AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Hvordan arter det seg hos dere? Hva er det som trigger deres IBS? Hilsen en som nylig har blitt diagnostisert med IBS type A. Anonymous poster hash: 4f261...068
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Jeg har virkelig ikke peiling. Jeg kan spise hva som helst for så å plutselig få en mage som ikke fungerer i det hele tatt. Da hjelper det å passe på kostholdet en periode og så roer det seg og jeg kan spise som vanlig igjen. Trudde kanskje det var litt psykisk men ekspertene har vel gått bort fra at det kan være psykisk betinget?Anonymous poster hash: 435ff...2ae
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Hva er type A?Anonymous poster hash: c725e...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Hva er type A?Anonymous poster hash: c725e...c2e Da kan man plages med diare og forstoppelse.Anonymous poster hash: 435ff...2ae
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Hva er type B da? Finnes det flere typer? Dette er nytt for meg Jeg har IBS forresten, trigger meg med oppblåsthet, kvalme, forstoppelse.. Anonymous poster hash: 0c411...74d 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Hva er type B da? Finnes det flere typer? Dette er nytt for meg Jeg har IBS forresten, trigger meg med oppblåsthet, kvalme, forstoppelse.. Anonymous poster hash: 0c411...74d www.gastro.org/patient-center/digestive-conditions/irritable-bowel-syndrome under Symptoms står de ulike typene Anonymous poster hash: 435ff...2ae
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 www.gastro.org/patient-center/digestive-conditions/irritable-bowel-syndrome under Symptoms står de ulike typene Anonymous poster hash: 435ff...2ae Det ble ikke noe av linken gitt! Jeg får den ikke til å funke...Uansett, det står; People with IBS usually have crampy abdominal pain that is associated with constipation and/or diarrhea or abdominal bloating. In some people, constipation predominates (IBS-C); in others diarrhea is more common (IBS-D). Some people have both (IBS-M for "mixed") or neither (IBS-U for "unspecified"). Over time, constipation and diarrhea can even alternate (IBS-A). Sometimes, people with IBS pass mucus with their bowel movements.Anonymous poster hash: 435ff...2ae
Rosa Sitron Skrevet 5. desember 2014 #9 Skrevet 5. desember 2014 Det ble ikke noe av linken gitt! Jeg får den ikke til å funke...Uansett, det står; People with IBS usually have crampy abdominal pain that is associated with constipation and/or diarrhea or abdominal bloating. In some people, constipation predominates (IBS-C); in others diarrhea is more common (IBS-D). Some people have both (IBS-M for "mixed") or neither (IBS-U for "unspecified"). Over time, constipation and diarrhea can even alternate (IBS-A). Sometimes, people with IBS pass mucus with their bowel movements.Anonymous poster hash: 435ff...2ae er jo bare å kopiere den inn. Var det jeg gjorde
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #10 Skrevet 5. desember 2014 er jo bare å kopiere den inn. Var det jeg gjorde Linken? Var det jeg gjorde, så vet ikke hvorfor den ikke funker.Anonymous poster hash: 435ff...2ae
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #11 Skrevet 5. desember 2014 Linken? Var det jeg gjorde, så vet ikke hvorfor den ikke funker.Anonymous poster hash: 435ff...2ae Sorry! er jo bare å kopiere den inn. Var det jeg gjorde Sorry! Skjønte nå hva du mente Anonymous poster hash: 435ff...2ae
rockejenta Skrevet 5. desember 2014 #12 Skrevet 5. desember 2014 Jeg har vel IBS-D. Reagerer på laktose, så har blitt bedre etter å ha unngått dette. Må også være obs på at jeg ikke får i meg for mye eller for lite fiber.. Må ha en mellomting, hvis ikke går det galt. Merker at særlig stress gjør magen min gal. Nå i eksamenstiden er jeg på do minst 3 ganger på 4 timer.. Fryktelig slitsomt, særlig om man er ute. Er også veldig plaget av luft i magen. Får sjelden magevondt, men om jeg får det er det pga gass.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #13 Skrevet 6. desember 2014 TS her. Jeg klarer meg greit i hverdagen utenom at jeg kan gå fra å se ut som et anorektisk barn (i diare-fasen) til en dame som er 6mnd på vei med et barn... Syntes det er ubehagelig. Føler ofte også jeg har svelget masse luft, men vet jeg ikke har gjort det... Lufta flytter seg rundt i magen skikkelig heftig... Når jeg har helt løs mage klarer jeg å holde meg hvis jeg kniper skikkelig igjen, men det er slitsomt i f.eks situasjoner hvor det ikke passer seg å gå på toalettet (møter, kundemøter osv..). Men det går. Forstoppet-delen er også veldig ubehagelig. Jeansene mine presser skikkelig på magen og det blir vondt og sitte pga det skjærer inn i magen. Har ofte store gensere slik at jeg kan åpne smekken, og fortsatt skjule det. Hvordan fant dere ut hva dere reagerer på? Skal på videre konsultasjonstime om en stund, men vil gjerne starte å gjøre noe med det nå om jeg kan det. Anonymous poster hash: 4f261...068
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #14 Skrevet 6. desember 2014 Jeg har ikke funnet ut hva jeg reagerer på. Jeg har tenkt mye på magen min i det siste da jeg er i en fase med løs mage flere ganger om dagen. Jeg har alltid lurt på hvorfor magen min kunne være så oppblåst (så gravid ut) over en lang periode, alltid mye luft i magen for så å være normal en periode. Det slår meg at det er jo dette med IBS som sikkert alltid har vært "problemet" men som jeg først fikk "påvist" for ca 3 år siden. Jeg har blitt anbefalt FODMAP og forsøker å følge dette men jeg er utrolig dårlig på å følge slikt slavisk så da må jeg også finne meg i at magen slår seg vrang. Jeg tror jeg merket en forbedring med FODMAP men litt vanskelig å si da jeg ikke har fulgt det slavisk over en lang periode. Ts, google fodmap, kanskje det er noe for deg?Anonymous poster hash: 435ff...2ae
Sillicious Skrevet 6. desember 2014 #15 Skrevet 6. desember 2014 Linken funket hos meg! Har IBS type A jeg også da skjønner jeg, siden jeg blir lett forstoppet. Men har aldri smerter da, er bare endel uvel og småkvalm.. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #16 Skrevet 6. desember 2014 Linken funket hos meg! Har IBS type A jeg også da skjønner jeg, siden jeg blir lett forstoppet. Men har aldri smerter da, er bare endel uvel og småkvalm.. Jeg har bare ubehag, ikke egentlig vondt. Opplever også kvalme... TS Anonymous poster hash: 4f261...068
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #17 Skrevet 7. desember 2014 Har type A. I mange år sa legen at jeg skulle spise grove kornprodukter. Hun kunne ikke tatt mer feil, det er det mest misforståtte med hele lidelsen. Jeg får i meg mine fibre gjennom kokte grønnsaker, og spiser kun loff hvis jeg skal ha noe brødmat. Unngår løk, kål, melkeprodukter, sitrus, light-brus, te, gjær og krydder. Drikker kaffe for å få igang magen igjen når den er treg, og flere grønnsaker. Anonymous poster hash: 0f855...b28
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #18 Skrevet 8. desember 2014 Les dere opp på low-fodmap, posteren over meg unngår allerede mange av varene man skal unngå på denne dietten i starten Har gjort meg i stand til å leve normalt igjen, og ikke ligge på sofaen med smerter, kvalme og hode som ikke fungerer. Anonymous poster hash: 5a10d...123
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #19 Skrevet 8. desember 2014 Skal se på den low-fodmap dietten.. Kjenner jeg blir så lei meg og får et dårlig selvbilde av dette her. Jeg er ei lita og tynn jente, så det er så åpenbart at jeg er oppblåst ettersom jeg ser ut som en ballong.. Sitter i treningsbh og treningstights nå, og magen min ser ut som en svær feit ølvom som detter over tightsen... Bruker mye store klær og cardiganer med store skjerf over for å dekke... Vil bare at jeg skal se normal ut og slippe å slite med toalettvaner hver dag TS Anonymous poster hash: 4f261...068
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #20 Skrevet 8. desember 2014 Les dere opp på low-fodmap, posteren over meg unngår allerede mange av varene man skal unngå på denne dietten i starten Har gjort meg i stand til å leve normalt igjen, og ikke ligge på sofaen med smerter, kvalme og hode som ikke fungerer. Anonymous poster hash: 5a10d...123 Skal sjekke det ut. Men er det ikke fettet som er problemet med ibs? Ift det jeg har lest på andre sider.. Anonymous poster hash: 4f261...068
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå