Gå til innhold

Blodkreft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er prognosen på blodkreft?

Er 17 år gammel?

Har tatt blodprøver venter på svar

Anonymous poster hash: f9b26...0e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fått det påvist enda

Men ganske sikker på at jeg har det

Var inne på den siden og skjønte ikke helt dødeligheten, hva er sjansen for å dø eller leve?

Skrevet

Hvor lang tid kan det ta og få svar?

Skrevet

Legevitenskapen har blitt veldig gode på leukemi, så sjansene for å overleve det er stor.

Anonymous poster hash: d6a9e...cdb
Skrevet

Hvis jeg skjønte tabellene korrekt overlevde 64% i fjor?
Kom deg bort fra internett og vent på svar og konferer med lege. Det gjør vondt verre å lese på internett! Lykke til :hug:

Anonymous poster hash: b0b4d...815
Skrevet

Det finnes mange typer "blodkreft" med svært forskjellige prognoser.

Det mest sannsynlige utkommet av å spørre her, er at noen som mangler kompetanse kommer til å skremme vannet av deg.

Snakk med legen din.

Anonymous poster hash: 4ab4f...072

• Liker 3
Skrevet

Om legen hadde trodd du hadde leukemi hadde de ikke tatt blodprøve og ventet. Da hadde du blitt lagt inn og tatt akutte blodprøver, leverprøver ol.

Anonymous poster hash: 8d816...baf
  • Liker 6
Skrevet

Hvor lang tid før jeg får svar på prøvene uansett?

Skrevet

Hvor lang tid før jeg får svar på prøvene uansett?Anonymous poster hash: f9b26...0e9

Det kommer helt an på hvilken prioritet rekvisisjonen er endt inn med.

Er det noen grunn til at du ikke snakker med legen din om dette?

Han kan gi deg riktige svar med en gang. Vi som er her,har ikke forutsetninger for det, siden vi ikke en gang aner hvorfor prøvene er tatt, eller hvilkespesifikke prøver det er snakk om.

Fortsetter du denne tråden, kommer du bare til å få uriktig informasjon, og kanskje bli alvorlig skremt uten grunn.

Skrevet

Jeg kjenner flere med leukemi. Den vanligste typen barneleukemi, ALL, har gode prognoser. Over 80 prosent blir friske av den. Krysser fingrene for at du slipper å få diagnosen blodkreft.

Anonymous poster hash: 00796...2d1

Skrevet

Hvorfor tror du at du har blodkreft?

Anonymous poster hash: e15a7...1e2

Skrevet

Har ikke fått det påvist enda

Men ganske sikker på at jeg har det

Var inne på den siden og skjønte ikke helt dødeligheten, hva er sjansen for å dø eller leve?

Hvorfor er du sikker?

Du ville blitt sent på sykehus og tatt prøver du fikk svar på med en gang om legen var sikker på du hadde det. Det er en alvorlig diagnose.

Skrevet

Har hatt en magefølelse i mange måneder på at jeg har en eller annen kreft form, har og vært svimmel hele tiden i over et halvt år

Og nå har jeg disse symtomene slapphet og økt hvilebehov

svimmelhet

hodepine

vekttap litt usikker på denne

nattesvette

Skrevet

Det der er så ullene symptomer at det kan være hva som helst.

Stress f.eks.

Anonymous poster hash: 024e0...411

• Liker 1
Skrevet

Har hatt en magefølelse i mange måneder på at jeg har en eller annen kreft form, har og vært svimmel hele tiden i over et halvt år

svimmelhet

hodepine

nattesvette

Dette er ikke symptomer på blodkreft! Stress ned, slapp av, kos deg i hverdagen :-)

Anonymous poster hash: f3538...a7b

• Liker 1
Skrevet

svimmelhet

hodepine

nattesvetteAnonymous poster hash: f9b26...0e9

Dette er ikke symptomer på kreft.

Vekttap og nattsvette kan bety at du har eller har gjennomgått en infeksjon, men det kan ha andre årsaker. Har du hatt influensa eller febersykdom i det siste?

• Liker 1
Skrevet

Her symtomer på kreft ifølge siden

slapphet og økt hvilebehov

tung pust

hjertebank

svimmelhet

hodepine

feber og tilbakevennende infeksjoner

blåmerker, hudblødninger eller blødninger fra tannkjøtt

hevelser i lymfeknuter, milt og lever

vekttap

nattesvette

Skrevet

TS, ta det med ro! Hypokondri er ikke til å spøke med, og jeg håper du får profesjonell hjelp til å tenke rasjonelt og logisk. Det VERSTE du kan gjøre med din sykdom er å slå opp symptomer på nett og forum,da starter tankegangen og den verste hypokonderen i deg kommer frem

De aller, aller fleste som har tumor i hjernen merker lite, eller ingenting før det er for sent, særlig ved maligne tumorer. Benigne tumorer kan du fint leve med helt uten symptomer. Du har ingen symptomer på hjernetumor, så slapp av. Dette sitter psykisk, skaff hjelp

• Liker 2
Skrevet

TS, ta det med ro! Hypokondri er ikke til å spøke med, og jeg håper du får profesjonell hjelp til å tenke rasjonelt og logisk. Det VERSTE du kan gjøre med din sykdom er å slå opp symptomer på nett og forum,da starter tankegangen og den verste hypokonderen i deg kommer frem

De aller, aller fleste som har tumor i hjernen merker lite, eller ingenting før det er for sent, særlig ved maligne tumorer. Benigne tumorer kan du fint leve med helt uten symptomer. Du har ingen symptomer på hjernetumor, så slapp av. Dette sitter psykisk, skaff hjelp

Hva er det du babler om?? Ts skriver om blodkreft, ikke hjernesvulst! Tror du må lese bedre før du svarer.

Anonymous poster hash: 1a08f...a92

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...