AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Del Skrevet 1. desember 2014 "Sliter" med gallestein. Sist jeg åt ribbe m. tilhørende svor og saus, fikk jeg gallesteinanfall. Mine spørsmål: hvordan unngå gallesteinanfall? Er det fett i svinekjøttet? Holder det å skjære bort fettet? Kan jeg spise litt svor? Hva er tipsene for å ha en smertefri jul? Blir jo endel mat i jula og..Anonymous poster hash: 82cc7...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Del Skrevet 1. desember 2014 Vet ikke om det er helt det samme, men kanskje. Jeg har fjerna galleblæra, og jeg tåler ribbe dårlig. Det går greit om jeg fjerner fettet, og jeg kan kanskje, til nøds, ta en eller to små ruter med svor, men jeg syns ikke det er verdt det, i tilfelle. Pinnekjøtt går helt fint da, så holder meg til det! Anonymous poster hash: 4864b...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Del Skrevet 1. desember 2014 Ok! Jeg vet ikke om det er det samme, jeg.. Det jeg vil unngå er å få skylt ut steiner Anonymous poster hash: 82cc7...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Del Skrevet 1. desember 2014 Det er vel andre ting som forårsaker gallesteinene. Om man skal tro denne legen så kan kostomlegging bedre tilstanden: http://www.dietdoctor.com/gallstones-and-low-carb Anonymous poster hash: d2c9c...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliky Skrevet 1. desember 2014 #5 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg har operert bort galleblæra etter mange gallesteinsanfall og betennelse i den, og jeg kan spise alt som er, også fet ribbe, uten noen form for ubehag. De sier jo at gallesteinsanfall kommer lettere om du spiser fet mat, men jeg fikk anfall av hva som helst, til og med eple og knekkebrød uten noe på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullehøna Skrevet 1. desember 2014 #6 Del Skrevet 1. desember 2014 Gå til legen, fortell at du sliter med gallestein så får du smertestillende så galleblæra "slapper av mer";) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Del Skrevet 1. desember 2014 Hold deg unna fettrik mat, enkelt og greit.Anonymous poster hash: cb972...8bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Del Skrevet 2. desember 2014 Forstår at jeg ikke får noe ut av denne tråden Anonymous poster hash: 82cc7...bf1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #9 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg er også plaga med gallesteinsanfall, men for min del er det ikke fettrik mat som setter det igang. Jeg har etter år med logging av hva jeg spiser før anfallene funnet ut at det jeg reagerer på er bær og rabarbra. Holder jeg meg unna det, slipper jeg anfall uansett hva jeg ellers spiser. For meg er det altså den røde sausen til riskremen jeg må holde meg unna på julaften, ikke ribba. Poenget mitt er at ingen andre enn deg selv kan svare på hva som trigger dine gallesteinsanfall. Hva har gitt deg anfall før? Det er der du må lete etter svaret ditt, for det er ikke sikkert ditt svar i det hele tatt ligner på for eksempel mitt eller noen andre her inne sitt svar. Uansett; lykke til! Håper du får en smertefri jul! Anonymous poster hash: ac3ad...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg er også plaga med gallesteinsanfall, men for min del er det ikke fettrik mat som setter det igang. Jeg har etter år med logging av hva jeg spiser før anfallene funnet ut at det jeg reagerer på er bær og rabarbra. Holder jeg meg unna det, slipper jeg anfall uansett hva jeg ellers spiser. For meg er det altså den røde sausen til riskremen jeg må holde meg unna på julaften, ikke ribba. Poenget mitt er at ingen andre enn deg selv kan svare på hva som trigger dine gallesteinsanfall. Hva har gitt deg anfall før? Det er der du må lete etter svaret ditt, for det er ikke sikkert ditt svar i det hele tatt ligner på for eksempel mitt eller noen andre her inne sitt svar. Uansett; lykke til! Håper du får en smertefri jul! Anonymous poster hash: ac3ad...dee Takk, det håper jeg og. Men jeg er vant til smerte, såeh, forventer vel egentlig ikke annet enn det. Anonymous poster hash: 82cc7...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå