AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #21 Skrevet 7. desember 2014 Ja jeg tolka det som skryt. Og ja jeg har aspergers diagnose. Det siste du nevnte tolker jeg som en fornærmelse, og lite modent. Anonymous poster hash: eec78...3ac Ja se der, du har aspergers-diagnose. Da vet du at du har problemer med å tolke andre mennesker riktig. Jobb med deg selv heller, for å fungere optimalt med din diagnose. Det gjør du ikke nå. Anonymous poster hash: fea68...cde 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #22 Skrevet 8. desember 2014 Har jobbet og kjenner flere med asberger, kan ikke si det er noen link mellom noen av disse foruten om at de har litt problemer med sosiale koder og slikt, men det er ikke fordi de er dumme som i lav IQ. De er like forskjellig som andre mennesker. Anonymous poster hash: 3128a...fb8 1
Gjest HeiHade Skrevet 8. desember 2014 #23 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Ja jeg tolka det som skryt. Og ja jeg har aspergers diagnose. Det siste du nevnte tolker jeg som en fornærmelse, og lite modent. Anonymous poster hash: eec78...3ac Nå er det blitt påpekt flere ganger hvorfor det er relevant og ikke bare "skryt", men la meg stille et annet spørsmål: Hvorfor hadde det vært så inderlig galt om det hadde vært ment som selvskryt? Hvem tar skade av at TS har en kvalitet hun er stolt over? Tvert i mot vil jeg si at det er sunt og bra på TS' vegne, og alle hennes medmennesker burde klare å være glade på hennes vegne for at hun ikke bare er misfornøyd med hele seg selv. Jeg blir direkte dårlig av slike mennesker som må hakke ned på andre med en gang de snakker høyt om sine positive sider. Hvem er det som tjener på at alle går rundt og er misfornøyde med seg selv? Som noen sa, dette er janteloven i praksis, så det kan du godt ta til deg og fundere litt over. Trist å se at du har det så vondt med deg selv at du ikke tåler å høre det minste kvekk om en positive egenskaper som andre innehar. Men det er deg og dine tanker du må endre på, ikke andres. Endret 8. desember 2014 av HeiHade 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #24 Skrevet 8. desember 2014 Nå er det blitt påpekt flere ganger hvorfor det er relevant og ikke bare "skryt", men la meg stille et annet spørsmål: Hvorfor hadde det vært så inderlig galt om det hadde vært ment som selvskryt? Hvem tar skade av at TS har en kvalitet hun er stolt over? Tvert i mot vil jeg si at det er sunt og bra på TS' vegne, og alle hennes medmennesker burde klare å være glade på hennes vegne for at hun ikke bare er misfornøyd med hele seg selv. Jeg blir direkte dårlig av slike mennesker som må hakke ned på andre med en gang de snakker høyt om sine positive sider. Hvem er det som tjener på at alle går rundt og er misfornøyde med seg selv? Som noen sa, dette er janteloven i praksis, så det kan du godt ta til deg og fundere litt over. Trist å se at du har det så vondt med deg selv at du ikke tåler å høre det minste kvekk om en positive egenskaper som andre innehar. Men det er deg og dine tanker du må endre på, ikke andres. Det var meg, altså ikke TS som svarte det med IQ. Det gjorde jeg som sagt pga hun lurte på om aspergere var dumme fordi de var barnslige. Jeg brukte det altså som et argument for å bekrefte at det ikke hadde sammenheng. IQ'en avgjør om du er dum eller ikke. Men ellers veldig bra det du skriver altså - er helt enig med deg Anonymous poster hash: bb736...068
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #25 Skrevet 8. desember 2014 Jeg er ikke dum, jeg har uvanlig høy IQ. Men jeg er barnslig. Tror ikke det har noen sammenheng. Jeg liker sabeltann og er veldig glad i dyr (litt sånn som barn blir når de ser dyr..). Anonymous poster hash: bb736...068 Dette har jeg ingen tro på. Hvor høy er IQen og hvilket sted har du målt den? Anonymous poster hash: 46906...99a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #26 Skrevet 8. desember 2014 Dette har jeg ingen tro på. Hvor høy er IQen og hvilket sted har du målt den? Anonymous poster hash: 46906...99a Jeg har målt IQ'en min hos mensa. Der er jeg også medlem. Jeg har 133 i IQ tror jeg, sist jeg sjekket. Har variert mellom 131-137 da jeg har tatt litt forskjellige tester. Jeg scorte høyere på den IQ-testen psykologer bruker enn den mensa har f. eks. Anonymous poster hash: bb736...068 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #27 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har en kjenning som har aspergers. Han er dum! Skoleflink bestandig, og er på et krevende studie. Har ikke tenkt på ham som barnslig, men kanskje litt umoden på en måte. Vet ikke helt hva det kommer av, kanskje at han har smalt interessefelt, følger ikke med på nyheter eller kan snakke om slike ting som er "dagens tema" ofte. Har nok greie jobbplaner (studerer fremdeles), men ingen framtidsplaner/uttalte drømmer om familie, hus, bil, reiser osv. Nokså dårlig sosialt sett, men smart nok til å forstå forklaringer/tips man gi i sånne sammenhenger. Ikke for å kritisere ham ,men ofte kan det være greit både for han og omgivelsene at han er litt klar over uutalte spilleregler i ulike sosiale settinger. Dette for at de sosiale opplevelsene skal være gode erfaringer for ham også, ikke bare slitsomme eller føles som uforståelige nederlag. Syns ikke du skal tenke at du er dum eller veldig barnslig. Anonymous poster hash: 527e6...81f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #28 Skrevet 8. desember 2014 Hjelp! AB over her; alvorlig feil i teksten; skal så han er IKKE dum!!! (det er det visst jeg som er som ikke ser en slik feil) Anonymous poster hash: 527e6...81f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå