Gå til innhold

Enda et p-pille spørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter et par uten p-piller begynte jeg på loette 28. Snakket med fastlege om dette og han sa loette 28 var best. Jeg har gått på disse tidligere og VET at de ikke funker, kan feks ikke hoppe over mensen på de.

Nå har jeg tatt to brett av Loette 28 og skal begynne på mitt tredje i dag. Jeg skal besøke kjæresten i romjula og har regnet meg frem til at mensen kommer rett før besøket. Med loette kan jeg ikke hoppe over og mensen i romjula er ikke aktuelt.

Vurderer å bytte merke, selv om legen ikke vil høre på meg. Er også helsestasjon for ungdom i byen, som jeg kan dra på. Disse forstår meg litt mer enn legen...

Jeg skal altså begynne på nytt brett idag, men hvis jeg bytter merke vil jeg da kunne hoppe over mensen i romjula?

Har også mistet veldig mye av sexlysten, men er avhengig av å kunne hoppe over mensen.. Er det andre prevensjonsmetoder enn p-piller som kan passe meg?

Anonymous poster hash: 753ad...9f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bare å hoppe over sukkerpillene og rett på neste brett for å utsette mensen? Har aldri gått på Loette, men har vært sånn på de merkene jeg har testet.

Anonymous poster hash: ed3cb...784
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på Loette i mange år, er bare å starte rett på neste brett istedet for å ta sukkerpillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på Loette i mange år, er bare å starte rett på neste brett istedet for å ta sukkerpillene.

Selv om det funker for deg trenger det ikke funke for TS.

Ville bare bedt om å prøve andre piller, merkelig hvis legen vil nekte det. Da ville jeg byttet lege! Men den første måneden på nye piller gir ofte litt kluss, så ikke sikkert det går i orden til romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et par uten p-piller begynte jeg på loette 28. Snakket med fastlege om dette og han sa loette 28 var best. Jeg har gått på disse tidligere og VET at de ikke funker, kan feks ikke hoppe over mensen på de.

Nå har jeg tatt to brett av Loette 28 og skal begynne på mitt tredje i dag. Jeg skal besøke kjæresten i romjula og har regnet meg frem til at mensen kommer rett før besøket. Med loette kan jeg ikke hoppe over og mensen i romjula er ikke aktuelt.

Anonymous poster hash: 753ad...9f2

Hvor har du hørt at du ikke kan hoppe over mensen på Loette? Det er en monofasepille, så det er samme innhold i alle pillene, og det vil ikke ha noe endring i om du går på pillene i nøyaktig 28 dager før du tar sukkerpiller, eller om du venter?

Anonymous poster hash: 11302...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint hoppe over bortfallsblødning med Loette. Hopp rett over på nytt brett uten opphold/sukkerpiller. Noen kan oppleve mellomblødninger og spotting

Anonymous poster hash: 906e7...9f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg tolker TS vet hun meget godt at man i teorien kan hoppe over mensen med loette, men at det IKKE funker for henne. Loette har vel en lav dose hormoner, og funker ikke for alle å hoppe over mensen med.

Kan hende det funker med andre piller, kan hende det ikke funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...