Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2004 #1 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg har vurdert å søke uføreforsikring pga et par ting. Jeg er klar over at jeg ikke vil få utbetalt noe hvis dette er årsaken hvis jeg en gang skulle bli ufør. Vi har 3 barn og eldstemann begynner på skolen til neste år og vi håper på barnehageplass til de to minste og sfo til eldstemann. Vi må da ha to inntekter for å ha råd til dette. Hvis jeg skulle bli ufør og jeg ikke får/kan få utbetalt uføretrygd, får jeg noen annen form for støtte da? Det er jo ikke sikkert at dette skjer i det hele tatt, og det håper jeg virkelig ikke, for da vil vi ikke ha det lett økonomisk. Vi håper også å flytte i nærmeste framtid. Og der trenger vi også to inntekter, men det blir ikke lett hvis det går nedover med meg og jobbing pga mine personlige plager...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2004 #2 Del Skrevet 26. juli 2004 Du vil få uførepensjon fra folketrygden. Denne er ikke spesielt høy, og du vil nok derfor trenge noe i tillegg. Hvis du jobber i det offentlige, har du i tillegg krav på uførepensjon gjennom jobben. I stat/kommune mener jeg denne ligger på ca 67 % av lønn, og da er pensjon fra folketrygden inkludert. Tilsvarende pensjoner får man også på mange private arbeidsplasser. Heller ikke dette trenger å være nok, så da må du evt tegne en forsikring. Du vil kunne få problemer med å få en slik forsikring dersom du ikke kan fremvise helseattest på at du er frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå