Gå til innhold

Jeg kaller p-piller for idiot-piller...he he

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ved langvarig bruk av p-piller risikerer du at koroppen din slutter å produsere viktige kjønnshormoner selv.Du kan ødelegge din naturlige hormonproduksjon,permanent,alltså for resten av livet ditt,ved langvarig bruk. På lik linje med menn som tar anabole steroider...ved langvarig bruk-slutter kroppen selv å produsere testostern,og dette gir alvorlige bivirkninger som impotens og annet...LEGENE informerer dere ikke om dette.Burde vært forbudt å skrive ut idiot-piller(p-piller) uten å opplyse om langtidsskadevirkninger ved langvarig bruk..Hormoner som er viktig for et godt sexualliv blant annet.
Kvinner klager stadig over manglende sexlyst,manglende orgasmer,og manglende fuktighet/sårhet eller smerter ved sex.
Tror dere ikke at idiot-pillene kan ha skylda for mye av dette??he he (les p-piler)De er åpenbart laget for idioter : )Som lett lar seg lure-og som er totalt ukritisk til hva de egentlig putter i seg år etter år.Mange kvinner går hele livet på idiot-pillene...i hvertfall de største idiotene gjør det : )

WW

Anonymous poster hash: 6e6b8...c38
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sophia21

Det er jo ganske fascinerende når du nevner de som er ukritiske. Du virker ikke så veldig kritisk selv. For eksempel, tror du virkelig at du kan komme med en slik uttalelse på et nettforum, og i tillegg omtale pillene med selvoppfunne navn som "idiotpiller", og de som bruker det som idioter, og ikke vise til en eneste seriøs og sikker kilde på dette?

Et lite tips for fremtiden: Ønsker du å bli tatt seriøst og å påvirke, så bør du holde deg til saklig språkbruk og kunne dokumentere alle påstander som ikke er allment kjent kunnskap.

Jeg begynner å bli bare litt lei av folk som ukritisk poster både det ene og det andre på facebook og nettforum og tar det som en ubestridt sannhet fordi de "har lest det på nettet".

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske fascinerende når du nevner de som er ukritiske. Du virker ikke så veldig kritisk selv. For eksempel, tror du virkelig at du kan komme med en slik uttalelse på et nettforum, og i tillegg omtale pillene med selvoppfunne navn som "idiotpiller", og de som bruker det som idioter, og ikke vise til en eneste seriøs og sikker kilde på dette?

Et lite tips for fremtiden: Ønsker du å bli tatt seriøst og å påvirke, så bør du holde deg til saklig språkbruk og kunne dokumentere alle påstander som ikke er allment kjent kunnskap.

Jeg begynner å bli bare litt lei av folk som ukritisk poster både det ene og det andre på facebook og nettforum og tar det som en ubestridt sannhet fordi de "har lest det på nettet".

Hadde uten tvil hjulpet med noen kildehenvisninger og tatt seg litt mere bry med sin fremstiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ska nå effektivt ut med et budskap-gjelder det å f.eks formulere seg på en måte-som folk husker...og alltid blir å huske,helst for resten av livet : ) .IDIOT-PILLER er nokså treffende...he he Er det ikke??? : ) Det ordet kommer du til å huske.

Det finnes masse forskning på dette og artikler om dette tema-for de som er interesert-er det bare å søke de opp på nettet.Dette er allmennkunnskap i dag-men ikke for idioter....De gidder ikke å undersøke engang-hva det er de putter i munnen hver dag,år etter år ...de stler bare blindt på legen,at dette er ufarlig..

Idiot-pillene gjør mange kvinner sexuelt dysfunksjonelle (DVS på en måte hormonelt kastrerte) + at det er vanlig at kvinner som går på idiot-piller,svært ofte sliter med smerter under samleie.I tillegg kommer dødsfall og blodpropp- som alvorlige bivirkninger...

Men....idiotene fortsetter å ta pillene,til tross for plagene,hver dag hele livet...til tross for alle bi-virkningene og plagene.Hvordan er det mulig?

Og ikke selv-mistenke at p-pllene/IDIOT-PILLENE er årsaken ??

Jeg var så hyperinteligent-at jeg forstod det etter kunn mnd bruk....

