Gå til innhold

Knusktørt krøllete hår som nesten ramler av. Hjelp...

Gjest Nanna87

Anbefalte innlegg

Gjest Nanna87

Jeg har et typisk nordisk tynt blondt hår med bølger/krøller som virkelig synger på sitt siste vers. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre med det, og jeg nekter å klippe av alt. Etter ett lengre utenlandsopphold med mye bading og sol, samt bleking så er håret mitt så tørt og slitt at jeg kan knekke det av. Jeg er student så jeg har ikke rå til dyre produkter, og jeg har flere ganger prøvd olivenolje men dessverre blir stripet hår grønt av det...

Noen andre som kan gi meg en magisk kur som berger håret mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold deg unna typiske "krøllete hår"-produkter, for de inneholder mye silikon og annet dritt som tørker ut håret og gjør det enda verre. Ellers har Nisim en fin olje for håret som du tar i etter vask. Husker ikke hva den heter, men det er langt. Den er også veldig drøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanna87

Hold deg unna typiske "krøllete hår"-produkter, for de inneholder mye silikon og annet dritt som tørker ut håret og gjør det enda verre. Ellers har Nisim en fin olje for håret som du tar i etter vask. Husker ikke hva den heter, men det er langt. Den er også veldig drøy :)

Takk for svar. Jeg bruker allerede gode oljer i håret og det hjelper. Men jeg ser etter en "kur" som virkelig kan gå i dybden av ødelagt hår å reparere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ingen kurer som reparerer ødelagt hår på lang sikt, de bare dekker ødelagte hårstrå i silikon og slikt. Har vært i samme situasjon selv, og prøvde alt mulig.

Det som gjorde en forskjell for meg var å lære og ikke slite mer på håret:

1. Vaske håret sjeldnere. Ikke hver dag. Med mildere sjampo, ofte bare med balsam.

2. Beskytte håret når man sover, fester det høyt på hodet, så det ytre ikke blir mer slitt.

3. Sateng putetrekk.

4. Bruker en oljekur en gang i uken.

5. Aldri bruke stramme hårstrikk! Kan se at håret blir slitt av der strikket bruker å sitte.

Anonymous poster hash: a87bf...586
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...