Gå til innhold

Hatt mensen i TI dager pga p-piller (!)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så dritt lei!

Jeg begynte på p-piller for ca halvannen måned siden. Valgte altså for ca to uker siden å hoppe over mensen, men kort tid etter dette, begynte jeg stadig å blø og har blødd i ti dager nå. Har fem piller igjen av det 2. brettet, og jeg får jo ikke mensen på den pillefrie uka.

Jeg har mensensmerter, blødninger, ømme pupper og alle symptomer på at jeg har mensen. Men jeg blør liksom ikke nok til å ha en tampong i, så jeg bruker bind. Blodet er ofte brunrødt, og har vært det fra dag 1.

Hva er greia???

Anonymous poster hash: 93748...326
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har gjort det FEIL. Les pakningsvedlegget NØYE.

1: Du bør begynne første mensdag

2: Du bør gå på pillen MINST 6 mnd før du begynner å hoppe over. Dette for å venne kroppen til ekstra tilførte hormoner

3: Det er veldig vanlig med mellomblødninger mellom bortfallsblødningene de første 6 mnd, spesielt om du hopper over mensen allerede etter 2 mnd

Vil anbefale deg å følge de vanlige reglene og ha en ukes pause og få bortfallsblødning de neste 6 mnd, for så å prøve å hoppe over

Anonymous poster hash: 8f627...472
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort det FEIL. Les pakningsvedlegget NØYE.

1: Du bør begynne første mensdag

2: Du bør gå på pillen MINST 6 mnd før du begynner å hoppe over. Dette for å venne kroppen til ekstra tilførte hormoner

3: Det er veldig vanlig med mellomblødninger mellom bortfallsblødningene de første 6 mnd, spesielt om du hopper over mensen allerede etter 2 mnd

Vil anbefale deg å følge de vanlige reglene og ha en ukes pause og få bortfallsblødning de neste 6 mnd, for så å prøve å hoppe over

Jeg begynte 1 mensdag, jo. Så gikk jeg på det første brettet i 21 dager, og så begynte jeg rett på nytt brett og fikk mensen (les: lette blødninger, men vondt i mellomgulvet og ømme pupper).

Så det jeg burde gjøre, er å slutte på p-pillene nå, og begynne igjen neste gang jeg får mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man starter opp på p-piller for første gang kan det ta tid før kroppen venner seg til det og stabilisere seg. Jeg småblødde til og fra i over 3 måneder når jeg startet med p-piller for første gang.

Jeg ville gjort ferdig brettet, ha en pillefri uke og så startet på nytt brett igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gjøre som de over her har sagt: Fortsett på pillene som anbefalt og gi kroppen din tid til å vende seg til hormonene. Tre uker piller, én uke pillefri, tre uker piller, én uke pillefri. Det kan hende du fortsetter å ha mellomblødninger i lang tid, det er umulig å si.

Anonymous poster hash: 6cf9c...cbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte 1 mensdag, jo. Så gikk jeg på det første brettet i 21 dager, og så begynte jeg rett på nytt brett og fikk mensen (les: lette blødninger, men vondt i mellomgulvet og ømme pupper).

Så det jeg burde gjøre, er å slutte på p-pillene nå, og begynne igjen neste gang jeg får mensen?

Du skulle gjort som vanlig, ikke hoppe over mensen så tidlig. Fortsett som vanlig, som vist på pakken (altså ikke stopp å ta den, men ha en pillefri uke som det står) og fortsett på neste brett. Er du heldig bruker du kun noen mnd på å komme til rette igjen, men du må innfinne deg i småblødninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, alle sammen. Så dette HAR en sammenheng med at jeg prøvde å hoppe over mensen så tidlig. Jeg er så dum. Jeg gjorde det fordi jeg fikk besøk av kjæresten min som for øyeblikket er i militæret, og ville ikke ha mensen når jeg først kunne ha sex med han etter en måned uten å se han.

Fra nå av skal jeg kun gjøre det som står anbefalt på pakningsvedlegget, altså tre uker pille - en uke uten osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør bare her jeg uten å måtte lage en ny tråd. Har nå hatt mensen i to uker, brukt microgynon i ca 8mnd og hoppet over noen ganger. Var ferdig med mensen, begynte på nytt brett og det bare forsetter å blø. Noen som har noe ide om hva det kan være?

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør bare her jeg uten å måtte lage en ny tråd. Har nå hatt mensen i to uker, brukt microgynon i ca 8mnd og hoppet over noen ganger. var ferdig med mensen, begynte på nytt brett og det care forsetter å blø. Noen som har noe ide om hva det kan være?

Mest sannsynlig mellomblødninger. Kan komme av at man hopper over mensen mange ganger etter hverandre.

Anonymous poster hash: 6b945...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...