Gå til innhold

Rønkten av hele kroppen, kan jeg ha på egne klær og bh?

Gjest Mocchhaa

Anbefalte innlegg

Gjest Mocchhaa

Har sportsBh som jeg kan bruke, den har ikke spiler i, kan jeg da ha den på om jeg må ta rønkten i sånn svær maskin ? Tnekte at kansje de delene man fester i ryggen på har metall, men er det noe som utgjør seg i den maskinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde ikke det var noen krise om det var metallbiter i klærne så lenge man ga beskjed om det?

Glem det, jeg leste ikke grundig nok.

Endret av detnytter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du får en sykehusskjorte å ha på under bildene. Du kan ikke ha på noe med metall, da hverken bh eller piercinger etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke det var noen krise om det var metallbiter i klærne så lenge man ga beskjed om det?

Jeg måtte hvertfall fjerne absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte hvertfall fjerne absolutt alt.

Mulig man må det, men har opplevd at det ikke var et problem så lenge det var avklart at det ikke var fremmedlegemer

Er det MR du skal ta, TS? Da er det noe annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røntgen* skrives det.

Høres mer ut som det er MR du skal ta ?

Anonymous poster hash: 12878...c64
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Mulig man må det, men har opplevd at det ikke var et problem så lenge det var avklart at det ikke var fremmedlegemer

Er det MR du skal ta, TS? Da er det noe annerledes.

Tror kansje det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal nok ta MR av en kroppsdel eller flere TS. Her foretrekker de fleste sykehus og privatinstitutt du bruker klär de har til rådighet både pga sikkerheten ved evt metallbiter (pga magneten), artefakter og hygienen for deg og andre pasienter (du blir varm og svett avhengig av hvor lenge du skal ligge). SportsBH uten spiler, spenner og reguleringsbiter går som regel helt fint :)

Anonymous poster hash: 9b270...ab2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk morgenkåpe på sykehuset å ha på meg når jeg skulle ha MR. Ble bedt om å skifte der. Spørs kanskje hvor du skal ta den.

Men man skal ikke ha noe av mental, da det forstyrrer bildet.

Anonymous poster hash: 7b943...75f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt metall blir sugd inn i maskinen fordi den er magnetisk, derfor skal du ikke ha noe med metall i med deg inn i rommet som maskinen står i, dersom det er snakk om MR.

Vanlig røntgen kan du ha metall på deg men ikke på det området som skal røntgenfortograferes.

Sykehus og røntgeninstitutter jeg har vært på foretrekker at pasientene kler seg slik at det tar minst mulig tid å gjøre seg klar og at en har med eget egnet tøy, da det koster dem ekstra både penger, tid og brydderi å gå og finne lånetøy.

Anonymous poster hash: dc7c4...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg truse, sokker tights, sports-bh, og ullkjole.

Jeg måtte så klart ta av meg klokke, alt av smykker og ringer, men fikk ha alt av klær på.

Anonymous poster hash: be6a0...178
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt både MR og røgnten av kroppen. Har alltid fått beholde truse og singlett på. Har alltid på en tynn singlett og bokser hvis jeg skal på slike undersøkelser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...