Gå til innhold

Hvor lang tid bør gå før skole/jobb etter diare forårsaket av dårlig mat?

Husplante

Anbefalte innlegg

Spiste noe dårlig mat på fredag kveld, ble kvalm/ekkel/magevondt lørdag formiddag, skikkelig magevondt lørdag kveld og hele søndagen. Hele dagen i dag har gått til diare, men ingen oppkast..... Nå har jeg vært stabil i noen timer, og har ikke smerter i magen lenger. Men har aldri hatt diare før, så vet ikke hvor fort en sånn tilstand kan endre seg.

Har forelesning 8.15 i morgen tidlig, og vurderer om jeg skal dra eller bli hjemme. vet at ved omgangssyke skal man være symptomfri i minst 24 timer før man går tilbake til hverdagen, er dette en regel jeg burde følge nå og? Dette er jo ikke smittsomt. Hadde vært kjekt med en dag fri til, men skolen min opererer med fravær og vet ikke om jeg kan få legeerklæring for noe jeg ikke har vært til legen med...
Har ingen erfaring med denne type sykdom, så setter pris på litt fornuftige tanker om hva jeg burde gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der må du nesten bare se an selv, tror jeg. Hvis du har holdt deg frisk i et par timer nå, det holder seg gjennom hele natten og du føler deg frisk i morgen tidlig, så hadde jeg dratt, hvertfall! Er vel ikke verre enn at man kan dra fra forelesningen om man merker det begynner å murre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke smittsom, så dette må gå på hvordan du føler deg.

Du kunne ringt legen og fått de til å loggføre at du var syk, men de kan ikke tilbakestille sykemelding.

Føler du deg dårlig i morgen ringer du legen og får hastetime.

Det er ikke noe i veien for å gå på forelesning, bare sett deg nærme døren, og si i fra til foreleser (noen synes det er forstyrrende med folk som går ut av klasserommet)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd, det som er turnoff med det hele er at skolen min er 1,5 timer reisetid unna... så skulle jeg bli dårlig igjen, sitter jeg fint i det. Men kan se an i morgen tidlig som dere sier, og se hvordan det går i natt. Spiste litt istad for å se hvordan jeg reagerer på det, kjenner jo magen holder på med noe.... Men forhåpentligvis ikke det samme den gjorde tidligere i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...