AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Del Skrevet 2. desember 2014 Fikk en intens magesmerte nederst i mageregionen, sånn ca der blæra ligger. Etter en runde med doggy vrir jeg meg i smerte. Ikke.opplevd dette før og har kunnet gjort det samme uten problemer. Noen som har opplevd lignende? Er det noen som vet hva jeg evt kan gjøre for å "lindre" smerten? Anonymous poster hash: 411f9...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Del Skrevet 2. desember 2014 Smertestillende tabl. Skjer dette igjen, bli undersøkt for endometriose.Anonymous poster hash: 1805e...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Del Skrevet 2. desember 2014 Kan være cyste, sammenvoksinger, tarmene, vev på organene rundt livmor, vanskelig å si... Kan også ha betydning forhvor du er i syklus. Pleier du å ha sterke mmensensmerter?Anonymous poster hash: 063cb...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg har samme problemet som deg og har kommet frem til at i enkelte stillinger kommer han rett og slett for dypt, og da gjør det vondt. Doggy er en av disse stillingene dersom man krummer ryggen og ligger med brystet ned mot sengen/benken/bordet (Hva enn man liker). Kan forhindres ved å ikke krumme seg så mye og prøve å ha ryggen litt "rettere". Da vil ikke penis komme fult så dypt og ikke treffe bunnen av livmorhalsen. Anonymous poster hash: 66acc...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Del Skrevet 2. desember 2014 Smertestillende tabl. Skjer dette igjen, bli undersøkt for endometriose.Anonymous poster hash: 1805e...50c Jeg fikk større smerter gradvis, og kan ikke lengre ha sex på grunn av generelle smerter. Jeg skal opereres om noen dage, så det du, TS, nevner kan være endometriose. Da pleier legen å ha gynekologisk undersøkelse og eventuelt gi deg p-piller for å lindre smertene. Jeg fikk det, men det hjalp ikke. Smertene kom plurøtdelig en dag og eskalerte. Smertestillende fungerer ikke for å finne årsaken til problemet.Anonymous poster hash: 063cb...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg fikk større smerter gradvis, og kan ikke lengre ha sex på grunn av generelle smerter. Jeg skal opereres om noen dage, så det du, TS, nevner kan være endometriose. Da pleier legen å ha gynekologisk undersøkelse og eventuelt gi deg p-piller for å lindre smertene. Jeg fikk det, men det hjalp ikke. Smertene kom plurøtdelig en dag og eskalerte. Smertestillende fungerer ikke for å finne årsaken til problemet.Anonymous poster hash: 063cb...272 En gynekolog med kunnskap om og interrese for endometriose gir ikke vanlige p-piller, fordi p-piller ikke hjelper mot endometriose. Der er et merke p-piller sommer beregnet som endometriosebehandling, men selv ikke disse fungerer på alle. Smerter ved dype støt er vanlig ved endometriose. Les mer på endometriose.noAnonymous poster hash: 1805e...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leini Skrevet 2. desember 2014 #7 Del Skrevet 2. desember 2014 Høres veldig vondt ut.. Når jeg leste første innlegget så tenkte jeg først på en rift eller forstukket muskel. Endometriose har jeg lite kjennskap til, men det høres ut som du bør ta en tur til legen om dette ikke bare var et engangstilfelle eller at smertene er så intense. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Del Skrevet 2. desember 2014 En gynekolog med kunnskap om og interrese for endometriose gir ikke vanlige p-piller, fordi p-piller ikke hjelper mot endometriose. Der er et merke p-piller sommer beregnet som endometriosebehandling, men selv ikke disse fungerer på alle. Smerter ved dype støt er vanlig ved endometriose. Les mer på endometriose.noAnonymous poster hash: 1805e...50c Jeg har fått beskjed om å bruke p-piller for endometriose av fastlege og to gynekologer, så jo, det gjør de. De fungerte ikke for min del, og jeg måtte kjempe meg gjennom systemet for å få operasjon. Og spesialister sier at p-piller hjelper for at ikke endometriosen skal utvikle seg. Anonymous poster hash: 063cb...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #9 Del Skrevet 2. desember 2014 Kan være cyste, sammenvoksinger, tarmene, vev på organene rundt livmor, vanskelig å si... Kan også ha betydning forhvor du er i syklus. Pleier du å ha sterke mmensensmerter?Anonymous poster hash: 063cb...272 For å si det sånn, jeg har brukt p-piller i noen år, og har vært rimelig slurvete med menstruasjonen (jeg burde hatt) som jeg ikke har hatt fordi jeg har hoppet over. Om jeg skulle slumpe til å være så fornuftig at jeg valgte å ha det en sjelden gang, vrir jeg meg i samme smerte som den jeg følte nå (etter sexen) Jeg har frøbrød bestemt meg for å slutte på pillene fordi jeg er redd det skal doble kjangsen for kreft og andre sykdommer. Skal kun bruke opp de brettene jeg ha liggende nå. Sammendrag: ja, jeg har sykelige mensen smerter, når jeg frist har mensen! Anonymous poster hash: 411f9...