XaoS Skrevet 5. desember 2014 #1 Del Skrevet 5. desember 2014 Mitt tips til alle som kjenner de har lagt på seg litt, som gjerne har spist usunt en stund, som kjenner at klærne strammer. Gjør noe med det med en gang! Det er så mye lettere å gå ned 2 kg i forhold til 20 kg. Man trenger ikke slanke seg en gang, jeg pleier bare kutte ut snop i ukedagene et par uker, så er de få kiloene borte. På denne måten har jeg holdt en stabil vekt i 15 år, og har aldri måttet slanke meg. Det virker så enkelt og selvfølgelig, men jeg får så ekstremt mye pes fra folk når jeg nevner dette. Det er akkurat som om det ikke er akseptert å skulle gå ned et par kilo når man er normalvektig (min bmi er 22, altså helt normal), «hvorfor skal DU ned i vekt, du trenger da ikke det?», mens sterkt overvektige alltid blir oppmuntret. Sannheten er det at kroppen vil alltid prøve å kjempe seg tilbake til den høyeste vekten man har hatt, man produserer nemlig ekstra fettceller når man legger på seg, og disse vil alltid skrike etter næring. Jeg har en venninne som har gått ned 20 kg, og hun må leve veldig restriktivt, og spise mye færre kalorier enn meg for å holde vekta. Det virker jo som om det strider mot termodynamikkens lover – vi skulle i prinsippet måtte spise like mye når vi veier det samme, men det er ikke sånn. Kroppen hennes forbrenner helt enkelt ikke like mye. Så gjør noe med det i dag, jenter, og ikke la det skli ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karen82 Skrevet 5. desember 2014 #2 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg er en av de som ikke tok tak i vekten min før jeg hadde lagt på meg 10 kg. Nå når jeg vet hvor vanskelig det er å gå ned skulle jeg ønske jeg hadde begynt tidligere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå