Gå til innhold

Motivasjonstråd for snusslutt!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvem er med?

Jeg er på dag 2, 7 timer og 51 minutt.... Dette er 4 gangen jeg prøver å slutte, bare at denne gangen er det helt stopp!!

Mine hovedgrunner er økonomi, helse, og at jeg er dritt lei av å være avhengig av noe. Panikken når man begynner å gå tom, følelsen av at "jeg burde slutte" hengende over skulderen hele tiden er også en byrde.

Er det noen flere i samme situasjon som meg? Noen som har sluttet, eller tenker å slutte?

Såfall, kom å join min (frustrasjons) motivasjonstråd for å endelig slutte med snusen, en gang for alle!!

:5:

Endret av lille_myyy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er på min første dag uten snus i dag!

Ble svimmel i 13 tiden, og er ekstremt overfølsom og irritabel akkurat nå. Hvor lang tid tar det før det går over? Jeg vil bare kjøpe snus akkurat nå!

Skrevet

Jeg er på min første dag uten snus i dag!

Ble svimmel i 13 tiden, og er ekstremt overfølsom og irritabel akkurat nå. Hvor lang tid tar det før det går over? Jeg vil bare kjøpe snus akkurat nå!

Så bra! Det er bare å stå på videre :) Jeg er fortsatt irritabel, men kjenner det er litt mindre i dag enn dagen før, og i går.. Så det blir jo bedre! Men savner snus hele tiden.

Tror jeg skal sette av pengene jeg sparer på snus på en egen konto, slik at jeg fysisk har de pengene jeg sparer. For akkurat nå (etter 2 dager og 10 timer), husker jeg ikke grunnene til at jeg ville slutte en gang. Bare på hvor deilig det hadde vært å tatt seg en snus, NÅ! :scorpis:

Skrevet

Har du lasta ned slutta-appen? Der står det nøyaktig hvor mye du sparer!! :-D

Økonomi er en god motivasjon for meg også, men lurer litt på Onico i en overgangsfase. Jeg er sååå sur nå!!

Skrevet

Shit så flinke dere er!!! Tenker selv å slutte 1 Januar! På samme grunnlag som det dere slutter for. Økonomi, helse, tenner, osv. :) STÅ PÅ!!

Skrevet

Kaffekjærring: egentlig skulle dette være et nyttårsforsett for meg også, men jeg tror det er lurere å snikstarte på dette, så det blir litt lettere å overholde! :-) Da er man jo allerede godt i gang når 1.Januar kommer!

Gjest Veritaserum
Skrevet

Holder på med min siste boks, kjøpte den i dag. :fnise:
Gud hvor jeg gruer meg. Er det bare jeg som får et sug i magen, en ekkel følelse som gjør meg sint og irritert. Klarer ikke helt å forklare følelsen, men.. det er som et konstant sug i magen.

Skrevet

Kaffekjærring: egentlig skulle dette være et nyttårsforsett for meg også, men jeg tror det er lurere å snikstarte på dette, så det blir litt lettere å overholde! :-) Da er man jo allerede godt i gang når 1.Januar kommer!

Samme tenker jeg :)

Jeg har kjøpt onico, og det funker veldig bra for meg nå. Sinnet går over, hos meg kommer det bare små bølger av sinne og frustrasjon, også går det over! :D I mellomtiden puster jeg, hopper jeg, synger jeg eller spiser masse sjokolade, også går det over! Og den mestringsfølelsen er også veldig deilig, når man faktisk klarer enda en dag uten snus!!

Har slutta-appen, men er ekstra motivasjon og sette de på egen konto, slik at de faktisk ER der. Hvis ikke bruker jeg bare pengene på andre ting :P

Jeg bør holde meg unna sjokoladen forresten, ellers blir jeg MEGA-stor til jul :fnise: Men første uka er vel lov å bare gi litt faen, og fråtse litt ekstra??! :sjenert:

Skrevet

Holder på med min siste boks, kjøpte den i dag. :fnise:

Gud hvor jeg gruer meg. Er det bare jeg som får et sug i magen, en ekkel følelse som gjør meg sint og irritert. Klarer ikke helt å forklare følelsen, men.. det er som et konstant sug i magen.

Dette klarer du kjempebra!! :D Men jeg kjenner til den følelsen, og det er det som gjør snusslutt så vanskelig, synes jeg... Samt lengselen etter noe - akkurat som det er noe som mangler. Skikkelig tomhetsfølelse :vetikke: ... Men, det går over??? Heehehhee

Skrevet

Shit så flinke dere er!!! Tenker selv å slutte 1 Januar! På samme grunnlag som det dere slutter for. Økonomi, helse, tenner, osv. :) STÅ PÅ!!

Da er det bare å motivere seg, og kose seg med snusen den siste tiden! ;) Lykke til!! :D

Gjest Veritaserum
Skrevet

Oh Onico skal være verre for tennene har jeg lest. Mange grufulle bilder på google. Men hvem vet hva som er sant.
En gang klarte jeg å slutte i 10 måneder, satt å så på "skrekk bilder" av hva som kan skje med tennene.. endte opp på ei svensk side hvor de selger snus og snussuget ble enda større *klasker meg selv i pannen*
Stjal en snus fra min bror.. en snus ble til to, og tre, og til slutt tok jeg en hel boks og her sitter jeg 1 år etter med snus under leppa :grine:

For meg så er snusavhengighet som alkohol for alkoholikere. Det er ingenting som heter "bare en snus". En snus er alt som skal til for at jeg er tilbake med dåsa i hånden og prisen under leppa 24/7.

Målet mitt er at en dag kan jeg si "Jeg er en tørrlagt snuser" når noen spør om jeg snuser eller røyker.
Bruker å si at jeg er en snusoholiker, for avhengigheten min er like sterk :fnise:

Skrevet (endret)

Oh Onico skal være verre for tennene har jeg lest. Mange grufulle bilder på google. Men hvem vet hva som er sant.

En gang klarte jeg å slutte i 10 måneder, satt å så på "skrekk bilder" av hva som kan skje med tennene.. endte opp på ei svensk side hvor de selger snus og snussuget ble enda større *klasker meg selv i pannen*

Stjal en snus fra min bror.. en snus ble til to, og tre, og til slutt tok jeg en hel boks og her sitter jeg 1 år etter med snus under leppa :grine:

For meg så er snusavhengighet som alkohol for alkoholikere. Det er ingenting som heter "bare en snus". En snus er alt som skal til for at jeg er tilbake med dåsa i hånden og prisen under leppa 24/7.

Målet mitt er at en dag kan jeg si "Jeg er en tørrlagt snuser" når noen spør om jeg snuser eller røyker.

Bruker å si at jeg er en snusoholiker, for avhengigheten min er like sterk :fnise:

Ja, Onico er hardt for tannkjøttet. Så skal bare bruke det de første to ukene, slik at jeg kommer over det verste suget.

Haha, wow! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver :fnise: Har fått så mange kommentarer på at jeg har forsøkt å sluttet før, men har aldri klart det 100 %. Har alltid bommet en snus her og der, og det har ALLTID endt opp med at jeg har begynt sagte med sikkert igjen. Denne gangen skal jeg holde meg helt unna snus og nikotin, værtfall de første 30 dagene. Har gitt meg lov til å ta "én" den 31. desember, men frem til da er det helt stopp.

(Ja, jeg blir deprimert av tanken, men jeg tror det er verdt det....)

Endret av lille_myyy
Gjest Veritaserum
Skrevet

Ja, Onico er hardt for tannkjøttet. Så skal bare bruke det de første to ukene, slik at jeg kommer over det verste suget.

Haha, wow! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver :fnise: Har fått så mange kommentarer på at jeg har forsøkt å sluttet før, men har aldri klart det 100 %. Har alltid bommet en snus her og der, og det har ALLTID endt opp med at jeg har begynt sagte med sikkert igjen. Denne gangen skal jeg holde meg helt unna snus og nikotin, værtfall de første 30 dagene. Har gitt meg lov til å ta "én" den 31. desember, men frem til da er det helt stopp.

(Ja, jeg blir deprimert av tanken, men jeg tror det er verdt det....)

Det er så sykt, skal bare en snus til for at du sitter i saksa. Dumme, men herlige, nydelige snusen.

Gud gruer meg sånn til å slutte, elsker skruffen min, men samtidig så hater jeg den, for jeg blir jo blakk! To snusbokser på to dager, omg galskap.

Gjest Veritaserum
Skrevet

Oh noe til å motivere dere: Snusen kommer til å gå opp i pris til nyåret!
Snart så koster det vell 150kr for en boks :(
Husker da det kostet rundt 40kr for en liten mocca, nå koster den ikke bare flesk, men hele grisen.

Skrevet

Vært på butikken og kjøpt alt utenom snus.. sjokolade, nøtter, kjeks og mandariner. Det hjelper! ;-) Gir meg selv lov til å skeie ut i dag, selv om det er tirsdag. Og det med god samvittighet! 😄

• Liker 1
Skrevet

Vært på butikken og kjøpt alt utenom snus.. sjokolade, nøtter, kjeks og mandariner. Det hjelper! ;-) Gir meg selv lov til å skeie ut i dag, selv om det er tirsdag. Og det med god samvittighet!

Haha, godt å høre det er flere enn meg som fråtser de første dagene da! Har faktisk klart å vært på trening hver dag siden jeg sluttet med snus, og det hjelper utrolig mye på abstinensplagene :-) Gleder meg til i morgen, for da er nok en snusfri-dag over! :danse:

Skrevet

Jeg sluttet for ca et halvt år siden. Veldig vanskelig men gud så deilig å være kvitt!! Jeg synes de to første ukene var veldig vanskelige og hadde på forhånd bestemt meg for at da kunne jeg bare fråtse i annet godt. Alt var lov da utenom nikotin ;) Trening synes jeg hjalp endel! Løp vel rundt en mil hver dag de første to ukene :fnise: og tyggis! I følge slutta appen tar det 1-4 uker (om jeg husker rett) til kroppen kvitter seg med den fysiske avhengigheten, etter det er det visst psykisk. Da hjalp tyggis veldig for meg. Puttet den under leppa :fnise: Stå på og lykke til! Jeg savner snus fortsatt litt, men er veldig glad jeg sluttet. Har spart ca 15 000 kr nå. På et halvt år :sjokk:

Skrevet

Og sånn for å unngå å sprekke: jeg tenkte at om jeg sprakk og tok en snus så måtte jeg gjennom de kroppslige abstinensene igjen og begynne på nytt.. Og det ville jeg jo ikke.

Skrevet

Og sånn for å unngå å sprekke: jeg tenkte at om jeg sprakk og tok en snus så måtte jeg gjennom de kroppslige abstinensene igjen og begynne på nytt.. Og det ville jeg jo ikke.

Akkurat nå kommer jeg ikke på HVORFOR jeg velger å slutte? Dagen i dag har vært sykt vanskelig, og skulle jo tro at etter 3 dager og 12 timer ville det bli bedre, enn verre?? :P

Wææææh, jeg blir gal :sur:

Skrevet

Folk reagerer nok forskjellig Lillemy. Pust med magen, det går i bølgedaler!

Jeg har det IKKE bra i dag hvis det er noe trøst. Klikka på kjæresten for ingenting, gråter mye og vil ned på butikken og kjøpe nikotinfri snus.

Dette helvete må jeg gjennom før eller siden uansett, så kan like godt ta det nå.. og som noen over her nevnte, jeg gidder IKKE å gå gjennom dette her mer enn en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...