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #10 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg har samme problemet som deg og har kommet frem til at i enkelte stillinger kommer han rett og slett for dypt, og da gjør det vondt. Doggy er en av disse stillingene dersom man krummer ryggen og ligger med brystet ned mot sengen/benken/bordet (Hva enn man liker). Kan forhindres ved å ikke krumme seg så mye og prøve å ha ryggen litt "rettere". Da vil ikke penis komme fult så dypt og ikke treffe bunnen av livmorhalsen. Anonymous poster hash: 66acc...6f9 Ikke ofet vi gjør doggy egentlig en sjelden gang og har aldri opplevd lignende. Har gått litt over nå faktisk... så får bare håpe det ikke er noe alvorlig (noe jeg ikke tror det er) Anonymous poster hash: 411f9...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Del Skrevet 3. desember 2014 For å si det sånn, jeg har brukt p-piller i noen år, og har vært rimelig slurvete med menstruasjonen (jeg burde hatt) som jeg ikke har hatt fordi jeg har hoppet over. Om jeg skulle slumpe til å være så fornuftig at jeg valgte å ha det en sjelden gang, vrir jeg meg i samme smerte som den jeg følte nå (etter sexen) Jeg har frøbrød bestemt meg for å slutte på pillene fordi jeg er redd det skal doble kjangsen for kreft og andre sykdommer. Skal kun bruke opp de brettene jeg ha liggende nå. Sammendrag: ja, jeg har sykelige mensen smerter, når jeg frist har mensen! Anonymous poster hash: 411f9...7e8 Edit: Forøvrig... ikke frøbrød hahaAnonymous poster hash: 411f9...7e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Del Skrevet 3. desember 2014 For å si det sånn, jeg har brukt p-piller i noen år, og har vært rimelig slurvete med menstruasjonen (jeg burde hatt) som jeg ikke har hatt fordi jeg har hoppet over. Om jeg skulle slumpe til å være så fornuftig at jeg valgte å ha det en sjelden gang, vrir jeg meg i samme smerte som den jeg følte nå (etter sexen) Jeg har frøbrød bestemt meg for å slutte på pillene fordi jeg er redd det skal doble kjangsen for kreft og andre sykdommer. Skal kun bruke opp de brettene jeg ha liggende nå. Sammendrag: ja, jeg har sykelige mensen smerter, når jeg frist har mensen! Anonymous poster hash: 411f9...7e8 Minner om meg selv... Jeg har også sterke smerter, og utviklet smerter under sex, avføring, eggløsning. Jeg vil anbefale å lese på endometriose.no/forum, det var min start på operasjon med utredning. Gynekologer fant ingenting, men mente jeg hadde tegn på endometriose, veldig vanlig sykdom blant kvinner (men ukjent). Anonymous poster hash: 063cb...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #13 Del Skrevet 3. desember 2014 Minner om meg selv... Jeg har også sterke smerter, og utviklet smerter under sex, avføring, eggløsning. Jeg vil anbefale å lese på endometriose.no/forum, det var min start på operasjon med utredning. Gynekologer fant ingenting, men mente jeg hadde tegn på endometriose, veldig vanlig sykdom blant kvinner (men ukjent). Anonymous poster hash: 063cb...272 Takk! Skal sjekke ut dette litt mer. Anonymous poster hash: 411f9...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #14 Del Skrevet 3. desember 2014 Takk! Skal sjekke ut dette litt mer. Anonymous poster hash: 411f9...7e8 Lykke til. Du kan også spørre spesialister og beskrive dine smerter. Endometriose er ikke farlig, men smertefullt. God bedring. Anonymous poster hash: 063cb...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #15 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg har fått beskjed om å bruke p-piller for endometriose av fastlege og to gynekologer, så jo, det gjør de. De fungerte ikke for min del, og jeg måtte kjempe meg gjennom systemet for å få operasjon. Og spesialister sier at p-piller hjelper for at ikke endometriosen skal utvikle seg. Anonymous poster hash: 063cb...272 Les deg opp på endometriose.no, så ser du at det du skriver ikke stemmer. Anton Langebrekke den legen i Norge og Norden som kan mest om endometriose skriver flere steder om p-piller og endometriose.Anonymous poster hash: 1805e...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #16 Del Skrevet 3. desember 2014 Lykke til. Du kan også spørre spesialister og beskrive dine smerter. Endometriose er ikke farlig, men smertefullt. God bedring. Anonymous poster hash: 063cb...272 Å ufarliggjøre endometriose synes jeg ikke du skal gjøre. Endometriose kan vokse inn i både urinledere, blære, tarmer og andre organer og gi varig skade. Det er også mulig å få endometriose i hjernen, lunger m.m. og det er ufarlig, men det er dog sjeldent. I tillegge til invalidiserende smerter, for enkelte. Anonymous poster hash: 1805e...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå