Gå til innhold

Det er en hverdagslig sak...


Hontas

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har lenge lurt paa om jeg skulle starte en dagbok og har endelig bestemt meg for aa gjoere et forsoek. Litt redd for aa skrive altfor mange personlige ting, men det gjoer jo egentlig ingenting hvis det er folk her inne som kjenner meg igjen siden jeg ikke skriver noe som er hemmelig uansett.

Det har tatt meg over 3 aar aa registrere meg som bruker i Kvinneguiden. Begynte aa foelge med paa bryllupsidene da jeg skulle planlegge bryllupet vaart i 2001 og har vaert inne og smuglest jevnlig siden den gang. Derfor er det litt rart aa skrive her naa siden jeg foeler at jeg "kjenner" saa mange her inne, men for dere er jeg en av nybegynnerne....

Siden jeg har bodd i utlandet de siste 7 aarene har Kvinneguiden ogsaa vaert en koselig maate aa holde meg oppdatert paa hva som skjer og hva folk er opptatt av i gamlelandet. Naa som jeg skal flytte tilbake til Norge om 5 uker, begynner tankene om Norge aa komme tilbake for fullt. Hvordan blir det aa flytte tilbake? Er Norge slik som jeg husker det? Paa mange maater foeles det som et nytt kapittel i livet mitt holder paa aa starte... jeg flyttet til utlandet som ung og uerfaren 19-aaring og kommer tilbake som en 'verdensvant' 26-aaring med utdannelse og utenlandsk ektemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vips - innen en time saa hadde jeg tre koselige velkomsthilsner i dagboka mi - og da maatte jeg bare innom aa si heisann hoppsann til Ingeborg, Aniola-Fisken og Siam!

Naa har jeg ogsaa lagt inn en link til dagboka i signaturen min saa da blir det lettere for folk aa finne fram :sjarmor:

Har ikke vaert noe saerlig effektiv paa jobben i dag og maa skjaerpe meg i morgen. Selv om jeg bare har 5 uker igjen er det for tidlig aa trappe ned allerede. Skal jobbe intenst den siste timen paa jobb naa for aa lette samvittigheten min, og vaere flink i morgen ogsaa. Heldigvis skal jeg ut aa gjoere et intervju med en sykepleier paa onsdag - det blir deilig aa komme seg litt bort fra kontorpulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagbok!

JEg er også i utlandet for tiden, og synes også at KG er en fin måte og holde seg oppdatert med det som skjer i Norge. Dessuten er dagboka mi halveis en reisedagbok som venner og kjente i Norge kan følge med i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hontas! Gratulerer med dagbok! Da jeg bodde i England var jeg også fast på et norsk forum (ikke KG) og syntes som deg det var fint å kunne skrive norsk og holde litt kontakt med hjemlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen

Takk for koselige velkomsthilsner fra Mel-anie, Betty, Tina, Kelsey, Arkana og baby-E :P

I dag foeler jeg meg mye piggere enn i gaar og har lovet meg selv at jeg skal vaere supereffektiv. Boer faa unnagjort endel telefoner foer lunsj og saa maa jeg renskrive notatene fra en fokusgruppe med sykepleiere vi holdt i forrige uke. Jeg jobber for tida med et forskningsprosjekt om primaerhelsetjenesten i Wales og det er ganske interessant, men mye aa gjoere.

I gaar hadde mannen og jeg en skikkelig koselig kveld. Da jeg kom hjem fra jobb ville han gjerne laere litt norsk, saa vi hadde en time med 'norskundervisning' hvor han laerte om bruk av adjektiver. Han er skikkelig bestemt paa aa kunne litt mer norsk foer han flytter til Norge, men det er ikke alltid like lett aa holde motivasjonen oppe. Og det er jammen ikke alltid like lett aa laere bort norsk heller...ting er litt mer komplisert naar man maa proeve aa forklare dem. Etterpaa laget vi en deilig (og billig) pastamiddag foer vi dro i svoemmehallen for aa ta en dukkert :kul: Endte kvelden med aa se paa Big Brother og spise litt sjokoloade (nam nam).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa skal jeg snart hjem fra jobben - jippi for fleksibel arbeidstid!!!

