Gå til innhold

Øresus og knitring/kneipng i øret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt konstant øresus i mange mnd nå, men den siste uka har det innimellom begynt med pulserende knitre/knepelyder inni der.. Noen som har vært borti det før?

Kan jo legge til at jeg siden ca februar har hatt et trykk daglig i varierende graf rundt nese/øye..

Var til legen i mars/april og ble bedt om å prøve allergi nesespray det har ikke hjulpet.

Fenu-max hjalp derimot noe en periode.

Vært mye plaga med ørebetennelser tidligere, men har ikke hatt den knitringa/knepinga før.. (Klør dog litt innimellom noe jeg også gjør når det er mild bettenelse)

Anonymous poster hash: 42eed...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Væske på mellomøret, var det første jeg tenkte. Jeg har det samme i så fall, kommer til å følge tråden tett.

Tips: Nesespray av 100 % sesamolje har fungert for meg. Jeg blir ikke kvitt det på denne måten, men det roer seg betraktelig. Tror for øvrig det skal gå over av seg selv, men at det kan ta tid.

Vi kunne jo godt delt litt erfaringer og råd, dersom det viser seg at vi sliter med det samme :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mulig du har væske i mellomøret, ja, eller ørevoks. Har legen sjekket ørene dine?

Anonymous poster hash: 302c3...95f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du visdomstenner i øvre kjeve? Hadde de samme problemene da den ene visdomstannen min skapte problemer. Fikk fjernet denne og *popp*

Anonymous poster hash: dbd71...533
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos flere ønh-spesialister og i mr og de finner ingen grunn til min øresus (ikke hele tiden så ikke tinnitus, men daglig), dott ene øret, knitring, pulsering, lydsensitivitet og mer. Har ikke vært utsatt for høye lyder over tid eller plutselig høy lyd (lydtraumer). Men det kan være at jeg har en kronisk virusinfeksjon innerst inni øret fordi øretrompeten er antakelig ganske tett (hoven). Jeg prøvde kortisonnesespray en periode, det hjalp på øreproblemene men jeg fikk den ene bihulebetennelsen etter den andre og bløde daglig neseblod, så da var det best å slutte med nesesprayen. Så jeg må bare gå sånn, er bittelitt bedre nå etter ca 5 år. Faren min har og div øregreier, blant annet tinnitus, men han har hatt mange ørebetennelser (det har jeg hatt kun en gang) og opplevd mye høye lyder over tid. Men han har noe øregreier han har hatt hele livet som han ikke får svar på. Å fjerne visdomstenner hjalp ikke meg.

Så kan være at du ikke noen sinne får noen svar TS på hva det er med deg, men håper det! Lykke til :)

Anonymous poster hash: b7de8...35e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden legen har sett i ørene mine, husker ikke helt om det ble gjort i mars/april..

Kan jo kanskje hende at det har lagt seg væske der inne ja, er det noe legen ser?

Har jo hatt det før, (med så stort trykk at tromnehinnene sprakk på begge sider og påfølgende sykehusopphold på en uke) men er så lenge siden at jeg ikke husker hvordan det var i tiden før de sprakk.. (Bortsett fra de siste timene i forveien da kjentes det ut som tannverk)

Visdomstenna tror jeg er helt utvokst ja.

Anonymous poster hash: 42eed...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare påpeke at til tross for hva mange tror; tinnitus og øresus er akkurat det samme. Tinnitus er det latinske navnet, øresus det norske.

Så til spørsmålet; jeg har selv hatt øresus i mange år, og skikkelig ille de siste tre/fire årene. Jeg har heller aldri fått svar på hvorfor jeg har utviklet øresus, og jeg har all verdens lyder, blant annet knitrelyder som kommer og går.

Anonymous poster hash: 75b58...551
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...