Skorpion75 Skrevet 26. juli 2004 #1 Del Skrevet 26. juli 2004 Bare lurer jeg... Både jeg og mannen min vil ha barn nå. (Skal begynne med første pp i august.... :-) ) Men mannen min prater så lite om det, liksom... Har på følelsen at han venter til jeg blir gravid før han sier så veldig mye. Er det sånn for dere også....? ...nå skal det jo også sies at mannen min er en stille (og god) mann....og nå bygger vi hytte, og han er veldig fokusert på å få ferdig den før jeg blir gravid...kanskje det er derfor?? Prøver å spørre han, men får bare til svar at "det har jo ikke skjedd noe enda, da..." Jentefrustrasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 26. juli 2004 #2 Del Skrevet 26. juli 2004 Sånn er vel de fleste menn, så det er vel derfor vi har KG? Min gidder heller ikke å prate så veldig mye om sykluser, eggløsninger og IKM, men han hører da etter når jeg forteller. Han gleder seg like mye som meg til vi får barn, men han blir nok mer engasjert når vi får to blå, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skorpion75 Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 26. juli 2004 - ja det har du jaggu rett i. Humrer for meg selv her jeg sitter.... Jeg har jo ikke sagt så alt for mye selv heller, når jeg tenker meg om, er nok livredd for å "skremme" han med EL, IKM og PP og alle disse tingene. Men han lurte jo på om når det var mest sjans for å bli gravid her om dagen...så han er vel på gli...de trenger nok mer tid disse gutta - men godt å høre at det er flere gutter som er sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 26. juli 2004 #4 Del Skrevet 26. juli 2004 Min har helller ikke vært så veldig interessert, tror nok gutter er sånn jeg! Så vi er flere ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 26. juli 2004 #5 Del Skrevet 26. juli 2004 akkuratt sånn føler jeg det også!Måtte til og med spørre han idag. Han svarte att såklart gledet han seg like mye som meg!! skulle ønske han spurte og snakket litt mer om det da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 26. juli 2004 #6 Del Skrevet 26. juli 2004 Min kjære tar det også helt kuli. Han tar det helt med ro, det skjer når det skjer er hans filosofi, ingenting å stresse for - men så har jo vi et kjent problem på formeringsfronten... (Og endelig har jeg selv også adoptert den filosofien!) Men han gleder seg vanvittig til vi får små, og er sånn som meg - skulle hatt en unge i hus igår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 26. juli 2004 #7 Del Skrevet 26. juli 2004 Min snakker om det rett som det er. Nå er vi igang med forsøk nr 2 og han snakker mye om ting vi må skaffe oss og er veldig opptatt av at barna våre skal få en god og trygg barndom. Han snakker om forsikringer han vil tegne når jeg blir gravid og mm. Han er enestående der. Han kommer til å være hjemme i barnas oppvekst mens jeg jobber, så det er vel kanskje derfor. Ser han leser om graviditet og tiden etter på rett som det er på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 26. juli 2004 #8 Del Skrevet 26. juli 2004 Han er ikke veldig interessert dessverre... Han sier han ikke helt klarer å forholde seg til det og være superopptatt av det før jeg er gravid. Men han hører gjerne på meg heldigvis! Selv vil jeg gjerne bli gravid med en gang og tenker på dette her hele tiden. Han tar det litt mer med ro, har ikke sånn hastverk som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 27. juli 2004 #9 Del Skrevet 27. juli 2004 Tror jeg er veldig heldig! Mannen min var veldig engasjert i alt som hadde med forsøkene våre å gjøre. Jeg er ikke så strukturert av meg, så da vi skulle begynne å prøve med eggløsningstester, hadde jeg ikke notert ned alle mensdatoene mine det siste året og greide ikke å regne ut akkurat når det var lurt å teste. Og der kom mannen litt sjenert ruslende med filofaksen sin og hadde notert ned alle datoene, han. Jeg ble nesten rørt til tårer!! Han var på apoteket flere ganger og kjøpte eggløsningstester også, for jeg syntes det var nesten like flaut som å kjøpe kondomer. Pluss at en del apotekansatte har fått det for seg at de skal spørre alle kunder som kjøper EL- og gravi-tester om de spiser folat. Etter ørten prøverperioder er du gørrlei spørsmålet, men mannen min slapp å bli spurt Han er mer glad i barn enn meg også og har en engels tålmodighet med andre sine små, så jeg tror han kommer til å bli en mønsterfar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 27. juli 2004 #10 Del Skrevet 27. juli 2004 Min er mer engasjert enn det jeg er.Han spør hele tida om når jeg har EL,om ting vi skal gjøre når jeg blir gravid og sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skorpion75 Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 28. juli 2004 Så morsomt å høre hvordan alle har det, og en kjempetrøst at det finnes flere som har det som oss. Jeg vil tro at han løsner litt opp når vi VIRKELIG begynner prøvingen i august Nå i de siste dagene har han pratet litt mer om det, han trenger sikkert bare litt mer tid en meg, tipper jeg.... Fint om flere har innspill....gøy å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaen Skrevet 28. juli 2004 #12 Del Skrevet 28. juli 2004 hei ! Da vi startet prøvingen var ikke min mann kjempe opptatt av alt dette graviditets styret, men etter hvert som vi har prøvd en stund, er han blitt mer opptatt av det... Så nå er det han som minner meg på å måle temperatur osv.... Han håper veldig at det snart skal skje noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 28. juli 2004 #13 Del Skrevet 28. juli 2004 Mannen er ikke akkurat like inne i det hele som jeg er, men han er sånn høvelig interessert og lurer på om når EL er, og om det lønner seg å gjøre det hver dag eller flere ganger om dagen osv. Men det gjør det jo ikke, etter hva jeg skjønner.... TROR ikke han har drevet så mye research på nettet som jeg har, men han har jo fått vite en del alikvel, da. Og så gleder han seg veldig til vi blir foreldre, for selv om vi eventuelt ikke kan få egne barn så er vi enige om at det finnes mange barn i verden som har bruk for to foreldre. Mannen er gjerne hjemme i 6 måneder med barnet også han, hvis jeg ønsker meg tilbake i jobb så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 28. juli 2004 #14 Del Skrevet 28. juli 2004 Følger litt med på dere prøverne, og kan fortelle at det der høres veldig kjent ut. Mannen min var ikke så veldig engasjert i begynnelsen, men det tok seg opp etter hvert. Dessverre tror jeg det skyldtes at jeg proppet ørene hans med skremselspropaganda om barnløshet, røyking og infertilitet, aldrende menn og nedsatt fruktbarhet (han er 28 :oops: ) +++. Jeg var nemlig så overbevist om at det å bli gravid var en umulig oppgave at jeg nesten overbeviste han. Huff. Til slutt ble han minst like (nervøst) opptatt av prøvingen som meg.... Han trodde meg rett og slett ikke da jeg tilslutt testet positivt! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 2. august 2004 #15 Del Skrevet 2. august 2004 Engelmannen snakker heller ikke så mye om prøvingen, og jeg prøver å ikke mase for mye om det jeg heller. Men han er veldig flink til å oppmuntre meg når han merker at jeg blir negativ. Og trøster meg når mensen kommer. Han er av typen "klart vi blir gravide snart selv om det kanskje ikke skjer akkurat nå, men vi trenger ikke mase med det og tenke på det hele tiden!" Og jeg vet at han gleder seg like mye som meg til å få barn, selv om han også av og til blir litt skremt med tanke på alt ansvaret, akkurat som jeg blir. Nei, de fleste mannfolk bare er sånn, de tenker nok på det, men gidder ikke diskutere det hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fersking Skrevet 7. august 2004 #16 Del Skrevet 7. august 2004 Min er ganske så engasjert, men gir ikke så mye uttrykk for det. Men han følger med på kalenderen, og spør om ting han lurer på. Han gleder seg stort til å bli pappa. Har forstått at han tenker mye på oppveksten til barnet (eller "de fire barna våre" som han sier...). Menn er vel gjerne litt mer praktisk anlagt? Han gleder seg liksom til å ta lillegutt med på fisketur og sånt... Men han er flink til å støtte meg når jeg er nede. Jeg merker at jeg tar utrolig lett til tårene om dagen! Både av sorg og glede.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skorpion75 Skrevet 16. august 2004 Forfatter #17 Del Skrevet 16. august 2004 Hei igjen! Må si jeg blir imponert over hvor like våre kjære menn er :-) -er det derfor vi elsker dem så høyt mon tro Vel, nå begynner vi enderlig prøvingen så smått og må si at han virker mer interessert en før, spør fælt om når det er størst sjans for å bli gravid og snakker om å "samle på kruttet" til EL Så nå er det bare å kose i vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå