Gå til innhold

Underlivstrøbbel.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, før jeg begynner vil jeg bare si at jeg vet at dere ikke nødvenigvis er leger, men jeg trenger noen tips og råd, og kanskje litt støtte.

Jeg har over lang tid hatt små stikk nederst i magen, men ofte bare oversett dere.

Men, nå har det seg sånn at i løpet av den siste mnd. har jeg fått mensen eller blødninger 2 ganger selv om jeg går på p-ring.

Har vanlige mensensmerter, men blør ikke like mye som når jeg har mensen til vanlig. Itillegg har jeg hatt spotting og som sagt smerter innimellom.

Fyller 26 neste år så har ikke tatt sånn vevsprøve enda.

Jeg vet jeg burde gå til legen, og det skal jeg.

Tingen er bare den at jeg har hat dårlige opplevelser hos gynekolog før, og jeg vil ikke blande legen min oppi underlivet mitt.

Det har seg også sånn at jeg jobber så mye om dagen, så eneste mulgihet jeg har er enten helg, eller kveldstid.

Så kommer spørsmålet. Kan noen anbefale noen gode gynekologer som er privat? I Oslo. Er innstilt på at det blir dyrt, men helsa kommer vel først.

Og hvordan er det. Nå blør jeg jo litt innimellom her og der. Så kan aldri være helt sikker på at det ikke kommer noe blod hos legen :(

Beklager rot og rart innlegg, jeg er bare litt redd akkurat nå.

Anonymous poster hash: b1f6b...6c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita

Høres ut som det muligens er noe hormonelt som forgår med tanke på symptomer og siden du nevner at du bruker p-ring. Hvor lenge har du brukt den, og har du brukt annen hormonell prevensjon tidligere? Celleprøve er det helt normalt å ta hos fastlegen - det er ikke nødvendig å gå til gyn for å ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forstår det, men vil heller betale litt å få en skikkelig undersøkelse av en som driver med dette daglig, pluss at jeg ikke har lyst til å gjøre det hos fastlegen :( Komplekser..

Jeg har brukt p-piller i kanske 6 år, og p ring i 6 mnd.. Har hat pauser innimellom.

Er det siste året jeg har slitt med smerter og blødninger. Også da jeg ikke gikk på prevansjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har menssmerter vil jeg anbefale Smestadklinikkene. Der er de også flinke på endometrioseutredning. Endometriose kan gi smerter under mens, eggløsning og ellertil andre tider i syklussen avhengig av hvor en evtuell endometriose ligger.

Anonymous poster hash: 0d5c0...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Stensløkken ved Balderklinikken er veldig flink til å få meg til å slappe av. Svimte av første gang jeg var hos henne, noe jeg synes var skikkelig pinlig. Men hun lagde te til meg og serverte nøtter, da gikk det bedre:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Skal se nærmere på begge forslagene..

Jeg har hatt litt farget utflod også, så jeg lurer på om det kan være noe krøll med noe cyster eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, jeg har jo lest litt. Kan dette også være symptomene på kreft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør for å vite hvor kjapt jeg burde skaffe meg en time. Om jeg fint kan vente til etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør for å vite hvor kjapt jeg burde skaffe meg en time. Om jeg fint kan vente til etter jul.

Bestill deg en time rett over nyttår.

Anonymous poster hash: 6f2f6...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør for å vite hvor kjapt jeg burde skaffe meg en time. Om jeg fint kan vente til etter jul. Anonymous poster hash: b1f6b...6c5

Du forteller hva som er problemet til den som svarer tlf. Når du ringer og bestiller time. Hun vurderer da hvor raskt du trenger time og om dette er øhj. Er hun usikker spør hun en lege til råds.

Anonymous poster hash: 0d5c0...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Er det noen i oslo av gynekologene som holder åpent i helger eller på kveldstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen har nevnt det, men du trenger i alle fall ikke bekymre deg for å blø når du er hos gynekologen! Jeg hadde mensen en gang jeg var hos gynekologen og det sa han ikke noe på/reagerte ikke i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har du kanskje vært hos legen allerede, men tenkte jeg kunne nevne dette likevel. Når jeg skulle ta celleprøve for noen år siden, så spurte jeg fastlegen om hun kunne henvise meg til en gynekolog, fordi jeg hadde hatt en ganske dårlig erfaring med celleprøvetaking av en tidligere fastlege jeg hadde. Da sa hun til meg at det kunne hun gjerne gjøre, og at det er ganske vanlig at pasienter ikke vil at fastlegen skal ta prøven. Det er ikke noe som helst problem for fastlegen å ta prøven heller, altså, mange flinke fastleger der ute, men er som sagt ikke uvanlig å henvises til gynekolog.

Også dette med blødning hos legen. Jeg var hos en urolog for rundt ti år siden, og det klaffet litt dårlig med syklusen min. Pga at det hastet å få hjelp med problemet med problemet jeg var henvist for, valgte jeg å dra på timen selv om det var littegrann ugunstig (blødningene sluttet dagen før elns). Urologen visste jo at jeg gikk på p-piller, og spurte bare hvor jeg var på brettet. Gjorde ikke mer ut av det enn det :) Fordet om det er pinlig der og da, får man bare tenke at det ikke kan skje noe som ikke har skjedd før.

Anonymous poster hash: c5897...e7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vanvittige smerter i magen av p-ring. Smerter som plutselig kom og som gjorde at jeg lå i fosterstilling i flere timer før det gikk over. Sluttet med ringen, og da sluttet smertene også. Ta ut ringen og gi det noen uker, så ser du om det gir seg. Jeg har ihvertfall aldri hatt sånne smerter etterpå, det er to år siden jeg sluttet med den nå.

Anonymous poster hash: edb7e...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Du har Byporten legesenter, hvor de utfører gynekologisk undersøkelse.

En venninne fikk raskt time inn der, og flinke var de også. Hun var fornøyd i alle fall. fikk god behandling og svar på det som i veien med henne.

Må betale litt mye..ja, men går kanskje ann å prøve ? Om ikke jeg husker feil, har de det åpent der på kveldstid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...