Gå til innhold

Motivasjonstråd for snusslutt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk reagerer nok forskjellig Lillemy. Pust med magen, det går i bølgedaler!

Jeg har det IKKE bra i dag hvis det er noe trøst. Klikka på kjæresten for ingenting, gråter mye og vil ned på butikken og kjøpe nikotinfri snus.

Dette helvete må jeg gjennom før eller siden uansett, så kan like godt ta det nå.. og som noen over her nevnte, jeg gidder IKKE å gå gjennom dette her mer enn en gang.

Ja, det er sant. Hehe, kjæresten min har fått gjennomgått litt for mye han også, så jeg unner værtfall han å gjennomføre dette nå. Puster dypt, og prøver å tenke på andre ting. Men dette er vanskelig... Og jeg kjenner jeg blir skikkelig sint av de som driver å forteller hvor lett det var når de sluttet osv osv. Skjønner det har mye med innstilling å gjøre, men.. Det er ikke lett!!

Lykke til videre, å stå på videre :D du er ikke alene i elendigheten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh jeg er sååå enig med deg!! Samboern min som har slutta forstår ikke hvorfor jeg blir sååå påvirka av det. Folk reagerer jo forskjellig, uansett innstilling! Jeg blir fort hissig fra før og er ekstremt følelsesmenneske.. så i dag har jeg grini, vært fly forbanna, hatt latterkrampe og vært generelt urolig og amper i hele dag.

Fått rak i Onico nå.. det hjelper. Puh..

Godt å vite at man ikke er aleine iallefall! Syns du er superflink som står i dette her, og jeg vet hvordan du har det akkurat nå <3

Skrevet

Jeg tror det er litt forskjellig hvor avhengig kroppen blir. Jo mer avhengig-jo verre er det å slutte. Jeg synes også det var skikkelig vanskelig og slet masse de første ukene. Andre jeg kjenner har ikke hatt noen problemer. De er heldige!

Skrevet

Åh jeg er sååå enig med deg!! Samboern min som har slutta forstår ikke hvorfor jeg blir sååå påvirka av det. Folk reagerer jo forskjellig, uansett innstilling! Jeg blir fort hissig fra før og er ekstremt følelsesmenneske.. så i dag har jeg grini, vært fly forbanna, hatt latterkrampe og vært generelt urolig og amper i hele dag.

Fått rak i Onico nå.. det hjelper. Puh..

Godt å vite at man ikke er aleine iallefall! Syns du er superflink som står i dette her, og jeg vet hvordan du har det akkurat nå <3

Haha, jeg har det helt likt!! Samme med kjæresten min, for da han bestemte seg for å slutte å røyke, så sluttet han på dagen, og han syns det var enkelt.. Men som han sier, så har det litt med hvor motivert man er tror jeg. Kanskje han var hakke mer motivert enn det jeg er for å slutte, og da kjenner man, og føler man kanskje mer på abstinensplagene? Men jeg er likt som deg, et menneske med MASSE følelser, og kjenner meg veldig igjen i det du sier med å ha HELE følelsesregisteret på samme dag.. Eller innen samme minutt :fnise: Det hjelper ikke med situasjonen vi er i nå.

Men Onico hjelper masse, selv om det er hardt for tannkjøttet. Også har jeg baket masse i dag, knekkebrød og rundstykker. Tenker jeg prøver å bake så sunne ting som mulig, siden jeg merket jeg fråtser litt mer enn ellers de dagene her... * WOPS *

Skrevet

Jeg tror det er litt forskjellig hvor avhengig kroppen blir. Jo mer avhengig-jo verre er det å slutte. Jeg synes også det var skikkelig vanskelig og slet masse de første ukene. Andre jeg kjenner har ikke hatt noen problemer. De er heldige!

Det er sant! Misforstå meg rett, men det gjør det enklere for meg å vite at andre også syns det var vanskelig å slutte.. :P Og at alle ikke er slike supermennesker som klarer alt de bestemmer seg for, uten å plages LITT en gang. Hvis du skjønner hva jeg mener!

Skrevet

I går gråt jeg utrolig mye og fikk ikke sove. Haddr aldri trodd det skulle være så ille!! Føler meg virkelig deprimert og har gråten i halsen hele tiden. Vil bare komme meg hjem og legge meg.. huff :-(

Skrevet

I går gråt jeg utrolig mye og fikk ikke sove. Haddr aldri trodd det skulle være så ille!! Føler meg virkelig deprimert og har gråten i halsen hele tiden. Vil bare komme meg hjem og legge meg.. huff :-(

Huff :( Mange får skikkelige fysiske og psyiske problemer når de slutter med nikotin, som gjør at mange faller tilbake til snus/røyken. Nettopp fordi plagene blir for uutholdige.. Kanksje du skulle forsøkt med niktotinplaster, for så og gradvis gå ned på styrken? Kanskje symptomene blir litt mildere, og litt mer levlig?

Men jeg føler med deg.. Jeg har hele tiden i tankene at "jeg kan jo bare dra på butikken å kjøpe meg snus. Skal bare ta én". Og jeg prøver febrilsk å jobbe mot de tankene, selv om det jo er mine tanker opprinnelig. Men jeg trøster meg med at det blir bedre. Det er hardt og slutte, det gjør vondt. Det er ubehagelig når det står på, men det er ikke farlig. Det går over!! Så prøv å hold ut :hug:

Skrevet

Hvordan går det Lillemyy? :-)

Her har jeg brukt Onico og er helt sår under leppa. Så orker ikke bruke den så mye! Jeg har hatt en litt bedre dag enn i går, fortsatt veldig amper og lett irritert men ikke like ille :-)

Skrevet

Hvordan går det Lillemyy? :-)

Her har jeg brukt Onico og er helt sår under leppa. Så orker ikke bruke den så mye! Jeg har hatt en litt bedre dag enn i går, fortsatt veldig amper og lett irritert men ikke like ille :-)

Det går egentlig helt greit :) Snuser fortsatt onico, skal gi det en uke til ;p Jeg sprakk her om dagen da, da fikk jeg en snus av en venn... Men har gått greit likevel, selv om det fortsatt frister å bare dra på butikken å kjøpe snus.

Hvor mange dager er du på nå? I morgen har jeg vært 7 dager uten!! Merker det går litt bedre for hver dag, men psyker meg litt ned merker jeg :)

Skrevet

Så flink du er! Det er normalt med en sprekk her og der, det viktigste er at du ser på det som nettopp det slik at du ikke fortsetter. Jeg har trua på deg! :-)

Om en time er det 5 dager siden min siste snus. Veldig stolt av meg selv og på at jeg kommer til å klare det :-D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...