I dag har jeg vaert flink og supereffektiv. Naar jeg kommer hjem skal jeg i butikken for aa handle mat for resten av uka, i kveld skal vi til svigers, og i morgen skal mannen og jeg paa langtur til Monmouthshire (hvor jeg skal intervjue en sykepleier og forhaapentligvis faar vi tid til aa stikke innom bokbutikkene i Hay-on-Wye paa veien hjem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

Hørtes ut som en hyggelig kveld ja :-)

Gøy at han vil lære Norsk da.. Tror jeg hadde hatt litt vanskeligheter med og lære bort da, tror ingen hadde forstått hva jeg ville fram til :ler:

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tilbake paa kontoret etter 2 dager med mye farting. Onsdag skulle jeg intervjue en sykepleier og stakk innom Hay-on-Wye (kjent bokby med egen bokfestival). Hadde aldri vaert der foer, men hvis du er bokinteressert som meg er den lille landsbyen paa grensen mellom Wales og England et lite eldorado. Massevis av spennende bokbutikker som strekker seg langt innover i husene og i tillegg finnes det mange fine (bruks)kunst utstillinger, verksteder og utsalgsteder der ogsaa.

I gaar maatte jeg i et langt jobb-moete med vaare samarbeidspartnere og selv om det var en spennende diskusjon ble det litt for mye av det gode etterhvert. Heldigvis var jeg hjemme foer 5 og mannen serverte pasta/tunfisk-salat og mango til dessert (nam nam nam).

Har saa smaatt begynt aa pakke ned ting jeg skal ta med meg til Norge og hvis vaeret forblir graatt og trist saa blir nok dette hovedprosjektet for denne helga. Men hvis det blir sol saa vil jeg paa stranda :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Jamie :P

Tilbake paa jobb etter en fin langhelg. Hjalp til med dugnadsarbeid paa et speidersenter fra fredag til loerdag og dro paa stranda paa soendag. Hadde en knalldag paa stranda - den beste sommerdagen saa langt, med blaa, skyfri himmel og kilometervis med sandstrand...hvem trenger aa dra til Syden naar man har saanne forhold? I gaar dro vi til et fuglereservat om morgenen (hoeyvann = mange forskjellige arter i naerheten av utkikkstaarnene...) og fortsatte pakkinga av tingene vaare om ettermiddagen.

Naa er det mindre enn 4 uker til jeg flytter tilbake til Norge og sommerfuglene har begynt aa roere paa seg i magen. Skal til London til helga for aa si farvel til mine venner der. Helga etter skal vi paa campingtur med noen andre vennepar og siste helg foer flytting skal vi til Nord-England for aa ta farvel med gjengen der oppe. Etter 7 aar i utlandet er jeg paa vei hjemover.... :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa er det ikke mange ukene igjen til jeg er tilbake i gamlelandet og nedtellingen har begynt for alvor. Mye aa gjoere paa jobben om dagen, men ogsaa tid til aa ordne flytteting. I gaar bestilte vi omadressering av posten vaar og jeg undersoekte hva slags type forsikringer vi trenger naar vi flytter.

Hadde en koselig dag paa tirsdag hvor vi dro paa besoek til mannens tante og onkel og deres to soenner. De har en campinghytte ved sjoen og vi spilte badminton med gutta og var ute aa spiste med foreldrene.

I kveld er den store Big Brother finalen og det maa vi jo naturligvis faa med oss. Pleier veldig sjeldent aa foelge med paa reality-serier (ser generelt lite paa TV), men av en eller annen grunn har vi blitt ganske hekta paa BB5. :oops:

I morgen tidlig drar vi til London for aa si ha det til venner der. Skal til Camden market og ut aa spise om kvelden. Gleder meg veldig, men det holder med 2 dager i den byen for den er altfor stor for oss - vi foeler oss helt borte i menneskemengden...er nok mer naturmennesker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...