For jeg er ingen idiot-spisende idiot-pille spiser...he he

Må være lov å være litt humoristisk.Men det må være lov å stille spørsmålstegn ved mange kvinners intelligens...når de er så lettpåvirkelige,lettlurte, og ukritiske til disse pillene-som er laget for idiotene i samfunnet : )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man ska nå effektivt ut med et budskap-gjelder det å f.eks formulere seg på en måte-som folk husker...og alltid blir å huske,helst for resten av livet : ) .IDIOT-PILLER er nokså treffende...he he Er det ikke??? : ) Det ordet kommer du til å huske.

Det finnes masse forskning på dette og artikler om dette tema-for de som er interesert-er det bare å søke de opp på nettet.Dette er allmennkunnskap i dag-men ikke for idioter....De gidder ikke å undersøke engang-hva det er de putter i munnen hver dag,år etter år ...de stler bare blindt på legen,at dette er ufarlig..

Idiot-pillene gjør mange kvinner sexuelt dysfunksjonelle (DVS på en måte hormonelt kastrerte) + at det er vanlig at kvinner som går på idiot-piller,svært ofte sliter med smerter under samleie.I tillegg kommer dødsfall og blodpropp- som alvorlige bivirkninger...

Men....idiotene fortsetter å ta pillene,til tross for plagene,hver dag hele livet...til tross for alle bi-virkningene og plagene.Hvordan er det mulig?

Og ikke selv-mistenke at p-pllene/IDIOT-PILLENE er årsaken ??

Jeg var så hyperinteligent-at jeg forstod det etter kunn mnd bruk....

For jeg er ingen idiot-spisende idiot-pille spiser...he he

Må være lov å være litt humoristisk.Men det må være lov å stille spørsmålstegn ved mange kvinners intelligens...når de er så lettpåvirkelige,lettlurte, og ukritiske til disse pillene-som er laget for idiotene i samfunnet : )

NB! Kvinner som går på p-piller har også økt risiko for brystkreft...! Veldig kjipt å måtte skjære av seg brystene i 40 års alderen??Er det ikke???

Og kanskje også andre kreftformer.Forskningen er nok ikke ferdig enda-når det gjelder hormonelle prevensjonsmidler og sammenhengen med KREFT senere i livet.

Husk-at vi kvinner er det diskriminerte kjønn,B-kjønnet,stort sett over hele verden...sykdommer,skader og slikt som rammer kvinner-bevilges sjelden noen penger eller resurser....Tror du de gidder å bruke noe penger-på å forske på typiske "kvinne-produkter" ?Nei ALDRI i verden.De sparer heller penger og resurser...og forsker på manneproblemer og manne-medisiner.Om du tror det er full likestilling innen medisinen-må du tro om igjen.Da er du virkelig idiot : ) Hvilket kjønn i Norge TOPPER UFØRETRYGDSTATISTIKKENE???Gjett??? Jo KVINNER.

Dette rammer jo ikke MENN.Så da gidder ingen å bry seg om dette.Ikke engang din fastlege orker å fortelle deg om konsekvensene og alle bivirkningene.Du er ansvarlig selv-for egen helse.Så du må nok lete etter lenker på nettet selv.Og lese selv.Jeg gidder ikke å lete opp lenkene.

Søk gjerne på engelsk også-og les engelske artikler om temaet.

Viktig at sånne ting diskuteres på Kvinneguiden..he he Ellers blir jo alle kvinner å gå uvitende rundt å spise idiot-piller resten av livet sitt...og ende opp med ødelagt sexliv og kreft-som takken-for å ha tilfredsstilt MANNEN hele sitt liv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 02 Dec 2014 - 04:12, said:

NB! Kvinner som går på p-piller har også økt risiko for brystkreft...! Veldig kjipt å måtte skjære av seg brystene i 40 års alderen??Er det ikke???

Og kanskje også andre kreftformer.Forskningen er nok ikke ferdig enda-når det gjelder hormonelle prevensjonsmidler og sammenhengen med KREFT senere i livet.

Husk-at vi kvinner er det diskriminerte kjønn,B-kjønnet,stort sett over hele verden...sykdommer,skader og slikt som rammer kvinner-bevilges sjelden noen penger eller resurser....Tror du de gidder å bruke noe penger-på å forske på typiske "kvinne-produkter" ?Nei ALDRI i verden.De sparer heller penger og resurser...og forsker på manneproblemer og manne-medisiner.Om du tror det er full likestilling innen medisinen-må du tro om igjen.Da er du virkelig idiot : ) Hvilket kjønn i Norge TOPPER UFØRETRYGDSTATISTIKKENE???Gjett??? Jo KVINNER.

Dette rammer jo ikke MENN.Så da gidder ingen å bry seg om dette.Ikke engang din fastlege orker å fortelle deg om konsekvensene og alle bivirkningene.Du er ansvarlig selv-for egen helse.Så du må nok lete etter lenker på nettet selv.Og lese selv.Jeg gidder ikke å lete opp lenkene.

Søk gjerne på engelsk også-og les engelske artikler om temaet.

Viktig at sånne ting diskuteres på Kvinneguiden..he he Ellers blir jo alle kvinner å gå uvitende rundt å spise idiot-piller resten av livet sitt...og ende opp med ødelagt sexliv og kreft-som takken-for å ha tilfredsstilt MANNEN hele sitt liv....

p-piller gir en økt risiko for brystkreft for kvinner mellom 45 og 49 år, men ikke for kvinner yngre enn det. Det gjelder altså kvinner som nærmer seg overgangsalderen. Derimot reduseres risikoen for eggstokkreft og kreft i livmoren betydelig (40-50 %).

http://www.lommelegen.no/artikkel/p-piller-%C3%B8ker-ikke-fare-kreft

http://www.aftenposten.no/helse/P-piller-gir-ikke-mer-kreft-6338077.html

http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/p-piller-oeker-kreft-risiko/a/1952489/

http://tidsskriftet.no/article/573848/

http://www.dagbladet.no/2013/11/28/tema/kk/aller/p-piller/prevensjon/30530057/

Anonymous poster hash: 217a5...e33

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lite relevant å sammenligne anabole steroider som ingen vet hva inneholder og p-piller..

Anonymous poster hash: bdde0...cf8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell fra pille til pille. Jo mere hormoner du tar- jo større er sjansen for bivirkninger (rett meg om jeg tar feil)

Jeg vil også si at dette er fra kropp til kropp. Hvis sannsyneligheten for å få så mange bivirkninger hadde vært så stor, så tror jeg færre leger hadde skrevet ut resepter og helsesøstre ville ikke gitt det ut gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK , Einstein. Ikke alle reagerer negativt på p - piller . Verken med manglende sex lyst , kreft eller idioti.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dels er jeg enig i at det er for LITE fokus i medier og liknende på de negative sidene ved p-piller. Jeg opplevde også at legen som skrev ut pille etter pille til meg aldri fokuserte på at kanskje pillene ikke var bra for MEG. Jeg var ganske gammel da jeg begynte med p-piller, ca.26. Men jeg gikk bare i 2 år ca. Aner ikke hvor mange merker jeg har skiftet mellom? Noen fikk jeg migrene av, noen kvalme og uvelhet, men alle hadde samme effekt på meg: depresjon, hysteri, paranoid, sykelig sjalu, vektøkning.

Jeg trodde til slutt at jeg hadde en sinnslidelse, bipolar eller annet, jeg søkte hele tiden etter symptomer. Flere ganger i uka hadde jeg helt mentalt sammenbrudd, hylgrein og hikstet og kunne knapt roe meg ned. Jeg følte enkelte ganger at det var bedre at jeg var død enn at min kjæreste skulle lide på grunn av min personlighet. For det var jo HAN som fikk gjennomgå. Jeg kan takke min gud for at det ikke ble slutt for jeg så absolutt ingenting positivt i min kjæreste lengre. Bare at han tygde høyt irriterte vettet av meg. Bare han så en kjendis på tv så klikket jeg. Jeg ble asosial og trakk meg tilbake fra kollegaer og orket ingenting lengre. Og så en dag bare kom jeg og min samboer frem til... DRIT i de pillene da. Kanskje alt blir bedre?

Og så sluttet jeg... og vips.. en måneds tid senere var jeg plutselig en rolig, glad og avslappet jente igjen som har livsgnist og ikke tror at alle er ute etter å såre meg bak ryggen. Ærlig talt, jeg kan ikke tro jeg er den eneste i Norge som har negative opplevelser med p-pillen, men jeg håper dersom andre har samme problem at de slutter før det er for sent...

Anonymous poster hash: a15ea...57d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde menn brukt kondom, kunne alle kvinner sluttet med p-piller. Men er det så gøy å bruke det i faste forhold? P-piller brukes for å unngå graviditet. Er man dum om man forhindrer uønsket graviditet?

Ang. kreft er det mye her i verden som kan gi kreft. Oss lesbiske er vel mer utsatt for enkelte krefttyper, på grunn av manglende graviditet (mener å ha lest noe om det) på grunn av brystvevet som vokser frem til man ammer eller noe sånt.

Det er en risiko ved bruk av p-piller, og det er noe de fleste er klar over. Men alt her i livet er risiko, og er det noe vi er helt sikre på, så er det at vi alle skal dø en gang.

Anonymous poster hash: 07b22...981
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oss lesbiske er vel mer utsatt for enkelte krefttyper, på grunn av manglende graviditet (mener å ha lest noe om det) på grunn av brystvevet som vokser frem til man ammer eller noe sånt. Det er en risiko ved bruk av p-piller, og det er noe de fleste er klar over. Men alt her i livet er risiko, og er det noe vi er helt sikre på, så er det at vi alle skal dø en gang. Anonymous poster hash: 07b22...981

Tull. Blir det samme som å si at "alle hunnkatter trenger å få ett kull unger"

Anonymous poster hash: e87d0...c1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tromsølegen har også sett på faktorer som beskytter mot brystkreft, og kan fortelle at det å få barn tidlig er bra – å få mange barn er spesielt positivt med tanke på brystkreft. Årsaken er det kvinnelige kjønnshormonet østrogen. Brystvevet er under konstant påvirkning av kvinnelige kjønnshormoner, og østrogenet spiller en viktig rolle i utvikling av brystkreft. – Er man gravid er man mindre eksponert for østrogen, og jo flere graviditeter, jo mindre utsatt er du. Får du menstruasjon tidlig, og kommer i sen overgangsalder, er det uheldig, avslutter Bjerkaas.

Hentet fra bladet Labyrint utgitt av Universitetet i Tromsø.

Anonymous poster hash: 07b22...981
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved langvarig bruk av p-piller risikerer du at koroppen din slutter å produsere viktige kjønnshormoner selv.Du kan ødelegge din naturlige hormonproduksjon,permanent,alltså for resten av livet ditt,ved langvarig bruk. På lik linje med menn som tar anabole steroider...ved langvarig bruk-slutter kroppen selv å produsere testostern,og dette gir alvorlige bivirkninger som impotens og annet...LEGENE informerer dere ikke om dette.Burde vært forbudt å skrive ut idiot-piller(p-piller) uten å opplyse om langtidsskadevirkninger ved langvarig bruk..Hormoner som er viktig for et godt sexualliv blant annet.

Kvinner klager stadig over manglende sexlyst,manglende orgasmer,og manglende fuktighet/sårhet eller smerter ved sex.

Tror dere ikke at idiot-pillene kan ha skylda for mye av dette??he he (les p-piler)De er åpenbart laget for idioter : )Som lett lar seg lure-og som er totalt ukritisk til hva de egentlig putter i seg år etter år.Mange kvinner går hele livet på idiot-pillene...i hvertfall de største idiotene gjør det : )

WW

Så enig.

Men hva gjør man ikke for å få pult risikofritt?

Denne forsvaringen av p-piller her i tråden, er bare latterlig og noe folk MÅ gjøre for å forsvare idiotbruken av pillene.

Patetisk de luxe.

Anonymous poster hash: 62309...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg har større sjanse for å bli gravid om jeg hopper over så mange menstruasjoner som mulig (altså ved hjelp av p-piller) enn om jeg har mensen halve måneden, noe jeg har når jeg ikke går på pillen. Dessuten har jeg også mye større sjanse for å utvikle livmorhalskreft, så p-pillene minsker også den sjansen. Brystkreft slipper jeg nok siden ikke noen i slekta mi har hatt det.

Jeg må si at du virker ganske mye mer ukritisk enn det jeg gjør TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Years ago it was thought that prolonged use of birth control pills would interfere with a woman's subsequent ability to conceive, but this has been shown to be false. Similarly, doctors used to recommend taking an occasional break from birth control pills, but this offers no benefits and may increase your risk of an unplanned pregnancy.

Some research suggests that prolonged use of birth control pills increases the risk of certain types of cancer, such as cervical cancer and liver cancer. However, use of birth control pills also decreases the risk of other types of cancer, such as ovarian cancer and endometrial cancer.

The effect of birth control pills on breast cancer risk isn't clear. Some research indicates that birth control pills slightly increase the risk of breast cancer — but that 10 or more years after stopping the pill, a woman's breast cancer risk returns to the same level as if she had never taken birth control pills. Other studies don't support a link between birth control pills and breast cancer.

http://www.mayoclinic.org/healthy-living/birth-control/expert-answers/birth-control-pills/faq-20058110

Anonymous poster hash: a86ad...a1b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...