Gå til innhold

Barnslig som asperger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det andre med asperger føler seg barnsligere enn jevnaldrene (og ja, jeg er voksen). Er det fordi man ikke har noe sosial kompetanse og ikke minst erfaring? Eller fordi man er dum?

Anonymous poster hash: 854d1...271
Videoannonse
Annonse
Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Hva legger du i barnsligere enn jevnaldrende?

Skrevet

Hva legger du i barnsligere enn jevnaldrende?

"Barnslig" er kanskje ikke riktig ord.

Men står på det samme stadiet som da jeg var 20. Lever alene, har ikke barn, har ikke jobb, har ingen mål eller ambisjoner, går bare rundt og surrer og tuller.

Gjest SunflowerPenguin
Skrevet (endret)

Jeg synes ná ikke at det trenger alltid á ha sá mye med om du har aspergers eller ikke. Finnes flere som ikke har jobb, familie og som fóler at de satt seg fast i livet sitt. Ogsá mange som kan fóle at de bare gár rundt á surrer og ikke har mye ambisjoner uten á mátte ha en diagnose, for noen kan det vaere dárlig sjólvtillit, for andre kan det vaere andre ting.

Jeg kjente til ei som fólte at ho var fortsatt 16 i tankegangen sin da ho var 26, og ho har ikke asperges. Hva du fóler kan vaere forskjellig fra hvordan du egentlig er.

Men jeg kjenner ná ikke deg, og hvis du fóler det pá denne máten sá kan vel ikke jeg fortelle deg noe annet. Jeg kan jo si at det er nok sikkert fortsatt háp for deg med á kunne sette et mál framom deg, á kunne bygge opp noen ambisjoner for deg sjólv, og hvis du kan takle á komme deg ut i jobb, sá burde det vel finnes noe jobb for deg der ute ogsá. :) Ikke gi opp fullstendig! :klem1:

Endret av SunflowerPenguin
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke dum, jeg har uvanlig høy IQ. Men jeg er barnslig. Tror ikke det har noen sammenheng.
Jeg liker sabeltann og er veldig glad i dyr (litt sånn som barn blir når de ser dyr..).

Anonymous poster hash: bb736...068
Skrevet

Jeg er ikke dum, jeg har uvanlig høy IQ. Men jeg er barnslig. Tror ikke det har noen sammenheng.

Jeg liker sabeltann og er veldig glad i dyr (litt sånn som barn blir når de ser dyr..).

Ok, gratulerer!

Anonymous poster hash: eec78...3ac

• Liker 1
Skrevet

Trenger barnslig å ha noe med asperger? jeg har blitt spurt om jeg ville til utredning for aspergers, men sa nei, fordi jeg mener at jeg kan klare å "bli normal" bare jeg får nok erfaring. men jeg har også følt på det med å være barnslig.. dårlig evne til å ha medfølelse for andre, sliter med å holde tiden, sjenert, lærer ikke så lett språk, og ja, slitt med sosiale normer, men alt dette kan en vel lære seg? største frykten min om det kan være aspergers som er årsaken til dette, er at jeg blir mindre attraktiv for potensielle kjærester..

Anonymous poster hash: 4e0bb...6c2
Skrevet

Trenger barnslig å ha noe med asperger? jeg har blitt spurt om jeg ville til utredning for aspergers, men sa nei, fordi jeg mener at jeg kan klare å "bli normal" bare jeg får nok erfaring. men jeg har også følt på det med å være barnslig.. dårlig evne til å ha medfølelse for andre, sliter med å holde tiden, sjenert, lærer ikke så lett språk, og ja, slitt med sosiale normer, men alt dette kan en vel lære seg? største frykten min om det kan være aspergers som er årsaken til dette, er at jeg blir mindre attraktiv for potensielle kjærester..

Anonymous poster hash: 4e0bb...6c2

Det skyldes nok aspergers, og det er lite å gjøre med det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er virkelig barnslig (type my little pony, hello kitty etc over hele rommet mitt) Går bare på en slags skole 3 dager i uka (ingen lekser) og har null planer om å gjøre noe kontruktivt med livet mitt enda. Jeg har ikke aspergers

Anonymous poster hash: dc8f4...c38
Gjest Strandet
Skrevet

Uhm, Sabeltann fans er vel dem i femårs alderen er dem ikke?

• Liker 1
Skrevet

Ok, gratulerer!

Du føler deg truet av at en taper som ikke fungerer sosialt har høy IQ? Hva faen skal jeg med det når jeg ikke klarer å føre en normal samtale? Gratulerer tilbake.

• Liker 5
Gjest HeiHade
Skrevet (endret)

Ok, gratulerer!

Åh herre jesus. Er du virkelig så usikker på deg selv? Er det virkelig ikke lov til å påpeke et faktum hvis det er noe som er positivt ved en selv? Skal man kun få lov til å snakke om sine feil? Logg av internett og kom tilbake når du er tryggere på deg selv. Jeg blir så irritert av slike usaklige, bitre, smålige kommentarer. At du gidder. Alle trenger ikke hate seg selv og alle sine egenskaper 100% bare fordi du gjør det.

Det er ikke uvanlig at mennesker som lider av autisme har høy IQ, men at de til gjengjeld mangler på det sosiale. Jeg tror ikke du er den eneste som føler det sånn, TS. Jeg vet dessverre ikke nok om det eller deg til å komme med noen gode råd.

Endret av HeiHade
  • Liker 6
Skrevet

Du føler deg truet av at en taper som ikke fungerer sosialt har høy IQ? Hva faen skal jeg med det når jeg ikke klarer å føre en normal samtale? Gratulerer tilbake.

Jeg tror heller ikke at de med høy iq og bra selvtillit for den saks skyld trenger å skryte så mye av iq sin på nett akkurat.

Skrevet

Jeg tror heller ikke at de med høy iq og bra selvtillit for den saks skyld trenger å skryte så mye av iq sin på nett akkurat.

Personen skrøt ikke.

Personen snakket om masse feil ved seg selv og nevnte én ting som ikke var feil.

Om du tolket det som skryt må du ha et slags mindreverdighets-kompleks når det kommer til IQ.

Anonymous poster hash: c9537...b2a

• Liker 5
Skrevet

Personen skrøt ikke.

Personen snakket om masse feil ved seg selv og nevnte én ting som ikke var feil.

Om du tolket det som skryt må du ha et slags mindreverdighets-kompleks når det kommer til IQ.

Anonymous poster hash: c9537...b2a

Ja jeg tolka det som skryt. Og ja jeg har aspergers diagnose.

Det siste du nevnte tolker jeg som en fornærmelse, og lite modent.

Skrevet

Det er ikke uvanlig at mennesker som lider av autisme har høy IQ, men at de til gjengjeld mangler på det sosiale.

Nettopp. Veldig vanlig med høy IQ og lav EQ. Det er liksom et av symptomene.

Jeg skrøt ikke. TS spurte om man er barnslig fordi man er dum. Dum forbinder jeg med IQ og derfor påpekte jeg at jeg er barnslig, men at jeg har høy IQ. Ergo avlivet teorien om at man er dum fordi man er barnslig.

Ja jeg tolka det som skryt. Og ja jeg har aspergers diagnose.

Det siste du nevnte tolker jeg som en fornærmelse, og lite modent.

Les svaret mitt over om hvorfor jeg skrev at jeg hadde høy IQ.

Forøvrig ser jeg ikke hvorfor høy IQ er noe å skryte av. Hva skal man bruke det til?

"Hei, skal jeg vise deg hvor god jeg er til å finne et logisk mønster i noe?"

IQ er vel bare noe man har eller ikke har. Ikke noen fantastisk egenskap man kan bruke til noe.

Skrevet

Ok, gratulerer!

Nå må du slutte med den jantelovdritten.

Anonymous poster hash: 96e76...b42

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ná ikke at det trenger alltid á ha sá mye med om du har aspergers eller ikke. Finnes flere som ikke har jobb, familie og som fóler at de satt seg fast i livet sitt. Ogsá mange som kan fóle at de bare gár rundt á surrer og ikke har mye ambisjoner uten á mátte ha en diagnose, for noen kan det vaere dárlig sjólvtillit, for andre kan det vaere andre ting.

Jeg kjente til ei som fólte at ho var fortsatt 16 i tankegangen sin da ho var 26, og ho har ikke asperges. Hva du fóler kan vaere forskjellig fra hvordan du egentlig er.

Men jeg kjenner ná ikke deg, og hvis du fóler det pá denne máten sá kan vel ikke jeg fortelle deg noe annet. Jeg kan jo si at det er nok sikkert fortsatt háp for deg med á kunne sette et mál framom deg, á kunne bygge opp noen ambisjoner for deg sjólv, og hvis du kan takle á komme deg ut i jobb, sá burde det vel finnes noe jobb for deg der ute ogsá. :) Ikke gi opp fullstendig! :klem1:

Det du skriver er trøstende for andre enn bare ts! Takk for den gode personen du er pingvin :takke:

Men ja; jeg har asperger på papiret, men ikke i virkeligheten (skyldes alvorlig depresjon). Likevel har jeg en del kjennetegn, men ved en ny utredning vil jeg være langt fra å få diagnosen. For øvrig føler jeg meg eldre enn jeg er (og er det på mange måter og, både i tankegang, livserfaring og bolig- og bileier f.eks., noe mange jevnaldrende ikke har)

Anonymous poster hash: 24a3a...58d

Skrevet

Nå må du slutte med den jantelovdritten.

Anonymous poster hash: 96e76...b42

Spar deg.

Skrevet

:roll:

Hun annonserte det som et faktum, en bakgrunnsinformasjon, for å kunne få så gode råd som mulig.

Interessant at du tolker det som skryt, riktignok. Kanskje du skal se litt mer på ditt eget forhold til skryt, heller enn å projisere det over på andre.

Hilsen 134 IQ

Anonymous poster hash: fea68...cde

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...