer med at de er oppvokst i harmonisk hjemmemiljø og avbildet sammen med søte småbarn foran peisen.

Sannheten er at valpene aldri er inne. De lever i låven og har ikke blitt stimulert på noen måte.

Vi er flere som har meldt i fra til både NKK, skattemyndigheter og lensmann, men helt uten reaksjon.

Han selger et meget stort antall valper pr år, svart. Sender hit og dit med fly uten å ha hilst på kjøperne personlig.

Jeg får vondt inni meg, men man får jo ikke gjort noe.

Anonymous poster hash: 3fee2...027

Driver dem tilfeldigvis med oppdrett av andre type hunder enn golden også?

Anonymous poster hash: 27cbb...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Driver dem tilfeldigvis med oppdrett av andre type hunder enn golden også? Anonymous poster hash: 27cbb...37c

Nei. Kun Golden.

Anonymous poster hash: 3fee2...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Hvordan kan du ikke ha vært borti dette? For alle raser som ikke krever DNA-test er det ganske lett å få registrert valper med feil foreldre, så lenge man selv eller gode venner eier de oppgitte foreldrene. Da kan man la en tispe få for mange kull, og registrere de med andre mødre/foreldre. Mest vanlig på små raser, hvor hver oppdretter har mange dyr, og det hele er litt uoversiktlig.

Anonymous poster hash: 7e90d...8c1

Hvordan jeg kan ikke ha vært borti dette? Fordi jeg handler hund av seriøs oppdretter hvor alle hunder er skikkelig undersøkte før salg. Alle hunder som brukes i avl skal være premierte, uten noen lyter og alle hunder leveres selvsagt med veterinærattest og stamtavler. Det er dem jeg omgås i hundeverden.

Har kun en gang opplevd noe useriøst i forbindelse med hund og det er en bekjent som kjøpte hund fra utlandet ,, levert fra en varebil og helt uten noen som helst papirer. Her var det snakk om en veldig populær rase som man knapt får tak i her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du vet at du er forpliktet til å anmelde slike forhold?

Alle steder var innenfor reglene om avl selv om jeg misstenkte det ene stedet for innavl. Jeg fikk dessverre ingen respons på anmeldelsen min :(

Anonymous poster hash: 1bda6...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - da kan du kanskje fortelle oss hvilke raser det er snakk om og hvordan de gjør dette?

Dersom du skal ha det minste snev av troverdighet så kommer man med vel begrunnede fakta og ikke bare ondskapsfullt sladder.

Hvordan kan dette være onskapsfult sladder når jeg ikke nevner noe mer om det? Ingen vet hvilke raser eller hvem dette er, og det er heller ikke meningen at jeg ønsker å henge ut noen. Selvom jeg gjerne skullle. Men så lenge ingen er "straffet" utenom et og annet advarselsbrev fra NKK, så er det lite man kan gjøre.

Som du ser av tråden er det flere som har erfaring med at det er mye useriøst der ute. Jeg har selv en omplasseringshund fra nevnte goldenopppdretter tidligere i tråden (om det ikke er flere valpefabrikker på golden i Østfold da... min kommer fra Ørje).

Desto mer man har med hund, hundemiljø og folk, desto mer galskap ser man. Også i Norge.

Anonymous poster hash: 777a4...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en nabo som driver en såkalt valpefabrikk med Golden Retrivere.

Han har 4-6 tisper og en hannhund. Tispene har kull ved hver løpetid og har hatt det i mange år nå. Samme far til alle kull.

Miksing og triksing med eierdokumentasjon. Tispene blir registrert på barn, barns kjærester, svigerbarn, kone, venner mm for å unngå å bli oppdaget.

Ingen av hundene har noengang vært på utstilling.

Kullene blir annonsert på tekst-tv og på Finn. Reklamerer med at de er oppvokst i harmonisk hjemmemiljø og avbildet sammen med søte småbarn foran peisen.

Sannheten er at valpene aldri er inne. De lever i låven og har ikke blitt stimulert på noen måte.

Vi er flere som har meldt i fra til både NKK, skattemyndigheter og lensmann, men helt uten reaksjon.

Han selger et meget stort antall valper pr år, svart. Sender hit og dit med fly uten å ha hilst på kjøperne personlig.

Jeg får vondt inni meg, men man får jo ikke gjort noe. Anonymous poster hash: 3fee2...027

Har du sendt bekymringsmelding til Mattilsynet? Man kan gjøre dette anonymt. Min erfaring er faktisk at de tar tak i så alvorlige saker.

Anonymous poster hash: 99239...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyremisshandlere er dem som gang på gang på gang lar den/de samme hunden parre seg og få valper flere ganger pr år! De som parrer utelukkende for pengene. De som parrer hunden, lar den fostre opp valpene, og når valpene er solgt, selger de hunden fordi den er ubrukelig! Ser de stadig vekk på finn.. :(

Anonymous poster hash: 27cbb...37c

Trist... Kort og greit bare trist...

Det er grunnen til at jeg kun kjøper de som er registrert i NKK. Der kan ikke samme tispen få flere enn fire kull, som er mange nok. Ved blandingshunder og rasehunder utenom NKK, så vet man ikke dette sikkert, hvor mange kull tispen har hatt og vil få, dessverre.

Anonymous poster hash: 99239...28a

Helt enig. Min neste hund blir en NKK-reg en - uten tvil!

Jeg syns egentlig det er rart at det skal være nødvendig at mynighetene skal påby at man må lufte hunden tre ganger om dagen for at den skal få gjort fra seg....

Det er vel ingen som vil at hundene skal gjøre fra seg inne, så lufting er vel en selvfølge.

Er mye annet en skulle tro det var mye viktigere at myndighetene setter søkelyset på.

Anonymous poster hash: 3fee2...027

Man skulle tro det var en selvfølge, men etter å ha jobbet med dyr i mange år har jeg sett veldig mange "kreative" løsninger dessverre :(

Vi har en nabo som driver en såkalt valpefabrikk med Golden Retrivere.

Han har 4-6 tisper og en hannhund. Tispene har kull ved hver løpetid og har hatt det i mange år nå. Samme far til alle kull.

Miksing og triksing med eierdokumentasjon. Tispene blir registrert på barn, barns kjærester, svigerbarn, kone, venner mm for å unngå å bli oppdaget.

Ingen av hundene har noengang vært på utstilling.

Kullene blir annonsert på tekst-tv og på Finn. Reklamerer med at de er oppvokst i harmonisk hjemmemiljø og avbildet sammen med søte småbarn foran peisen.

Sannheten er at valpene aldri er inne. De lever i låven og har ikke blitt stimulert på noen måte.

Vi er flere som har meldt i fra til både NKK, skattemyndigheter og lensmann, men helt uten reaksjon.

Han selger et meget stort antall valper pr år, svart. Sender hit og dit med fly uten å ha hilst på kjøperne personlig.

Jeg får vondt inni meg, men man får jo ikke gjort noe.

Anonymous poster hash: 3fee2...027

Jeg ville meldt til mattilsynet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg kan ikke ha vært borti dette? Fordi jeg handler hund av seriøs oppdretter hvor alle hunder er skikkelig undersøkte før salg. Alle hunder som brukes i avl skal være premierte, uten noen lyter og alle hunder leveres selvsagt med veterinærattest og stamtavler. Det er dem jeg omgås i hundeverden.

Men når du har så smal erfaring med hundemiljøer er det kanskje dumt å uttale seg så kritisk til folk med andre erfaringer?

Anonymous poster hash: 7e90d...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du har så smal erfaring med hundemiljøer er det kanskje dumt å uttale seg så kritisk til folk med andre erfaringer? Anonymous poster hash: 7e90d...8c1

Har man smal erfaring med hundemiljøet dersom man omgås seriøse oppdrettere?

Anonymous poster hash: 99239...28a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Men når du har så smal erfaring med hundemiljøer er det kanskje dumt å uttale seg så kritisk til folk med andre erfaringer?

Anonymous poster hash: 7e90d...8c1

Uff ja - dumt av meg å uttale meg kritisk til noen som kommer med så mange velbegrunnede påstander :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja - dumt av meg å uttale meg kritisk til noen som kommer med så mange velbegrunnede påstander :ironi:

Det er ihvertfall veldig naivt å tro at det ikke foregår mye rart og snusk også i hundemiljøet/oppdrettermiljøet i Norge også.

Anonymous poster hash: 777a4...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...