following_angels Skrevet 5. desember 2014 #1 Del Skrevet 5. desember 2014 Heisann! For 2 år siden klarte jeg å påføre meg en strekk under dansing, siden jeg ikke hadde varmet godt nok opp. Sparket høyt med foten og fikk intenst vondt fra halvveis på låret til under kneet. Føles som det er én sene/muskel som gjør vondt. I løpet av året strakk jeg den opp igjen ofte (pga trening og diverse) og gjorde mye vondt. I fjor har jeg klarte meg relativt greit. Dro til legen og fysioterapaut og fikk høre at det ikke var noe å gjøre med det, måtte bare være forsiktig. Men i dag hadde vi turning i gymmen, jeg slo hjul (selv om jeg vet at det alltid pleier å gjøre at strekken gjør vondt igjen), men denne gangen føltes det rett og slett som noe revnet helt av. Falt helt sammen i smerte, og satt med ispose i sikkert en time etterpå. Det er bare den ene senen/muskelen som gjør vondt, men den gjør så utrolig vondt, mye mer enn den noensinne har gjort før (selv første gangen jeg strakk den). Nå er jeg helt invalid, klarer ikke å bøye foten og legge vekt på, og noen ganger bruker jeg ved et uhell den muskelen, og får så vondt at jeg tror jeg skal svime av. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Kan det skje at noe bare revner? Minner litt om når folk forteller om at de ryker lysken og sånn, men jeg har vondt litt lenger nede på låret. Vet det sikkert ikke er noe kjempefarlig, men er bare litt interresert. På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 5. desember 2014 #2 Del Skrevet 5. desember 2014 Kom deg til fysio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #3 Del Skrevet 5. desember 2014 Du går til legevakt ASAP. Det er mulig du har revet av en scene og/eller muskel. Det KAN synes på vanlig skjelettrøntgen om det er bra digitalt utstyr, men MR er absolutt beste undersøkelsesmetoden, evt UL akutt Anonymous poster hash: f2c56...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå