AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Del Skrevet 2. desember 2014 Må ta en sprøyte idag. 9-10 mnd siden sist. Hva gjør jeg for å ikke få panikk? Ååå, kommer til å besvimeee... Anonymous poster hash: df806...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Del Skrevet 2. desember 2014 Snu hodet vekk. Ikke se på. Tenk på små kaniner som hopper bortover en grønn eng en varm sommerdag. Anonymous poster hash: 468b1...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Del Skrevet 2. desember 2014 Små kaniner? Ok.. Må bare tenke at jeg ikke dør.. Alle de irrasjonelle tankene.. Grøss. Vet ikke om jeg har råd til emlakrem. Må se om jeg har igjen noeAnonymous poster hash: df806...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Del Skrevet 2. desember 2014 Pust dypt inn og ut! Lange trekk helt ned i magen, og ikke se på mens sykepleieren setter nålen i. Det er overraskende hvor lite du kjenner hvis du ikke vet når stikket kommer. Det tar 20 sekund, så er det over! Anonymous poster hash: 32eb2...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Del Skrevet 2. desember 2014 Pust dypt inn og ut! Lange trekk helt ned i magen, og ikke se på mens sykepleieren setter nålen i. Det er overraskende hvor lite du kjenner hvis du ikke vet når stikket kommer. Det tar 20 sekund, så er det over! Anonymous poster hash: 32eb2...9eb Jeg har arr der fordi jeg har blitt stukket så mye. Bare jeg tar der med neglen, får jeg vondt. Så er redd for smertene de skal vel ta noen glass blod, hater når de skifter ut glassene... Håper jeg klarer å ta meg sammen og tenke på noe helt annet! Sist jeg tok blodprøve, holdt jeg på å få sammenbrudd.. Og brent barn skyr ildenAnonymous poster hash: df806...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockejenta Skrevet 2. desember 2014 #6 Del Skrevet 2. desember 2014 Det jeg pleide å gjøre, var å kjøpe bedøvelseskrem som jeg smurte på 1 time før jeg skulle ta blodprøve. Da kjente jeg ikke sprøyta og i tillegg så jeg bort. Det er en quick fix bare, men du burde nok jobbe med hvorfor du er redd for sprøyter. For meg endte det med at jeg ble kastet ut i ilden av legen min, som sa at jeg måtte ta en blodprøve der og da. Begynte å kaldsvette og ble veldig redd, men sykepleieren som tok blodprøven tok veldig godt vare på meg og støttet meg gjennom det hele. Klarte til og med å se på når hun stakk og kjente at jeg faktisk ble fascinert av å se på! Så nå er jeg ikke redd og pleier fremdeles å kikke på når de stikker. Så si i fra til sykepleieren om at du er veldig redd for sprøyter, så vil de nok ta bedre vare på deg og hjelpe deg gjennom det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daisydaisy Skrevet 2. desember 2014 #7 Del Skrevet 2. desember 2014 Opplys den som skal sette sprøyta om at du har sprøyteskrekk, og fortell at du ikke vil se den slik at de kan fortelle deg når du skal se bort. Pust godt, og prøv å forhold deg rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg har arr der fordi jeg har blitt stukket så mye. Bare jeg tar der med neglen, får jeg vondt. Så er redd for smertene de skal vel ta noen glass blod, hater når de skifter ut glassene... Håper jeg klarer å ta meg sammen og tenke på noe helt annet! Sist jeg tok blodprøve, holdt jeg på å få sammenbrudd.. Og brent barn skyr ildenAnonymous poster hash: df806...6f4 Gi beskjed til sykepleieren om dette. Da får du i det minste ligge på en benk, og de tar veldig hensyn. Ja, det er verst når de skifter glass, men det er allikevel kjapt over. Ta med musikk i ørene, ett eller annet som gjør at du ikke fokuserer på det. Det må gjøres, du må bare finne den beste måten å få det gjort på! Lykke til Anonymous poster hash: 32eb2...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #9 Del Skrevet 2. desember 2014 Små kaniner? Ok.. Må bare tenke at jeg ikke dør.. Alle de irrasjonelle tankene.. Grøss. Vet ikke om jeg har råd til emlakrem. Må se om jeg har igjen noeAnonymous poster hash: df806...6f4 Hvorfor skulle du ha dødd av en sprøyte? Anonymous poster hash: e960f...eec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #10 Del Skrevet 2. desember 2014 Hvorfor skulle du ha dødd av en sprøyte? Anonymous poster hash: e960f...eec Hun tror jo ikke det, hun skriver jo rett etterpå at det er irrasjonelle tanker. Angst er ikke alltid så logisk. Anonymous poster hash: a492e...908 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #11 Del Skrevet 2. desember 2014 Takk ! Pleier å si jeg har sprøyteskrekk ja. Men vil ofte vite når de stikker, så jeg ikke skvetter.. Hm..Anonymous poster hash: df806...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #12 Del Skrevet 2. desember 2014 Hvorfor skulle du ha dødd av en sprøyte? Anonymous poster hash: e960f...eec Det er en irrasjonell tanke, pga angsten. Det har ikke rot i virkeligheten, sier jeg her å nå.Anonymous poster hash: df806...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J_9 Skrevet 2. desember 2014 #13 Del Skrevet 2. desember 2014 Det jeg pleide å gjøre, var å kjøpe bedøvelseskrem som jeg smurte på 1 time før jeg skulle ta blodprøve. Da kjente jeg ikke sprøyta og i tillegg så jeg bort. Det er en quick fix bare, men du burde nok jobbe med hvorfor du er redd for sprøyter. For meg endte det med at jeg ble kastet ut i ilden av legen min, som sa at jeg måtte ta en blodprøve der og da. Begynte å kaldsvette og ble veldig redd, men sykepleieren som tok blodprøven tok veldig godt vare på meg og støttet meg gjennom det hele. Klarte til og med å se på når hun stakk og kjente at jeg faktisk ble fascinert av å se på! Så nå er jeg ikke redd og pleier fremdeles å kikke på når de stikker. Så si i fra til sykepleieren om at du er veldig redd for sprøyter, så vil de nok ta bedre vare på deg og hjelpe deg gjennom det. Haha meg og! Hadde sprøyteskrekk helt til jeg så at de stakk en gang, ble faktisk helt sinnsykt fascinert av det!!! Og jeg ble etterhvert så interessert i det sykepleierne gjør, at jeg selv nå vil bli sykepleier! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #14 Del Skrevet 2. desember 2014 Haha meg og! Hadde sprøyteskrekk helt til jeg så at de stakk en gang, ble faktisk helt sinnsykt fascinert av det!!! Og jeg ble etterhvert så interessert i det sykepleierne gjør, at jeg selv nå vil bli sykepleier! Jeg er motsatt. Fantes ikke redd for sprøyter tidligere, satt og så på at legen stakk i armen, kunne ikke brydd meg mindre. Var gjennom traumatiske opplevelser på sykehuset og fikk sprøyteskrekk. Mye fordi jeg har PTSD og får flashbacks når jeg ser nåler :( Vel, jeg må gjennom det.. Kanskje jeg kan unne meg en sjokolade etterpå Anonymous poster hash: df806...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J_9 Skrevet 2. desember 2014 #15 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg er motsatt. Fantes ikke redd for sprøyter tidligere, satt og så på at legen stakk i armen, kunne ikke brydd meg mindre. Var gjennom traumatiske opplevelser på sykehuset og fikk sprøyteskrekk. Mye fordi jeg har PTSD og får flashbacks når jeg ser nåler :( Vel, jeg må gjennom det.. Kanskje jeg kan unne meg en sjokolade etterpå Anonymous poster hash: df806...6f4 Uff... Det var trist å høre! Prøv å pust inn med nesen og ut med munnen i dype drag litt før, under og etter hun har satt inn sprøyten! Dette roer ned nervesystemet. Dette vil sikkert gå kjempebra! Unn deg MASSE sjokolade etterpå ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #16 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg var ekstremt redd for sprøyter før. Fikk panikk hver gang jeg skulle ta blodprøve. Sykepleiern begynte å bruke barnekanyle på meg, som var mindre og tynnere sa hun, da var det greiere. Når jeg tenker meg om nå, kan det godt hende de tok en hvit løgn for å roe meg, ikke vet jeg om det finnes mindre kanyler... men det hjalp, og jeg ble roligere Nå finnes jeg ikke redd for sprøyter lengre. Etter to barnefødsler og et hav av blodprøver forsvant skrekken. Håper du kommer over skrekken, ikke noe gøy å være så redd Anonymous poster hash: 9ea96...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #17 Del Skrevet 3. desember 2014 En blodprøve henter ut noe, nemliig blod, og er ikke en sprøyte da en sprøyte setter inn noe i form av væsle eller et annet preperat. Du har ikke sprøyteskrekk men er redd for nåler. Du får kjøpe Emla krem som vi bruker på småbarn. Ra på en time før du skal stikkes. Du bør jo absolutt ikke bli gravid, eller få noen sykdommer som medfører at du må stikke deg selv, f.eks. Diabetes, før du har bearbeidet forholdet ditt til nåler.Anonymous poster hash: 7f5e0...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #18 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg var ekstremt redd for sprøyter før. Fikk panikk hver gang jeg skulle ta blodprøve. Sykepleiern begynte å bruke barnekanyle på meg, som var mindre og tynnere sa hun, da var det greiere. Når jeg tenker meg om nå, kan det godt hende de tok en hvit løgn for å roe meg, ikke vet jeg om det finnes mindre kanyler... men det hjalp, og jeg ble roligere Nå finnes jeg ikke redd for sprøyter lengre. Etter to barnefødsler og et hav av blodprøver forsvant skrekken. Håper du kommer over skrekken, ikke noe gøy å være så redd Anonymous poster hash: 9ea96...a79 Joda, det finnes "babynåler" de er litt tynnere, ja, men jeg synes ikke de er noe bedre. Det hjalp de to første gangene kanskje, men ikke nå lenger. Jeg håper også at jeg kommer over skrekken, det er jo ikke veldig hyggelig å få angst hver gang man må gjennom noe sånt, og det må man jo dessverre i løpet av livet en eller annen gang... Jeg har også tatt et hav blodprøver, og andre sprøyter, og det er årsaken til at jeg er redd har da vært gjennom mye eksponering, så vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt skrekken :/En blodprøve henter ut noe, nemliig blod, og er ikke en sprøyte da en sprøyte setter inn noe i form av væsle eller et annet preperat. Du har ikke sprøyteskrekk men er redd for nåler. Du får kjøpe Emla krem som vi bruker på småbarn. Ra på en time før du skal stikkes. Du bør jo absolutt ikke bli gravid, eller få noen sykdommer som medfører at du må stikke deg selv, f.eks. Diabetes, før du har bearbeidet forholdet ditt til nåler.Anonymous poster hash: 7f5e0...a28 Det var da svært så påståelig og pirkete du skulle være da, hva er vitsen med det egentlig? Hva vet du om jeg har sprøyteskrekk eller ikke...? Jeg har nemlig det og er like redd for å få injisert noe som å få hentet ut blod. Har tatt endel hundretalls sprøyter/blodprøver i mitt liv. Emlakrem fungerer dessverre ikke så godt på meg, jeg vet ikke hvorfor? Følger bruksanvisningen. Kjenner nok litt mindre da, så bruker det uansett men det hjelper ikke på skrekken! Det hjalp på skrekken de første femti gangene, men ikke nå lenger. Sikkert fordi grensene er flyttet på en måte. At jeg ikke "bør" få sykdommer som medfører at jeg må stikke meg selv? Det er ikke akkurat noe man velger selv gitt, dessverre jeg tror de fleste hadde valgt å være friske om det var noe de kunne velge selv Og du aner jo ikke om jeg har en sykdom som gjør at jeg må stikke meg selv, heller.. Anonymous poster hash: df806...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviendha Skrevet 3. desember 2014 #19 Del Skrevet 3. desember 2014 Er også veldig redd nåler (både vanlige sprøyter og uthenting av blodprøver), men det som hjelper for meg er å se på når de stikker. Som noen nevnte lenger opp, er det fascinerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #20 Del Skrevet 3. desember 2014 Er også veldig redd nåler (både vanlige sprøyter og uthenting av blodprøver), men det som hjelper for meg er å se på når de stikker. Som noen nevnte lenger opp, er det fascinerende! Jeg synes bare det er forferdelig å se på føler at de stikker nåla nesten gjennom armenAnonymous poster hash: df806...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå